سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

سینما روز _ شبکه سه سیما قصد دارد در هفته جاری فیلم‌های شاخصی از سینمای ایران را به روی آنتن ببرد.

شبکه سه سیما قصد دارد از فردا -3 اردیبهشت ماه- هر روز یک فیلم سینمایی از سینمای ایران را به روی آنتن ببرد که اسامی و شرح این فیلم‌ها در ادامه می‌آید:

**«دارگل»

فیلم تلویزیونی «دارگل» محصول شبکه سه در سال 1385 است که روز یکشنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 20 از شبکه سه پخش می‌شود.

این فیلم به کارگردانی حمید لبخنده ساخته شده و رضا خندان، سعید داخ، روشنک عجمیان، شایسته ایرانی، زهره حمیدی و ... در ان ایفای نقش کرده‌اند.

آمنه زن جوان و پا به ماهی است که جهت ادای نذری، همراه محمد جان به یکی از مناطق حاشیه شهر می‌رود تا گوشت قربانی را بین اهالی آنجا تقسیم کند. دارگل دختری هجده ساله که مادرش می‌خواهد به زور او را شوهر دهد، به خانه آمنه می‌رود. آمنه تلاش می‌کند مسیر زندگی دارگل را عوض کند. ولی موانع بسیار بر سر راه دارد...

 

**«مرضیه»

فیلم سینمایی «مرضیه» محصول سال 1373 به کارگردانی اسفندیار شهیدی است و روز دوشنبه -4 اردیبهشت- ساعت 20 پخش می‌شود.

این فیلم به کارگردانی اسفندیار شهیدی ساخته شده و مهناز اسلامی، ابوالفضل پورعرب، بهزاد جوانبخش، فتحعلی اویسی و... در آن ایفای نقش می‌کنند.

مرضیه زنی است مقاوم که باید علیه بدی‌ها بجنگد. شوهرش در بوسنی شهید شده است و او تنها با دو فرزند خردسال و مادر داغدار خود زندگی می‌کند. پدر شوهرش از آمریکا بازگشته است تا آن‌ها را با خود به آمریکا ببرد و حال، مرضیه یا باید در وطن بماند و در کنار خانواده‌اش با آسیب‌ها و صدمات اجتماعی بجنگد و یا اینکه جلای وطن کند و...

 

**«هر شب تنهایی»

فیلم سینمایی هر شب تنهایی به کارگردانی «رسول صدر عاملی» در سال 1386 ساخته شده و روز سه شنبه -5 اردیبهشت ماه- ساعت 20 پخش خواهد شد.

در این فیلم سینمایی لیلا حاتمی، حامد بهداد، مرجان قره‌جه، محسن کریمی، علی بکانیان و... بازی کرده‌اند.

عطیه نویسنده و مجری یک برنامه خانوادگی رادیوست. او هر روز به پرسش‌های شنوندگان این برنامه پاسخ می‌دهد و به آنها درباره اینکه چگونه با همسرشان رفتار کنند تا زندگی زناشویی بهتری داشته باشند، اندرزهایی می‌دهد. عطیه که در سفری به شهر مشهد آمده است، درگیر برخی دشواری‌ها در زندگی زناشویی خود و همسرش است و گره‌ای در زندگی دارد که راهکاری برایش نمی‌یابد و ...

**«وصل نیکان»

فیلم سینمایی «وصل نیکان» محصول ایران در سال 1370 است. این فیلم روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه ساعت 11:30 پخش خواهد شد.

این فیلم به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته شده و حسن عباسی، کبری فرخی، حبیب الله بهمنی، اصغر نقی‌زاده، مهین یوزباشی و...

امیر و مریم قرار است با هم ازدواج کنند اما روز عروسی، شهر توسط دشمن موشک باران می‌شود و مردم، شهر را خالی می‌کنند. ولیکن مریم با وجود خطرات ناشی از موشک باران ترجیح می‌دهد که عروسی برگزار شود. امیر بعد از انجام مأموریتش برای مراسم عقد به خانه برمی‌گردد و...

**«گیلانه»

فیلم سینمایی «گیلانه» محصول ایران در سال 1383 است.

این فیلم روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه ساعت 14:30 پخش می‌شود.

فیلم سینمایی گیلانه به کارگردانی «رخشان بنی‌اعتماد» و محسن عبدالوهابی ساخته شده و فاطمه معتمدآریا، بهرام رادان، باران کوثری، ژاله صامتی، شاهرخ فروتنیان و... در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم نگاهی به اوایل جنگ و اعزام نیروهای جوان به جبهه دارد. ننه گیلانه به همراه پسر و دختر جوانش در کوران جنگ و در بمباران‌های تهران، زندگی دشواری را می‌گذرانند و ...

