سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

Image
 
 

ایرج قادری که از روز ۹ فروردین ماه در بیمارستان مهراد بستری است روزهای سختی را بر تخت بیمارستان سپری می کند و سطح هوشیاری اندکی دارد.

 

 

سینما روز _ تابلو ملاقات ممنوع بر در اتاق ۱۱۷ طبقه اول بیمارستان مهراد در بخش جراحی مغز نشان از وخامت حال کارگردان باسابقه سینمای ایران دارد.

 

در گوشه و کنار در اتاق، برخی دوستداران سینما و دوستان قدیمی قادری با حزن و اندوه در حال رفت و آمد در راهرو بیمارستان هستند تا در باز و بسته شدن اتفاقی در دوباره تجدید خاطره ای با قادری که در آرامش پلک بر هم نهاده است داشته باشند.

برخی از دوستان این کارگردان که روزهای اخیر بیشتر در کنار وی بوده اند در مورد افرادی که تا به حال به عیادت کارگردان «تاراج» آمده اند می گویند: برخی از مسوولان ارشاد و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از جمله مدیران بودند که به عیادت آمدند. از میان بازیگران هم با وجود ممنوع ملاقات بودن ایشان برخی مانند جمشید مشایخی و افسانه بایگان در بیمارستان حضور یافتند.

 

در این میان در اتاق باز می شود و ایرج قادری را که کمتر شباهتی به کارگردان و بازیگر پر توان همیشگی دارد که سال ها موفق شد با بیماری اش مبارزه کند می بینیم. در لباس هایی سفید رنگ و با کمک دستگاه ها نفس می کشد و کم تر نشانی از حیات را می توان در چهره اش دید.

 

همسر ایرج قادری هم که این روزها تمامی وقت خود را برای پرستاری از همسرش گذاشته است در اتاق انتظار بیمارستان نشسته است. جلو می روم و پس از سلام و معرفی حالش را جویا می شوم که در پاسخ با غمی در گلو می گوید خوب نیستم.

 

«تهمینه اطمینان» مقدم در پاسخ به نظر پزشکان در مورد وضعیت جسمانی قادری توضیح می دهد: پزشکان معتقدند دیگر کاری نمی توان انجام داد و تنها می توان منتظر بود.

همسر قادری تمایل به عکس برداری از همسرش در این وضعیت نیمه هوشیار ندارد و از ما می خواهد از عکس های خوب همسرش برای خبرهای مان استفاده کنیم.

تنها کاری هم که از ما ساخته است اندکی دلداری دادن به این همسر فداکار و دعا برای سلامتی حال کارگردان باسابقه سینمای ایران است و اندوهی که به همراه خاطرات قادری با خود از بیمارستان بیرون می بریم.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

کاراکتر بابا پنجعلی با بازی علیرضا خمسه طی یک اشتباه به همراه گروهی متکدی برای گدایی به مشهد منتقل می‌شد و خانواده‌اش برای یافتن او اقدام می‌کنند که طی همین مسئله، اتفاقاتی جالب پیش می‌آید.

 

سینما روز _ ساخت سری جدید سریال «پایتخت» برای پخش در ایام نوروز 92 از شبکه یک سیما قطعی شدمهدی فرجی، مدیر شبکه یک سیما در گفت‌و‌گو با بانی فیلم گفت: «تولید سری دوم مجموعه طنز پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی محسن تنابنده حتمی شده و امیدواریم از نیمه دوم امسال پیش تولید و تصویربرداری آغاز شود».

این سریال قرار بود برای پخش در نوروز امسال مقابل دوربین رود که مشغولیت تنابنده در فیلم سینمایی مجید مجیدی منجر به تعویق تولید آن شد. پیش از این گفته می‌شد قصه سری دوم این سریال در شهر مشهد به تولید خواهد رسید.

طی ایده اولیه، کاراکتر بابا پنجعلی با بازی علیرضا خمسه طی یک اشتباه به همراه گروهی متکدی برای گدایی به مشهد منتقل می‌شد و خانواده‌اش برای یافتن او اقدام می‌کنند که طی همین مسئله، اتفاقاتی جالب پیش می‌آید. با این حال گویا قصه سری دوم شاهد تغییراتی خواهد بود.

به گفته فرجی اغلب بازیگران سری اول، در پایتخت 2 نیز حضور خواهند داشت.مدیر شبکه یک همچنین درباره تولیدات جدید این شبکه توضیح داد: سه سریال «نون خامه‌ای» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار، «میلیاردر» به کارگردانی مسعود کرامتی و مجموعه 50 قسمتی «کار و اندیشه» به کارگردانی سعید اسدی نیز بزودی در شبکه یک کلید خواهند خورد. میلیاردر یک ملودرام اجتماعی است، نون خامه‌ای مضمونی طنز دارد و کار و اندیشه نیز با مشارکت وزارت کار ساخته خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

 

سریال «بیدار باش» ساخته احمد کاوری از 30 اردیبهشت‌ماه روانه آنتن شبکه یک سیما می‌شود.

 

 

سبنما روز _ سریال «بیدار باش» با نام قبلی «جنگ بازی» به کارگردانی اجمد کاوری با پایان پخش مجموعه «حیرانی» از سی‌ام اردیبهشت ماه امسال روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این سریال یکی از گزینه‌های پخش در ایام نوروز از شبکه یک سیما بود که در نهایت سریال «چک برگشتی» سیروس مقدم روانه آنتن این شبکه شد.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگو با شبکه ایران ضمن تایید تغییر نام این سریال به «بیدار باش» گفت: این سریال 15 قسمتی 9 بهمن کلید خورد و بیشتر بخش‌هایش در شهرک دفاع مقدس و خانه‌ای قدیمی در خیابان جمهوری تصویربرداری شد.

وی افزود: هم‌اکنون با آخرین مراحل تصویربرداری، ساخت موسیقی را آریا عظیمی‌نژاد برعهده گرفته و صداگذاری را آرش قاسمی برعهده دارد.

به گفته نوروز بیگی،‌ داستان «بیدار باش» درباره یک گروه تئاتر است که در ایام نوروز برای اجرای نمایش راهی جبهه‌های جنگ می‌شوند. این گروه قصد دارند اوقات خوشی را برای رزمندگان فراهم کنند، حوادث مختلف باعث می‌شود که آنها به مرور زمان اضطرابشان کم شود و با گذشت زمان به باورهای معنوی برسند.

اکبر عبدی (سلیمان)، مجید صالحی(گرزین پسر سلیمان)، رضا ناجی،  امیر نوری، امیررضا دلاوری، عارف  لرستانی، هادی کاظمی، رابعه اسکویی، خاطره حاتمی و... در این مجموعه طنز ایفای نقش می‌کنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

سریال «میهمانان ویژه» به کارگردانی جواد رضویان، پس از پایان سریال «دختری به نام آهو» 24 اردیبهشت ماه برای پخش از شبکه تهران آماده می‌شود. 

 

«میهمانان ویژه» جایگزین سریال «دختری به نام آهو» می‌شود. این مجموعه 14 قسمتی روزهای زوج ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز در روزهای فرد پخش می‌شود.
 

سریال «میهمانان ویژه» در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی جواد رضویان برای پخش از شبکه تهران آماده شده است. علیرضا خمسه، رضا بابک، امیرحسین صدیق، آشا محرابی و افشین سنگ چاپ از جمله بازیگران این سریال هستند.
 

«میهمانان ویژه» درباره یک استادیار دانشگاه است که قصد ازدواج دارد. خانواده او از یک شهرستان‌ به تهران می‌آیند و در این بین ماجراهاییی رخ می‌دهد، سعید اردکانی و علی‌اکبر خباقی تهیه‌کنندگی این سریال را بر عهده دارند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

به دنبال برنامه «هفت» هفته گذشته، جمعه 8 اردیبهشت‌ماه که با حضور مسعود ده‌نمکی و نیما حسنی‌نسب و محمد باغبانی اجرا شد، واکنش به این برنامه جنبه جدی و موضع‌گیری سیاسی پیدا کرد.

 

سینما روز _ خبرگزاری فارس روز گذشته نامه‌ای سرگشاده 21 رسانه جبهه فرهنگی انقلاب را در اعتراض به این برنامه و خطاب به عزت اله ضرغامی منتشر کرد. به گزارش سینماپرس روز گذشته، خبرگزاری فارس متن نامه‌ای معترضانه به برنامه «هفت» را منتشر کرد و در توضیح این نامه سرگشاده که از طرف 21 رسانه جبهه فرهنگی انقلاب نگاشته شده است، چنین بیان کرد: خبرگزاری فارس، در پی اقدامات برنامه سینمایی هفت در تلویزیون و تبدیل شدن آن به فضای جریان روشنفکری در صداوسیما 17 رسانه ارزشی و چند مرکز فرهنگی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس صداوسیما خواستار مناظره جریان ارزشی منتقد به سینما، در یک ویژه برنامه مستقل شدند.

متن این نامه‌سرگشاده به شرح زیر است:

ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای مهندس ضرغامی
همانطور که حتما مستحضر هستید، دو سال پیش با پیگیری جناب آقای جیرانی و البته چراغ سبز جنابعالی، برنامه‌ی سینمایی «هفت» به عنوان مهم‌ترین تریبون سینمایی کشور آغاز به کار نمود. برنامه‌ای که آغاز به کار آن با استقبال اهالی هنر و رسانه توام شد و تقریباً تمام طیف‌های فکری آن را اقدام و تدبیری صحیح در جهت پرداخت به موضوع فوق‌العاده استراتژیک و حیاتی «جایگاه سینما در نظام جمهوری اسلامی» ارزیابی کردند.
اما امروز با گذشت دو سال از آغاز به کار این برنامه، آنچه که ما از حکومتی‌ترین تریبون سینمایی نظام می‌شنویم، همان گفتمان آشنای سی و چند ساله‌ای است که در ضد حکومتی‌ترین رسانه‌ها هم با این صراحت گقته نمی‌شود. می‌پرسید کدام گفتمان؟ همان گفتمان آشنای «وااسفا از سینمای حکومتی» عده‌ای دست تا آرنج در جیب حکومت. همان گفتمان دروغین شبه روشنفکران این دیار که «سینما را چه به سیاست؟» آن هم در سینمایی که پر شده از خرده شعارهای جریانات سیاسی «من مخالفم پس هستم». همان ادبیات «تهران فقط ونک دارد، چون برج دارد!» آقای جیرانی که با افتخار این استدلال به غایت مضحک را به نام خود ثبت می‌کند.
آقای ضرغامی! نشنیدید که در برنامه‌ی هفت، گفتمان «اسکار پرستی» و «حمام آفتاب گرفتن زیر نخل طلا» کنداکتور تلویزیون حکومتی را پر کرده است؟ ندیدید که برخورد آقای جیرانی در مواجه با کارگردانان انقلابی چقدر با مواجهه‌ی ایشان با هم‌فکرانش همچون سیروس الوند و داریوش مهرجویی متفاوت است؟ ادبیات «سیب و سلما نفروخت، پس متدینین کجایند؟» را چطور؟ راستی چرا آقای مجری، «قلاده‌های طلا» و پرفروش شدن آن را نشان پررنگ بودن یک دیدگاه و طبقه در جامعه نمی‌گیرد؟ نکند آن هم از نظر ایشان تنها یک فیلم جاسوسی و قهرمان محور است؟ اصلاً مجری یک برنامه‌ی سینمایی مگر می‌تواند در باب اکثریت یا اقلیت بودن برخی طبقات اجتماعی و تضعیف عامل مذهب و سنت در جامعه نظر صائبی داشته باشد؟ آیا در این زمینه‌ها کارشناسان خبره‌ای وجود ندارد؟
راستی چطور به گوشتان نمی‌رسانند که در همین برنامه‌ی «هفت» و در ویژه برنامه‌ی سینمای دفاع مقدس، سوال سرتاپا غلط «چرا سینمای دفاع مقدس دیگر مخاطب ندارد؟» سر داده می‌شود و جالب آنکه وقتی «اخراجی‌ها»، «عقاب‌ها» و «کانی‌مانگا» را برایشان مثال می‌زنی، می‌گویند این پرفروش‌ها که دفاع مقدس نبودند! فیلم‌هایی بودند با مایه‌های انتقادی و قهرمان پروری! اصلاً چرا مجری برنامه‌ی «هفت» این همه در باب ناکام بودن سینمای دفاع مقدس اصرار دارد؟
آقای ضرغامی! هنگامی که آقای جیرانی در برنامه‌ی اخیر «هفت» (مورخ8/2/91)، جنبش نود و نه درصدی را ساخته و پرداخته‌ی رسانه‌های داخلی عنوان کرد و آن را به سخره گرفت، چه احساسی داشتید؟ مگر نه اینکه چنین گزاره‌ای به معنای دروغ‌گو بودن و دروغ‌ساز بودن رسانه‌ی ملی است؟‌ راستی این رسم کدامین رسانه‌ایست که خود خویشتن را به دروغ‌گویی متهم می‌کند؟ نکند این هم از دیگر معجزات مدیریت شما در اداره‌ی رسانه‌ی ملی است؟
آقای ضرغامی! چگونه است که دو هفته پس از حضور آقای دکتر کوشکی در برنامه‌ی «هفت» (مورخ 25/1/91) و بازگویی بخشی از انتقادات طیف ارزشی به این سینما، آقای جیرانی در غیاب او، جواب ایشان را می‌دهد؟ مگر نه اینکه آقای جیرانی در همان جلسه‌ی مناظره بین دکتر کوشکی و علی معلم حضور داشته و می‌توانسته پاسخ‌گوی انتقادات ایشان باشد؟ نکند گزندگی برخی از این انتقادات، آن قدر بر آقای جیرانی و همفکرانشان در اتاق فکر ناشناخته‌ی این برنامه سخت آمده و موجب هراس شده است که با گذشت دو هفته، همچنان تلاش می‌کنند تا از اثرات آن بکاهند. راستی! به نظر شما پاسخ دادن به انتقادات یک فرد و یک جریان در غیاب او، اخلاقی است؟ چگونه است که وقتی یک نفر از جریان ارزشی در برنامه‌ی «هفت» حضور پیدا می‌کند، مجری برنامه بی‌طرفی‌اش را فراموش کرده و با بی‌پرواترین لحن به انتقاد از او می‌پردازد؟ آیا مشی آقای جیرانی در قبال دیگران نیز به همین شکل است؟
آقای ضرغامی! حقیقت آن است که جریان ارزشی منتقد به سینما در پاسخ اظهارات آقای جیرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این جریان برای گفتمان «آرمان شما با واقعیت جامعه متفاوت است» جواب دارد. برای سوال «سینمای ایران چرا مخاطب ندارد؟» پاسخ‌گوست. برای نظریه‌ی غلط «مشکل این سینما ممیزی است» مثال‌های نقض زیادی در آستین دارد... اما مسئله اینجاست که آیا مجالی عادلانه برای پاسخ‌گویی ما در برنامه‌ی «هفت» در حضور نماینده‌ی جریان‌های دیگر فراهم می‌شود؟
آقای ضرغامی! آنچه که ما در برنامه‌ی «هفت» دو هفته پیش دیدیم، نمونه‌ای امیدوارکننده از یک دیالوگ بین دو جریان با عقاید مختلف بود که قطعاً می‌توانست به این سینما کمک کند؛ گرچه عملاً مناظره‌ای بین دو نفر در برابر یک نفر بود و مجری برنامه همه کار می‌کرد الا مجری‌گری یک مناظره که قاعدتاً اولین اصل آن بی‌طرفی است؛ چنان‌که آقای جیرانی در همان ابتدای برنامه، دکتر کوشکی و همفکران ایشان را به «ژدانوف» در حکومت استالین تشبیه نمود. اما با همه‌ی این احوالات، ما به همین حداقل هم راضی بودیم. لکن، برنامه‌ی هفته‌ گذشته نمونه‌ای از بی‌ظرفیتی جریان روشنفکری در قبال انتقادات جریان ارزشی و مصداق بارز یک بی‌اخلاقی رسانه‌ای بود.
آقای ضرغامی! از آنجا که فرجام این بحث در باب سینمای ایران را همچنان ناتمام می‌دانیم و انتظار داریم در قبال بی‌اخلاقی صورت گرفته، وقتی برای پاسخ‌گویی نمایندگان جریان ارزشی منتقد به سینما برای پاسخ‌گویی به شبهات ایجاد شده و تنویر افکار عمومی فراهم شود، از دست اندرکاران برنامه‌ی «هفت»، آقای جیرانی و همفکرانشان دعوت به مناظره می‌کنیم تا در فضایی عادلانه، نمایندگان این دو جریان نظرات خود را در باب اوضاع سینما برای مردم شرح داده و وجدان‌های آگاه خود در این موضوع قضاوت کنند.
به همین منظور آقایان «مجید شاه حسینی» و «وحید جلیلی» به عنوان نمایندگان جریان ارزشی منتقد به سینما، برای مناظره با نماینده‌ی جریانات دیگر در یک ویژه برنامه‌ی مستقل پیشنهاد می‌شوند. امید است که رسانه‌ی ملی با عملکرد صحیح خویش ثابت نماید که علاقه‌مند به تبیین شایسته‌ی اوضاع و مشکلات سینمای ایران و نیز جامه عمل پوشاندن به مطالبه‌ی مقام معظم رهبری در باب کرسی‌های آزاد اندیشی است و در این باره، حاضر به جانب‌داری از یک جریان خاص نیست. بدیهی است که رد پیشنهاد مناظره، افکار عمومی را به نتایجی قابل پیش‌بینی در قبال میزان صداقت دست اندرکاران برنامه‌ی «هفت» و مسئولین سیمای جمهوری اسلامی خواهد رساند.
والسلام.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