**«ریحانه»

فیلم سینمایی ریحانه محصول ایران در سال 1368 است که روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه ساعت 20 به روی آنتن می‌رود.

این فیلم به کارگردانی علیرضا رییسیان ساخته شده و فاطمه معتمدآریا، مجید مظفری، اکبر عبدی و... در آن بازی کرده‌اند.

ریحانه به دلیل اختلاف با شوهرش، اسکندر، به خانه پدرش باز می‌گردد. برادر او حیدر که اسباب این ازدواج را فراهم کرده و مانع وصلت ریحانه با پسرعمویش رضا، بوده است به دلیل مشکلات مالی و کنایه‌های مردم نمی‌تواند حضور ریحانه را تحمل کند. تیمور، که مبالغی پول از حیدر طلبکار است از حیدر می‌خواهد که با ازدواج او با ریحانه موافقت کند...

**«می‌خواهم زنده بمانم»

فیلم سینمایی «می‌خواهم زنده بمانم» در سال 1373 به کارگردانی «ایرج قادری» ساخته شده و روز پنجشنبه -7 اردیبهشت ماه- ساعت 23:30 از تلویزیون پخش می‌شود.

در این فیلم سینمایی فرامرز قریبیان، فاطمه گودرزی، فتحعلی اویسی، مهناز انصاریان، جلال مقدم و... نقش آفرینی کرده‌اند.

باربد تنها فرزند مردی به نام «اصلان» که از همسر اولش «ماه منیر» جدا شده، به شکل مرموزی کشته می‌شود. فرنگیس همسر دوم مرد به عنوان قاتل بازداشت می‌شود. شوهر «اصلان» دفاع از «فرنگیس» را به عهده می‌گیرد، اما وی محکوم به اعدام می‌شود و ...

 

**«مادر»

فیلم سینمایی «مادر» در سال 1368 به کارگردانی زنده یاد «علی حاتمی» ساخته شده که روز جمعه -8 اردیبهشت ماه- ساعت 11:30 از شبکه سه به روی آنتن می‌رود.

در این فیلم سینمایی زنده یاد رقیه چهره‌آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی، امین تارخ، اکبر عبدی، جمشید هاشم‌پور، حمید جبلی و... بازی کرده‌اند.

پیرزنی که در آسایشگاه سالمندان به سر می‌برد به شش فرزند خود اطلاع می‌دهد که می‌خواهد در لحظات واپسین اعضای متفرقه خانواده را در خانه قدیمی پدری ببیند. فرزندان که هر کدام با دیگری، به دلیلی، اختلاف دارند به یکدیگر گوشه و کنایه می‌زنند، اما نصایح و مرگ مادر موجب می‌شود...

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

بهاره رهنما از تمرین بر روی یک نمایشنامه با صدا پیشگی هدیه تهرانی خبر داد. 

 

سینما روز _ بهاره رهنما؛ کارگردان نمایش «این تابستان فراموشت کردم» ، درباره نسخه نهایی نمایشنامه این اثر گفت: این نمایشنامه از روی دو داستان من نوشته شده است. متن نهایی نمایشنامه خوبی از آب در آمده و از تمرین آن راضی هستم.

وی افزود: شبنم فرشاد جو در نقش متفاوتی ظاهر شده است. نسیم ادبی، بازیگر موفق و پرکار جشنواره تئاتر فجر نیز در تمرین های نمایش حضور دارد و در اجرا همراه ما خواهد بود. ضمن این که هدیه تهرانی هم به عنوان صدا پیشه همراه ما است.

بهاره رهنما درباره نقش هدیه تهرانی گفت: نقش هدیه تهرانی، در نمایش حضور فیزیکی ندارد و تنها صدای او را می شنویم.

نمایش بهاره رهنما، با نام «این تابستان فراموشت کردم» اقتباسی از دو داستان وی است که برای تبدیل شدن به نسخه درام با یک داستان دیگر ترکیب شده است.

این نمایش، در صورت تایید در مرحله بازبینی، بهار امسال در سالن استاد انتظامی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود. بهاره رهنما، پیش از این در گفت و گو با سینماپرس اعلام کرده بود به دلیل متن های ضعیف سینما ایران، بنا دارد در سال تازه تمرکز خود را روی بازی و کارگردانی تئاتر بگذارد.

 

Image

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image

مهناز افشار نقش «عروس تهرانی» به کارگردانی داوود موثقی و تهیه‌کنندگی خسرو امیرصادقی را بازی می‌کند.

 

سینما روز _ مهناز افشار نقش «عروس تهرانی» به کارگردانی داوود موثقی و تهیه‌کنندگی خسرو امیرصادقی را بازی می‌کند


«وحید اسلامی» گفت: این فیلمنامه که تاکنون دوبار با دو کارگردان مختلف پروانه ساخت گرفته، قرار است به زودی جلوی دوربین رود.