در حالي كه هفته گذشته برنامه هفت ترجيح داد در بخش نقدش را براي فيلم نارنجي پوش حذف كند. انتقادات مسعود ده نمكي از اين تصميم و پاسخ هاي جيراني بار ديگر بحث مسعود فراستي و نوع نقد و ادبياتش را زنده كرد. به گزارش كافه سينما روز گذشته در يك اتفاق جالب پسر مسعود فراستي در صفحه فيسبوكش در مقام دفاع از پدرش بر آمده و صحبت هاي جالبي درباره مواضع اين منتقد مطرح كرد كه در ادامه آن را مي خوانيد.

«بعضي  پرسيدن كه چرا مسعود فراستي دو هفته است به هفت نمي آيد. بعضي پرسيدن كه فيلم قلاده ها بهتر بود يا جدايي.جواب همه سوالاتون يك چيزه. آقا جان مسعود فراستي تحت فشاره. دو بارم تا حالا گفته. يك بار سر ملك سليمان كه گفت مجبورش كرده اند [فیلم رو] كم بكوبه يك بار هم سر يك جاي ديگر. الآن چون مسعود فراستي يك ميزاني حرفش تو عموم مردم مقبوليت دارد در خيلي از موارد تو فشار مي گذارنش. اين به اين معني نيست كه تو نظام جمهوري اسلامي آزادي و حق بيان نيست، چون اين فشار نه از جانب مقام عظماي ولايته نه رئيس جمهور نه... اگر اينطور بود پدر من نمي توانست تو ديدار هنرمندان با رهبري برگردد بگويد ما تو سينمامون ...پنهان داريم. ولي با همه ي اين اوصاف براي بار آخر مي گويم  بابا خيلي تحت فشاره. ديگر همه فهميدن كه طالبي دارد تهديدش مي كند. ديگر همه فهمميدن كه سر ملك سليمان بابا نمي تونست نقد كند. ديگر همه فهميدن بابا سر نقد اخراجي هاي 3 داشت به ده نمكي التماس مي كرد كه حرفشو بد برداشت نكند. اون كسايي كه بابام را تحت فشار مي گذاششتن آدمايي بودند كه از لحاظ اقتصادي تو سينمايند.


يك كم فكر كنيد. و اين رو از من بشنويد. شايد يك سري از فيلمهايي كه بابام مي گويد بدند رو از ته دل قبول داشته باشد و شايد يك سري از فيلم هايي كه مي گويد خوبند، اصلا دوست نداشته باشد. فقط كافيه به صورتش نگاه كنيد. در خلاله حرف زدنش اگر ديديد رنج و غم تو صورتش منعكس مي شود بدونيد كه حرف دلشو نمي زند. نمي گويم كه مثلا سر قلاده هاي طلا نظرش اين نبوده. چون ابوالقاسم طالبي به خيال خودش تهديدش مي كرد. اگر آقای طالبی اطلاع داشت می‌تونست بجای اینکه بگه تورو توی تظاهرات دیدم، برگرده بگه چرا پسرت ایلیا [...] والسلام.


در مورد جدايي نادر از سيمين: اون شبي كه هواپيماي اصغر فرهادي به زمين نشست يك عده به اصطلاح .. به من زنگ زدند تا از من اجازه بگيرند كه بروند يك تشت از نجاست رو سر آقاي فرهادي خالي كنند! من تقريبا هر چي فحش بلد بودم نثارشون  كردم. بابام وقتي فهميد  يك 4-5 تا فحش اب دار زير لب بهشون داد. 6 روز بعد همونها به من زنگ زدند كه يك شورا تشكيل دادند  براي آشتي دادن فرهادي با دولت! و از من دعوت كردند كه بروم اونجا چون پدرم اهل مماشات نيست. من نرفتم و بهشون يك جواب دادم. گفتم نه پدرم نه من نه كس ديگر از آقاي فرهادي بدش نمي آيد. بابام فيلم را دوست نداشته و اين سليقه اش بوده. (البته من هم دوست ندارم) ولي اين دليل نمي شود كه مثلا پدر من را دشمن اصغر فرهادي بخوانند.»

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

مسعود كيميايي اين روزها آخرين مراحل نگارش فيلمنامه فيلم تازه اش را مي‌گذراند و مصطفي خرقه‌پوش با مسعود كيميايي در اين مرحله همكاري مي‌كند. خرقه‌پوش كه پيش از اين سه فيلم آخر اين كارگردان «رئيس»، «محاكمه در خيابان» و «جرم» را تدوين كرده بود، همكار فيلمنامه‌نويس فيلم «دست تنها» شده است. طرح اوليه اين فيلمنامه متعلق به علي‌اكبر ثقفي است و كيميايي دو ماه گذشته بازنويسي نهايي آن را با كمك خرقه‌پوش انجام مي‌دهد.

 به گفته مسعود كيميايي نگارش فيلمنامه بزودي به پايان مي‌رسد و درخواست پروانه ساخت به اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد ارسال مي‌شود. فيلم «دست تنها» داستان مردي ميانسال است كه بعد از سال‌ها زندان براي كمك به دخترش چند روز مرخصي مي‌گيرد. حضور سعيد راد و اكبر زنجانپور در اين فيلم قطعي شده است. خبر تازه هم حاكي از همكاري مجدد گلچهره سجاديه با اين كارگردان است. سجاديه قرار است در فيلم تازه كيميايي يكي از نقش‌هاي اصلي را بازي كند. او پيش از اين در «دندان مار» و «گروهبان»  و «ردپاي گرگ» با كيميايي همكاري كرده بود و «دست تنها» جديدترين تجربه مشترك‌شان بعد از 20 سال محسوب مي‌شود.

 مسعود كيميايي فيلم تازه‌اش را احتمالاً اوايل تابستان كليد مي‌زند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

«مهدی احمدی» تهیه‌کننده سینمای ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: وضعیت جمسانی داودنژاد ثبات ندارد و پزشکان تشخیص دادند که پیوند کبد صورت گیرد. کارهای انتقال وی به بیمارستان شیراز در حال انجام است و به احتمال زیاد امروز بعدازظهر به بیمارستان نیازی شیراز برای پیوند کبد منتقل می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که ‌شرایط برای انتقال وی به بیمارستان شیراز مناسب است، گفت: پرواز باید با شرایط پزشکی مناسب و مجهز برای وی صورت گیرد که پدر همسرش در پی فراهم آوردن شرایط مناسب برای پرواز اوست و امیدواریم بعدازظهر به بیمارستان شیراز منتقل شده و عمل پیوند کبد انجام شود.

احمدی درباره وضعیت جسمانی ایرج قادری گفت: متاسفانه وضعیت جمسانی مناسبی ندارد و تنها نیاز به دعا دارد.

وی در خاتمه افزود: نامه بیمه تکمیلی ایرج قادری را به بیمارستان ارایه دادیم و برای رضا داودنژاد هم که نه سابقه بیمه تامین اجتماعی و نه سابقه بیمه تکمیلی داشته است به دستور سازمان سینمایی کشور و با همت آقای شجاعی (صندوق حمایت از هنرمندان) انجام شد. قرار است هزینه‌های بیمارستان وی از سوی صندوق حمایت از هنرمندان تامین شود که باید در اینجا از حمایت سازمان سینمایی، آقای میرعلایی و همکاری بی دریغ صندوق حمایت از هنرمندان تشکر کنیم.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

«حبیب اسماعیلی» مدیر پخش شرکت رسانه فیلمسازان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، اظهار داشت: فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» ساخته علی عطشانی از هفته آینده در گروه سینمایی آزادی جایگزین فیلم سینمایی «سیب و سلما» ساخته حبیب‌الله بهمنی می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط پیش آمده در اکران که فیلم‌های خوب دست نگه داشته‌اند، ما برای اکران فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» پیش‌قدم شدیم.

بنابراین گزارش، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پیرمردی شغلش باربری است و قصد خرید سیم کارت و تلفن همراه دارد که دست بر قضا سیم کارت خاموش سالیان گذشته رئیس جمهوری به دستش می‌رسد.

در این فیلم مهدی هاشمی، نیکی کریمی، بهناز جعفری، آتیلا پسیانی، علی دهکردی، نیما شاهرخ شاهی، مجید یاسر، خشایار راد و... بازی می‌کنند.

«بهناز جعفری» برای بازی در این فیلم در سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

به گزارش سی نت پیش از این اعلام شده بود که فیلم «چک» هم هفته آینده جایگزین «چگونه میلیاردر شدم» خواهد شد و باید منتظر جلسه شورای صنفی نمایش هفته آینده بود تا اکران این دو فیلم رسما اعلام شود ، همچنین به دلیل پایین آمدن فروش «قلاده های طلا» ممکن است از هفته آینده «روزهای زندگی» هم اکران شود که این مسئله هم در جلسه هفته آینده بررسی خواهد شد.