وی در ادامه افزود: فیلمنامه «عروس تهرانی» بر اساس فیلم سینمایی «مادر شوهر هیولا» نگاشته شده و به نوعی برداشتی آزاد از این اثر به شمار می‌رود. این فیلمنامه پیش از این «مادر شوهر عوضی» بود که به «عروس تهرانی» تغییر نام یافت.


این فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما با اشاره به درونمایه اجتماعی فیلنامه «عروس تهرانی»، گفت: این اثر داستان مادرشوهری را به تصویر می‌کشد که از بازیگران مطرح سینمای کشور است و با ورود دختری جوان به زندگی پسرش تلاش می کند تا مانع ازدواج آن‌ها شود.


اسلامی یادآور شد: پیش از این قرار بود «مسعود نوابی» این فیلم را بسازد اما هم‌اکنون «خسرو امیر صادقی» تهیه‌کننده فیلم پروانه ساخت را با «داود موثقی» تمدید کرده است. مولفه‌های موجود در فیلمنامه می‌تواند اثری کمدی فارق از آثار سطحی متداول خلق کند، همچنین جذابیت‌های تقابل عروس و مادر شوهر می‌تواند باعث استقبال مخاطبان از این فیلم شود.


وی در ادامه افزود: از عوامل فیلم اطلاعی ندارم اما قرار است «مهناز افشار» ایفاگر نقش «عروس تهرانی» باشد.
«وحید اسلامی» سال گذشته فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» را در جشنواره فیلم فجر داشت، این فیلم قرار است امسال روی پرده رود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

لیلا حاتمی در فیلم سینمایی «سر به مهر» ساخته هادی مقدم دوست بازی می‌کند. 

 

لیلا حاتمی در فیلم سینمایی «سر به مهر» به کارگردانی هادی مقدم دوست بازی می‌کند.

فیلم سینمایی سر به مهر به کارگردانی هادی مقدم دوست و با بازی لیلا حاتمی بعد از دریافت پروانه ساخت، خرداد ماه کلید می‌خورد.

تهیه کنندگی این فیلم را محمدرضا شفیعی برعهده داشته و حمید نعمت الله به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه حضور دارد.

سر به مهر یک درام اجتماعی و مذهبی است و تا امروز دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هنوز مشخص نشده است.

هادی مقدم دوست نگار فیلم سینمایی بی پولی را به همراه حمید نعمت الله در پرونده کاری خود دارد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

  ایرج قادری کارگردان و بازیگر با‌سابقه سینمای ایران از اواخر سال گذشته به دلیل بیماری سرطان، وضعیت جسمی مناسبی نداشته و مدتی است در بیمارستان بستری است.

وی سطح هوشیاری پایینی دارد اما به کما نرفته است.

بنا براین گزارش، پزشکان معالج وی تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت وی می‌کنند اما او مدتی‌ است که با سرطان مثانه در جدال است.

متاسفانه هنوز مشکل بیمه تکمیلی وی درست نشده و با توجه به وعده‌های متعددی ‌که در این باره داده شده است و شب گذشته در برنامه تلویزیونی «هفت» نیز عنوان شد اما هنوز مشکل بیمه وی حل نشده است.

اواخر هفته گذشته (پنج شنبه) احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به همراه مهدی احمدی و رسول توکلی به عیادت ایرج قادری رفتند.

فیلم سینمایی «شبکه» آخرین ساخته وی در نوبت اکران قرار دارد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

من حس کردم دوستان سناریستی را می خواهند که هر چه به او دیکته می کنند بنویسد اما من دوست ندارم در برابر عمل انجام شده قرار بگیرم. دوست دارم متن خودم را آن طور که می خواهم بنویسم.

«ساخت ایران» بعد از «قلب یخی» و «قهوه تلخ» سومین سریالی است که از طریق شبکه نمایش خانگی به مخاطبان عرضه میشود. کارگردانی این سریال برعهده محمدحسین لطیفی بوده و نگارش فیلمنامه آن را نیز خشایار الوند با نظارت پیمان قاسم خانی انجام داده. همین مثلث نسبتا شناخته شده این ظن را به مخاطب میدهد که با سریال نسبتا خوش ساختی روبرو باشد اما در میان شش قسمتی از این سریال که به شبکه خانگی عرضه شده تنها دو قسمت اول به نسبت ریتم تند و مناسبی داشتند و از قسمت سوم به بعد مجموعه لحنی کشدار و خسته کننده پیدا کرد تا جایی که قسمتهای پنجم و ششم آن هیچ خط داستانی جدیدی برای عرضه نداشتند. برای آگاهی از دلایل ضعف این کار گفتگویی داشتیم با خشایار الوند فیلمنامه نویس این کار. الوند با ذکر اینکه بخشی از آنچه وی در فیلمنامه اصلی آورده بود اصلا به فیلم راه پیدا نکرده از قطع همکاری خود با عوامل این کار سخن گفت.