باید دید آیا «تلفن همراه رئیس جمهور» و «چک» می توانند به گیشه نه چندان مناسب روزهای اخیر رونق ببخشند یا خیر.

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

به مناسبت 81 سالگی استاد سمندریان؛ مدیر عامل خانه هنرمندان به دیدار پدر تئاتر ایران رفت

 

مجید سرسنگی  به مناسبت سالروز تولد استاد حمید سمندریان با حضور جمعی از مسولان خانه هنرمندان و مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به دیدار پدر تئاتر ایران رفت
به گزارش سینما روز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛ مجیدسرسنگی مدیر عامل مجموعه خانه هنرمندان و رئیس تماشاخانه ایرانشهر به همراه جمعی از مسئولان عصر امروز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه با حضور در منزل استاد
حمید سمندریان به مناسبت سالروز تولد 81 سالگی ایشان از پدر تئاتر ایران و همسرش هما روستا عیادت کردند


در این دیدار مشاور هنری شهردار تهران، ضمن بررسی احوال استاد و پیگیری روند بهبودی حال ایشان، در مورد مسائلی همچون اوضاع و اتفاقات کنونی تئاتر، حمایت از جوانان و گسترش نمایش های  خلاق تئاتری به گفتگو و تبادل نظر پرداختند
در ادامه این دیدار، استاد حمید سمندریان گفت: توقع هنرمندان از مراکز فرهنگی هنری بسیار زیاد است، در طول سال های فعالیت ام در زمینه تئاتر هیچ وقت از مسئولان توقع زیادی نداشتم


وی ادامه داد: در دوران دانشجویی در کشور آلمان اساتید ما معتقد بودند که شرقی ها احساسات نابی دارند و این احساسات به معنی خلاقیت نیست و اگر احساسات شرقی به عنوان مثال با مطالعه هنرمندان آلمانی ترکیب شود آثار خارق العاده خواهدداشت

پدر تئاتر ایران تعداد کارهای خوب در تئاتر را در حال کاهش دانست و افزود:متاسفانه هر روز از تعداد کارهای خوبی که در سالن های تئاتری اجرا می روند کمتر می شود
این استاد ارائه سالن های اصلی تئاتر به دانشجویان و افراد تازه کار تئاتری را
امری نا مناسب دانست و ادامه داد: باید دانشجویان تئاتر از فضاهای کوچک و
دانشجویی کار خود را شروع کنند و با خلاقیت ظرفیت های خود را افزایش دهند.

هما روستا که این روزها قصد شروع مقدمات کارگردانی نمایش"ازدواج آقای می سی سی
پی " دارد در این دیدار گفت: زمانی که دوستان تئاتری به دیدار استاد می آیند
به لحاظ روحی در شرایط مناسب تری قرار می گیرند.

وی در ادامه ضمن بیان خاطراتی پیرامون اجرای نمایش در سال های گذشته و حضور
مدیران فرهنگی _ هنری و نمایندگان مجلس در سالن های تئاتری حمایت از جوانان
خلاق در تئاتر را بسیار مهم ارزیابی کرد  و افزود: جوانان آینده سازان تئاتر
ما هستند  و نباید این استعدادها از جانب مسئولان رها شود بلکه باید با همکاری
تمامی دست اندکاران و متخصصان امر، این جوانان را برای آینده تئاتر کشور تربیت
کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در کشورهای اروپایی جوانان برای وارد شدن به سالن و
تئاتر حرفه ای ابتدا از سالن های زیر زمینی شروع می کنند و زمانی که از خود
خلاقیت نشان دادند از جانب دولت حمایت شده و به تئاتر حرفه ای معرفی می شوند.

وی در ادامه تاکید داشت: متاسفانه در زمان حاضر بازیگری با چالش های زیادی
روبرو است و همه دوست دارند در ابتدای کارشان تبدیل به یک ستاره شوند.  در
صورتی که بازیگری به عنوان یک رشته تخصصی نیازمند حضور افرادی است که دانش
آموخته این هنر هستند.

مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان گفت: متاسفانه در شرایط امروز برخی  به
دنبال برجسته کردن ضعف های اجرایی یک مجموعه هستند و کمتر کارهای مثبت دیده و
به وظیفه اصلی هنر کمتر توجه می شود.

رئیس تماشاخانه ایرانشهر عدالت در هنر را تقسیم امکانات به شکل مساوی ندانست و
تاکید داشت: امکانات هنری باید با توجه به ظرفیت و خلاقیت گروه های هنری صورت
گیرد اما متاسفانه برخی تصور می کنند اگر امکانات برای آن ها مهیا نشود اهداف
ما مغایر با هنر مملکت است این در حالی است که امکانات ما محدود است و تقاضا
برای فعالیت زیاد است  در این بین ما ناچار به انتخاب بهترین ها هستیم.

وی بیان کرد: دبیران جشنواره های معتبر بین المللی از کوچکترین فعالیت های
افراد تئاتری در ایران مطلع هستند این در حالی است که برخی اهالی تئاتر از احوالات خودشان نیز بی خبر هستند

در پایان مجید سرسنگی پیگیری امور مربوط به بهبودی استاد حمید سمندریان را در
دستور کار مجموعه دانست و خاطر نشان کرد: مجموعه تماشاخانه ایرانشهر آماده هرگونه همکاری برای اجرای نمایش ایشان خواهد بود

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 




 
حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: در جلسه امروز (12 اردیبهشت) مقرر شد فیلم «خنده در باران» به کارگردانی داریوش فرهنگ در گروه سینمایی عصر جدید از 13 اردیبهشت‌ماه جایگزین فیلم «انتهای خیابان هشتم» می‌شود.

وی در ادامه گفت: در جلسه امروز مقرر شد فیلم سینمایی «چک» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار در گروه سینمایی آفریقا از 20 اردیبهشت‌ماه جایگزین فیلم «چه‌جوری میلیاردر شدم» می‌شود.

گفتنی است قرار است بعد از فیلم «قلاده های طلا» هم فیلم «روزهای زندگی» اکران شود که تاریخ اکران این فیلم فعلا مشخص نیست.

 

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

فیلم سینمایی "حوالی اتوبان" ساخته سیاوش اسعدی وارد شبکه خانگی شد.
این فیلم را موسسه تصویر گستر پاسارگاد با همکاری پخش دنیای هنر در سراسر کشور توزیع نمده است.این فیلم نخستین فیلم سینمایی عرضه شده با آرم و لوگوی اختصاصی تصویر گستر پاسارگاد و همچنین اولین فیلم سینمایی این موسسه در سال جدید میباشد.محصول آینده این موسسه فیلم سینمایی اخلاقتو خوب کن (مسعود اطیابی) خواهد بود.
"حوالی اتوبان" که محصول سال 1388 است اولین تجربه سیاوش اسعدی در مقام کارگردان است.
بازیگران این فیلم عبارتند از : شهاب حسینی ، نورا هاشمی ، گلچهره سجادیه ، افشین سنگ چاپ ، بهناز جعفری ، مهدی صبائی و ملیحه نیکجومند
خلاصه داستان: داستان روایتگر زندگی زوج جوانی است که با ورود زن میانسال ، که خوشنام نیست دستخوش بحران و تغییر میشود ...
دیگر عوامل فنی : سعید نعمت الله (فیلمنامه) ، سید غلامرضا موسوی (تهیه کننده) ، بامداد بیات (موسیقی) ، مرتضی غفوری (فیلمبردار)
فیلم سینمایی "حوالی اتوبان" برنده چندین جایزه از جمله فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ، برنده تندیس بهترین کارگردانی از چهارمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ، کاندیدای بهترین تدوین از چهارمین جشن خانه سینما ، کاندیدای بهترین فیلمبرداری از جشن دنیای تصویر ، کاندیدای بهترین فیلم و کارگردانی از چهارمین جشنواره فیلم پلیس ، کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهارمین جشن خانه سینما و برنده بهترین کارگردانی در بخش تجلی اراده ملی از بیست و هشتمین جشنواره فیلم شده است.
به گفته ی سحر عصر آزاد (منتقد) : می‌توان فیلم را واجد یک حرف محوری دانست که با بردن به زیرلایه‌های درام عمق پیدا کرده، اما همچنان انسان بحران‌زده امروز را به بازگشت به اصل و ریشه‌های خود فرا می‌خواند.
این فیلم در زمان اکران خود در اواخر سال 89 که به مدت 25 روز به روی پرده بود توانست فروشی 133 میلیون تومانی داشته باشد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

رفتگر امین بجنوردی فردا در پردیس سینما آزادی میهمان عوامل فیلم سینمایی نارنجی پوش می شود.

به گزارش سینماروز ؛ موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد ، نارنجی پوش امین بجنوردی که چندی پیش در اقدامی انسانی کیف یک میلیارد تومانی را هنگام نظافت خیابان‌ پیدا کرده و به صاحب آن تحویل داده بود فردا در پردیس سینما آزادی میهمان عوامل فیلم نارنجی پوش می شود.

بنابراین گزارش، احمد ربانی رفتگر شهرداری بجنوردی در پاسی از شب پس از یافتن کیف، مسئول شیفت را در جریان این موضوع قرار داده و در اولین فرصت کیف مورد نظر را به حراست شهرداری بجنورد تحویل داده که پس از بررسی داخل آن، متوجه وجود جواهرات، کارت بانکی، چک و تعدادی اسناد و مدارک می‌شود و پس از تماس حراست شهرداری با صاحب کیف، کیف یک میلیارد تومانی را به وی تحویل می‌دهند.

به همین منظور و به پاس قدردانی و تحسین از این حرکت اخلاقی ، جمعی از عوامل فیلم نارنجی پوش به همراه داریوش مهرجویی کارگردان این اثر فردا سه شنبه 12 اردیبهشت ماه ساعت 18 در پردیس سینما آزادی میزبان نارنجی پوش بجنوردی خواهند بود.

گفتنی است فیلم سینمایی "نارنجی پوش" که توانست در در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کند ، داستان تحول یک عکاس است که تلاش دارد با پاکیزگی محیط اطراف ، به تطهیر روح و روان خود بپردازد و در نهایت به پاکیزگی روح دست یابد. این فیلم که با بازی حامد بهداد، لیلا حاتمی، طناز طباطبایی، فردوس کاویانی و کیانوش گرامی همراه است به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش مهرجویی می باشد. که چندی پیش در گروه سینمایی قدس در پردیس های شهرداری و دیگر سینماهای تهران به روی پرده رفته است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

مهدی هاشمی در حالی قرارداد بازی در «فرزند چهارم» را به امضا رسانیده که تمامی نماهای این فیلم در آفریقا فیلمبرداری می شوند.