خودتان نسخه های تدوین شده «ساخت ایران» را دیده اید؟
من تنها قسمت اول را دیده ام.

منظورتان مجموعه اول است یا قسمت اول؟
از مجموعه اول که دو قسمت بود من تنها قسمت اول آن را دیدم که در آن به معرفی کاراکتر اصلی کار یعنی دانشمند پرداخته می شود و شرایطی فراهم نشد که قسمتهای بعدی را هم ببینم.

به نظر می رسد برخلاف دو قسمت اول که مجموعه ریتم نسبتا مناسبی داشت از قسمت سوم به بعد ریتم کار به تدریج کمتر شد تا جایی که قسمتهای پنجم و ششم واقعا حرف جدیدی برای ارائه ندارند. نظرتان در این باره چیست؟
من که قسمتهای دوم به بعد را ندیده ام و نمی توانم نظر بدهم اما به هر حال در کاری که فیلمنامه آن در داخل نوشته می شد و دوستان فیلمبرداری را بدون حضور فیلمنامه نویس در خارج از کشور پیش می برند معلوم است که همه چیز مطابق متن پیش نمی رود. حتی در همان قسمت اولی که شما می گویید ریتم مناسبی دارد باز هم همه چیز مطابق متن نبود یعنی موقع اجرا، بازی و در نهایت تدوین تغییراتی به متن اصلی وارد می شد و در نهایت محصول نهایی منطبق با متن نبود. پس اگر قسمت اول ریتم مناسبی دارد حاصل تدوین درست است.

درباره تغییرات وارده به قسمتهای ابتدایی بیشتر صحبت کنید.
در متن من زندگی دزد خیلی بازتر می شد و درباره ارتباطات وی با اطرافیان و اوضاع خانواده اش بیشتر از اینها صحبت می شد. ضمن اینکه زندگی دانشمند هم مبسوط تر بود به خصوص روندی که وی برای ثبت اختراع در داخل انجام میدهد و به نتیجه نمیرسید بسیار گسترده تر از اینی بود که می بینید.

در هر صورت نسخه ای که ما می بینیم در قسمتهای پنج و شش به شدت سرهم بندی شده است.
ببینید، من این سریال را تا قسمت دهم برای دوستان نوشتم و بعد از این ده قسمت، همکاری ام را قطع کردم و گویا قرار است از این به بعد آرش قادری ادامه داستان را بنویسد. پس نمی توانم بیش از این درباره نسخه ای که حتی مطابق با فیلمنامه من ساخته نشده نظر دهم.

علت قطع همکاری تان با تیم «ساخت ایران» چه بود؟
داستان این بود که دوستان اعتقاد داشتند که نویسنده کار باید در محل فیلمبرداری حضور داشته باشد. من هم براساس مقدورات و امکانات، شرایط این را نداشتم که در لبنان حضور یابم.

چرا دوست نداشتید به محل فیلمبرداری بروید؟
من حس کردم دوستان آدمی را می خواهند که هر چه به او دیکته می کنند بنویسد اما من دوست ندارم در برابر عمل انجام شده قرار بگیرم. دوست دارم متن خودم را آن طور که می خواهم بنویسم.

نقش پیمان قاسم خانی در نگارش فیلمنامه این کار چقدر بود؟
من و پیمان با کمک هم سیناپس را نوشتیم. قصه اصلی از من بود و با کمک پیمان قصه را خرد کردیم تا یک سیناپس کلی ایحاد شد اما متاسفانه فیلمبرداری منطبق با این فیلمنامه پیش نرفت.

آیا از ابتدا قرار بر این بود که زوج گلزار-حیایی در این کار حضور داشته باشند. می خواهم بدانم آیا شما فیلمنامه را برای این زوج هنری نوشته بودید؟
نه، اصلا چنین قرار و مداری نداشتیم. در ابتدا بنا بود امیرحسین رستمی نقش گلزار را ایفا کند اما ایشان نتوانست در کار حضور یابد و به این ترتیب امین حیایی از رفاقتی که با گلزار دارد استفاده کرده و او وارد کار شد.

از بخشهایی که در فیلمنامه شما بود ولی به فیلم راه پیدا نکرده بیشتر صحبت کنید؟
هدف ما نگارش یک تریلر سیاسی بود و نقاط عطف بزرگی هم در داستان وجود داشت. فقط در یک مورد به شما می گویم آن دزدی که خودش را جای کس دیگری جا زده و برای سخنرانی به دانشگاه می رود طی سخنرانی خود حرفهایی می زند که از آنها برداشت سیاسی شده و به این ترتیب تحت پیگیری سیاسی قرار می گیرد اما وزارت اطلاعات اعلام می کند اصلا چنین کسی وجود خارجی نداشته و به این ترتیب قصه وارد فاز جدیدی می شود.

...اما چنین پیرنگی اصلا در مجموعه وجود ندارد.
بله، عوامل این کار دوست داشتند همان چیزی را که دلشان می خواست بسازند و برای همین بسیاری از جزییات این چنینی را حذف کردند.

یکی از مشکلات قسمتهای اخیر «ساخت ایران» آن است که به گونه ای ناشیانه نماهایی از خیابانهای فرانسه در بک گراند تصاویر اصلی قرار داده شده و در یک مورد حتی آرم شبکه ای تلویزیونی که این تصاویر از آن برداشته شده هم در گوشه تصویر به چشم می خورد. اگر بنا به مونتاژ تصاویر بود چرا برای فیلمبرداری نماهای فرانسه به لبنان رفتند؟
ببینید. فرانسه که به یک گروه تولید 50 نفره ویزای شینگن نمیدهد. نهایتا 5 نفر می توانستند ویزا بگیرند و به فرانسه بروند. برای همین بنا شد بخشهایی از بیروت که شبیه فرانسه است به عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته و سپس بازیگران اصلی مدتی کوتاه هم در پاریس بوده و نماهایی از شانزه لیزه یا برج ایفل هم گرفته شده و با یک تدوین نرم در میان نماهای اصلی قرار گیرد!

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

   شرکت ریز موج قصد دارد 2 عنوان خود را در اواسط اردیبهشت ماه در شبکه نمایش خانگی توزیع کند.

به گزارش خبرنگار سی نت "فوتبالی ها" در 13 اردیبهشت ماه و "قصه پریا" در 19 اردیبهشت توسط شرکت به پخش در سراسر کشور توزیع خواهند شد.

گفتنی است پیش از این ریزموج فیلم سینمایی سوت پایان را در اواخر فروردین ماه توزیع کرده بود.

از عناوین آینده این موسسه تازه تاسیس در زمینه شبکه خانگی میتوان به 2 عنوان "انسانها" و "در شب عروسی" اشاره کرد.

شایان ذکر است عناوین دیگری هم توسط این موسسه در آستانه عقد قرارداد با تهیه کنندگان میباشد.

به گفته یک مقام مسئول در ریزموج رسانه علت کیفیت پایین و تاخیر در پخش عنوان "سوت پایان" قفل دار بودن این محصول عنوان شده است.

 



تعداد مشاهده: 233

................................................


قصه پریا

کارگردان: فریدون جیرانی

بازیگران: مهناز افشار، باران كوثري، مصطفي زماني، آهو خردمند، مهناز انصاريان، شراره دولت‌آبادي، رسول توكلي، حبيب ثامنيه، علي‌اصغر طبسي، حسين مسلمي، محمد اعلايي، علي آقايي، مجيد افشار، مهرناز افلاكيان، اميد عليمرداني، علي كاظمي، عليرضا پناهي، فاطمه رجبان، بتول مظفري، رضا عباسي، محمدجعفر اقدامي، ليلا عباسي، شيرين بهرامي، عذرا بيك‌زاده، ابوالقاسم كرامتي و ... با حضور بيژن امكانيان در نقش هادي مسرور و ستاره اسكندري در نقش ناهيد مشرقي

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

  روح الله سهرابی گفت: فیلمبرداری فیلم 25 اسفندماه به پایان رسید. تاکنون راش‌ها را بازبینی و تنظیم کردیم و ظرف هفته آتی تدوین فیلم را آغاز خواهیم کرد.

وی درباره روند تولید فیلم توضیح داد: فیلم در فصل سرما جلوی دوربین رفت و بخش‌هایی از فیلم در فضای ساحلی و کنار دریا ضبط شد که کار بسیار سخت بود زیرا سرما کار را سخت می‌کرد. حدود 90 درصد از فیلم در بندر انزلی و ده درصد از آن در لاهیجان جلوی دوربین رفت.

کارگردان «محدوده ابری» در ادامه به دو عنصر موسیقی و صدا در فیلم اشاره کرد و گفت: صدا و موسیقی دو عنصر مهم در این فیلم هستن دو حتماً از صداگذاری بهره خواهیم برد که صاحب نام باشد و به ظرافت‌های کار اشراف لازم را داشته باشد.

وی درباره موسیقی فیلم توضیح داد: موسیقی فیلم تلفیقی از فضای سنت و مدرن خواهد بود و انتخاب آهنگساز نیز برای نوشتن موسیقی مناسب برای فیلم حایز اهمیت است.

سهرابی در پاسخ به این سؤال که از موسیقی محلی شمال کشور هم بهره خواهید برد گفت: موسیقی باید فرامنطقه‌ای باشد تا بتواند با مخاطب ملی و جهانی ارتباط صحیحی برقرار کند.

کارگردان «خاکستر و برف» در ادامه به ایفای نقش‌های اصلی فیلم اشاره کرد و گفت: ایفای نقش «احسان» یکی از نقش‌‌های متفاوتی است که کامبیز دیرباز آن را ایفا کرد وی نقشی را که ده سال از خودش بزرگتر بود به زیبایی به اجرا گذاشت همچنین خانم حجار نقش زنی حدود هشت بزرگتر از سن خود را ایفا کرد و به خوبی از عهده آن برآمد.

وی درباره حضور فیلم در جشنواره‌های خارجی گفت: رایزنی‌های لازم برای حضور فیلم در جشنواره‌ها و شبکه‌های مختلف صورت گرفته است. امیدواریم با انجام مراحل فنی فیلم هرچه سریع‌تر آماده نمایش شود.

فیلمنامه «خاکستر و برف» را روح‌ا... سهرابی و سید مرتضی مصطفوی نوشته‌اند. فیلم داستان احسان است که پس از 25 سال به ایران برمی‌گردد تا با صمیمی‌ترین دوست خود که زندگی‌اش را مدیون اوست برای آخرین بار تجدید دیدار کند و همین مسئله، اتفاقات ناخواسته دیگری را برای او رقم می‌زند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

ما شیوه درست روابط اجتماعی را هنوز نمی‌شناسیم. در واقع زیربنای برخی از رفتارهای ما در این کار اشتباه است که کاری نمی‌توان کرد. به بازیگر می‌گویند تو باید اعتماد به نفس داشته باشی، او اعتماد به نفس را با پر رویی اشتباه می‌گیرد! پیشرفت را با زیر آب زدن اشتباه می‌گیرد.

 

سینما روز_ بهنوش بختیاری بازیگر مجموعه تلویزیونی «مسیر انحرافی» با انتقاد  از نقص، کمبود و ضعف فیلمنامه‌ها از شرایط به وجود آمده در روند تولید این مجموعه تلویزیونی گلایه کرده است. وی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به تغییر نویسنده این مجموعه تلویزیونی گفته است: آقای پیمان عباسی چهار قسمت فیلمنامه خوب به ما داده بودند، ولی مشکلاتمان از جایی آغاز شد که ایشان به دلایلی کاملاً موجه دیگر نتوانستند سرکار حاضر شوند. پس از آقای عباسی،‌ آقای سعدوندیان آمدند که به نظرم ایشان‌هم بسیار خوب و حرفه‌ای است، اما وقتی شما وسط کار نویسنده‌ای را می‌آوری، شش ماه بعد یک نفر دیگر روی آن فکر کرده،‌ طرف فرصتی هم ندارد. چگونه می‌توان توقع یک اتفاق خارق‌العاده داشت؟ نویسنده می‌آید تا تنها قصه در هر شرایطی جلو برود. بخش‌های برگزیده این مصاحبه را به نقل از بانی فیلم در ادامه می‌خوانید:

وقتی می‌آیی و می‌بینی هشت سکانس از لحظات خوب بازی‌ات حذف شده، ناراحت می‌شوی!
شما می‌دانید که اصولاً از آن دست بازیگرانی نیستم که به حجم نقش فکر کنم. تنها تأثیر کاراکتر است که مرا درگیر خودش می‌کند. شده سر یک کار رفته فقط یک یا دو سکانس بازی کرده‌ام، اما در آن یکی- دو سکانس تأثیر خود را گذاشته‌ام. اعتقاد دارم اگر کسی قرار است کمکی به قصه‌ای نکند، بهتر است نباشد! باور کنید حاضر بودم از لحظاتی که دیگر تأثیری نداشتم، از قصه حذف شوم. وقتی می‌آیی و می‌بینی هشت سکانس از لحظات خوب بازی‌ات حذف شده، ناراحت می‌شوی! اگر بحث ریتم بوده که من اصولاً بازیگری نیستم که ریتم را بیندازم. اصلاً این مسئله به جنس بازی من مرتبط می‌شود. اگر می‌گویند موضوع سر متون آقای عباسی بوده و قرار بوده از یک جا دیگر متن‌های او کار نشود، باز هم می‌گویم آن سکانس‌ها به اندازه کافی بامزه بودند. آدم وقتی می‌بیند یک دهم تمام زحماتی که کشیده در کار نیست، شش ماه کله صبح رفتی و آمدی سر این کار و هیچ کار دیگری را قبول نکرده‌ای، خستگی به تنت می‌ماند! باور کنید من آمدم و به خاطر بهرنگ هیچ کاری قبول نکردم تا زحمات این پسر برای خودش هم یکبار نتیجه بدهد.

سکانس‌های جذاب بازی من و فرزاد حسنی حذف شد!
قرار بود من و آقای حسنی پارتنر مقابل یکدیگر باشیم. ارتباط فانتزی ما در کار واقعاً بی‌نظیر بود، ولی متأسفانه تمام سکانس‌های جذاب بازی من و فرزاد حسنی حذف شد! من سر این کار واقعاً حرص خوردم. پس از هفتاد کار که هر کدام برای من یک تجربه خوب داشته، نظراتی داشتم که می‌توانست به نفع کار باشد، اما ... . کار به جایی رسید که من تنها سعی کردم در لحظات حضور خودم یک اتفاق بامزه بیفتد. جانی به نقش و آن فضا بدهم و این کار سخت بود، چون برای من آن سکانس نوشته نشده. وقتی شما ربطی به آن سکانس ندارید، چکار می‌توانید بکنید؟ تنها شانس من این بود که خدا لطف دارد تا مخاطب و همکاران متوجه زحمات تو می‌شوند! من در یک روز چهار پیشنهاد کاری از چهار کارگردانی که همیشه‌ دوست داشتم با آنها کار کنم. پیش آمد برای من از روی همین سریال یک کار تئاتر به من پیشنهاد شد که واقعاً جای شکر داشت! من این مسئله را کار خدا می‌دانم، چون واقعاً سر این کار هرگز کسی را ندیدم که بتوانم با او دقایقی حرف بزنم!

متأسفانه امروز حال ما هم خوب نیست
من فینال را هم دوست ندارم، امّا شاید نظر شما چیز دیگری باشد! با احترام به بهرنگ توفیقی و تهیه‌کننده محترم کارمان باید بگویم ما از داشته‌هایمان (تیم بازیگری و امکانات و ...) استفاده لازم را نبردیم. می‌توانستیم با یک پرداخت درست به قصه و شخصیت‌ها، کاری بسازیم که نمونه آنرا هرگز در تلویزین ندیده‌اید. اتفاقی مثل سریال پایتخت که مخاطب را هر شب پای تلویزیون منتظر نگاه می‌داشت. من که اینطوری بودم و هرشب انتظار قسمت بعدی را داشتم. متأسفانه امروز حال ما هم خوب نیست. لذت نمی‌بریم از اینکه زحمتمان به نتیجه نرسیده. من بارها گفته‌ام، ای کاش به‌جای این همه سکانس به سراغ فلاش‌بک و گذشته این آدم‌ها می‌رفتیم. شاید به لحاظ بصری جذاب می‌بود و تنوعی به کار می‌داد.

تقصیر را تنها به گردن داستان می‌اندازم
تقصیر را تنها به گردن داستان می‌اندازم، نه هیچ‌یک ازدوستان و همکارانم، چون همه زحمت کشیدند و هیچ‌کس نمی‌خواست نتیجه کارش موفقیت‌آمیز نباشد!

کلاه خودمان را قاضی کنیم و بگوییم در این سال‌ها برای مردم چه کرده‌ایم
باور کنید به دوستانی که با من برای کار جدید تماس می‌گیرند، می‌گویم اینقدر برای کلید زدن سریع اصرار نداشته باشید. یک فیلمنامه خوب و یک قصه بکر و جدید بیاورید. به همین دلیل است که مخاطب تلویزیون ما ریزش پیدا می‌کند. ما باید کلاه خودمان را قاضی کنیم و بگوییم در این سال‌ها برای مردم چه کرده‌ایم. خودمان نباید بگوییم خوب بوده‌ایم. ملاک مردم هستند. توقع من از این کار بالاتر بود، چون بدون تملق باید بگویم این پروژه از تهیه‌کننده‌ای برخوردار بود که به لحاظ مالی بدون هیچ مشکلی با ایشان کار می‌کنم. گاه حتی اگر موعد چک من بود و سرکار نبودم، می‌آمدند در خانه، چرا چون بازیگر بدون هیچ دغدغه‌ای کار کند!

او اعتماد به نفس را با پر رویی اشتباه می‌گیرد!
حق با زامیاد سعدوندیان است و نمی‌توان به ایشان خرده گرفت که چرا برخی از شخصیت‌ها تنها اکسسوار هستند. به نظرم او بسیار هنرمند است که توانست در آن شرایط هم بنویسد و در آن جو کار را جلو ببرد. جوی که مجبور هستی برای دوام آوردن هر روز با یک زره روحی بروی! نمی‌توانم به کسی خرده بگیرم،‌ چون سیستم به نظرم غلط است. ما مشکلات تربیتی داریم. ما شیوه درست روابط اجتماعی را هنوز نمی‌شناسیم. در واقع زیربنای برخی از رفتارهای ما در این کار اشتباه است که کاری نمی‌توان کرد. به بازیگر می‌گویند تو باید اعتماد به نفس داشته باشی، او اعتماد به نفس را با پر رویی اشتباه می‌گیرد! پیشرفت را با زیر آب زدن اشتباه می‌گیرد.

ای کاش ما نسخه کمدی همان Lost را می‌نوشتیم
حرف خود من از اول این بود که ما چرا از اینکه در یک جنگل و جزیره افتاده‌ایم، ناراضی نیستیم! چرا همه خوشحال هستند از اینکه در این شرایط قرار دارند! در واقع این مسئله غیرمنطقی بود، چون اگر خودم در این شرایط قرار بگیرم، به هر دری می‌زنم تا فرار کنم. مدام فکر می‌کنم چرا ما با حیوانات در آن جنگل مواجه نمی‌شدیم. یک جا صحبت از شباهت کار ما با «Lost» شد که گفتم ای کاش ما نسخه کمدی همان Lost را می‌نوشتیم و اجرا می‌کردیم. به نظرم کار ما هیچ ارتباطی با Lost نداشت. من مخالف این بودم که ما شرایطی غیرمنطقی داشته باشیم، مثل مرکز خرید و ... .

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

مهرجویی:
اینکه می‌گویند «نارنجی پوش» جوابیه ای است به «جدایی...»، پرت و پلا است! 

 

سینما روز _ داریوش مهرجویی همراه با وحیده محمدی فر و رضا درمیشیان دیروز از چند سینمای نمایش دهنده «نارنجی پوش» بازدید کرد. مهرجویی در حالی که در سینما قدس حضور داشت دقایقی با خبرنگاران درباره نارنجی پوش و حواشی‌اش گفتگو کرد.  مهرجویی در ابتدا درباره انگیزه ساخت نارنجی پوش گفت: دنبال تاثیر گذاری نیستم دنبال این هستم که عقده خودم را از این همه آشغال بریزم بیرون. دنبال یکجور اکسورسیسم بودم. یعنی آن حس‌های منفی که تو وجودم هست از طریق این فیلم ریختم بیرون. دیگر من کاری ندارم مردم می‌گیرند، نمی‌گیرند. چی کار می‌کنند. چی کار نمی‌کنند. من معلم آموزش و تعلیم و تربیت نیستم. من فیلمسازم و فیلم سینمایی می‌سازم.


وی در ادامه درباره دلایل استقبال از نارنجی پوش گفت: فیلم باید خودش جذاب باشد و آن کشش ذاتی را داشته باشد. هیچ تبلیغات و اسم و.. فایده ندارد. مهم خود فیلم و ماهیتش هست.


مهرجویی در پاسخ به سوال دیگری که آیا این فیلم جوابیه‌ای به جدایی نادر از سیمین است گفت: نه. «نارنجی پوش» هیچ ربطی به «جدایی...» ندارد چون ما سناریوی این فیلم را ۴ سال پیش همراه با «طهران تهران» و حتی قبل از آن نوشته بودیم و می‌خواستیم بسازیمش که نشد و مدام به تعویق افتاد. آسمان محبوب را ساختیم و.. من نه جدایی را دیده بودم نه داستانش را می‌دانستم و اینکه می‌گویند نارنجی پوش جوابیه ای است به «جدایی...»، پرت و پلاست.


مهرجویی در پاسخ به این سوال که آیا سفارشی بودن فیلمتان را قبول دارید گفت: آخر بی‌خود می‌گویند سفارشی. چه تبلیغی؟ چه سفارشی؟ من حس درونی خودم را دارم می‌ریزم بیرون. ما این سناریو را نوشته بودیم، همه کار‌هایش را کرده بودیم، می‌خواستیم فیلمبرداری بکنیم با دلهره به سراغ شهرداری رفتیم. برای اینکه این یک نقد دقیق از خود شهرداری و محیط زیست هست. این کثافتی که الآن همه جا را گرفته تقصیر کی هست؟ و ما دلهره این را داشتیم که اصلا شاید شهرداری این را قبول نکند. ولی خوشبختانه این‌ها یک کمی ذهنشان باز بود و حس کردند این قضیه مهم است و می‌تواند تولید آگاهی بکند و آمدند یک خورده از نظر مالی به ما کمک کردند تمام شد رفت. همانقدر که بنیاد فارابی و سرمایه گذارهای دیگر کمک کردند.


مهرجویی درباره ورود دستگاهای دیگر در تولید هنری گفت: الآن این محیط مغشوشی که دامنگیر سینمای ما شده و با این تورم هیچ سرمایه گذار خصوصی بدون وام و کمک دولتی نمی‌آید ریسک کند و فیلم بسازد. بخصوص در این شرایط که شما می‌بینی فیلمنامه را چندین هیئت مختلف می‌خوانند مهر می‌زنند مجوز می‌دهند. بعد وقتی ساخته شد و آمد روی پرده یک دفعه می‌زنند زیر همه قول و قرار و مسئولیتشان و فیلم را می‌کشند پایین. کی حق