 

به نقل از «بانی فیلم» مهدی هاشمی نقش اصلی فیلم سینمایی «فرزند چهارم» را بازی می‌کند.
 این بازیگر به تازگی برای ایفای نقش در فیلم جدید وحید موسائیان قرارداد بسته تا با شروع فیلمبرداری جلوی دوربین برود.


مهدی هاشمی تا یکی، دو هفته قبل مشغول بازی در تله‌فیلم «من کجا خوابم برد» بود. او سال گذشته در «ضد گلوله» و «تلفن همراه رییس جمهور» بازی کرد که فیلم دومی به زودی در گروه آزادی روی پرده می‌رود.


«فرزند چهارم» که فیلمنامه آن توسط وحید موسائیان نوشته شده با موضوع قحطی زدگان آفریقا جلوی دوربین می‌رود.
قرار است همه صحنه‌های این فیلم در کنیا و سومالی فیلمبرداری شود. موسائیان اوایل امسال عازم آفریقا شد تا بخشی از لوکیشن‌های فیلمش را بازبینی کند.
در «فرزند چهارم» به غیر از مهدی هاشمی چند بازیگر ایرانی دیگر نیز ایفای نقش خواهند کرد.
موسائیان البته از بازیگران بومی هم در فیلمش استفاده می‌کند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده با تأمین بودجه از سوی فارابی، فیلمبرداری این فیلم بزودی آغاز می‌شود.


«فرزند چهارم» محصول بنیاد سینمایی فارابی است که پروانه ساخت آن اواخر سال گذشته از سوی اداره نظارت و ارزشیابی صادر شد. موسائیان خود تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد. آخرین ساخته این کارگردان «گلچهره» بود که سال قبل در گروه هنر و تجربه اکران عمومی شد

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

کارگردان نمایش «عشق من حامد بهداد» گفت در نخستین شب اجرا توانستیم مخاطب خود را بخندانیم

 

سینما روز _ افشین هاشمی ، درباره استقبال مخاطبان از نمایش میدانی اش در تریای سالن سایه گفت: دیشب و در نخستین شب اجرا، مخاطبان استقبال خوبی از نمایش کردند و به همین دلیل نمایش امشب در دو نوبت به صحنه می رود.

وی افزود: جاهایی که دلمان می خواست توانستیم مخاطب را بخندانیم و خوشحالم کمدی مان گرفت.

هاشمی تصریح کرد: برنامه ای برای دو اجرا رفتن «عشق من حامد بهداد» در آینده ندارم و تنها امشب در ساعت بیست نیز روی صحنه خواهیم بود. تا تعطیلات خرداد ماه، این نمایش را روی صحنه خواهیم برد.

افشین هاشمی پیش از این در گفت و گو با سینماپرس عنوان کرده بود در اجرای نمایشنامه «عشق من حامد بهداد» قصد ندارد، نقد و نظری متوجه سینما کند و تنها می خواهد تماشاچی را بخنداند.

«عشق من حامد بهداد» با بازی افشین هاشمی و زهیر یاری از دیشب در تریای سایه در تئاتر شهر کار خود را آغاز کرد. این نمایش به دلیل استقبال مخاطبان امشب دو اجرایی به صحنه می رود. این نمایش، روایت دو جوان است که در برخورد با هم به گفت و گو می پردازند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

نمایش «این تابستان فراموشت کردم» با صدا پیشگی هدیه تهرانی مشغول آماده شدن است. 

 

سینما روز _ بهاره رهنما ، از پایان ضبط صدای هدیه تهرانی برای نمایش تازه اش خبر داد و گفت: تهرانی در استودیو حاضر شد و دیالوگ های خود برای نمایش «این تابستان فراموشت کردم» را ضبط کرد.

وی افزود: خوشبختانه صدای خوبی از ایشان گرفتیم و قرار است در شب های نمایش، این صدا را بر روی پیامگیر تلفن بازیگران داشته باشیم.

او درباره نقش هدیه تهرانی، صداپیشه نمایش تازه خود گفت: تهرانی، پرستار بیمارستانی است که در سال های حوالی انقلاب اسلامی درجریان زندگی شخصیت های داستان قرار گرفته و سپس با همسر خود از ایران رفته است. صدای او بر روی پیغامگیر تلفن شخصیت ها، گره هایی از روایت را برای مخاطب باز می کند.

رهنما، درباره اجرای قطعی نمایشنامه تازه خود گفت: در حال حاضر به عنوان بازیگر همراه نمایش های «تبار شناسی دروغ و تنهایی» و همچنین «بی چمدان سفر کن» هستم. به همین خاطر ترجیح دادم بازبینی نمایش خود را تا پایان ارزیابی و قطعی شدن دو نمایشنامه دیگر به تعویق بیاندازم.

«این تابستان فراموشت کردم» عنوان نمایشی از بهاره رهنما است که بر اساس سه داستان کوتاه منتشر شده از این هنرمند نوشته شده است. نسیم ادبی و شبنم فرشادجو، بازیگران این نمایش هستند و دغدغه های معار زنان ایران را به نمایش خواهند کشید.

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب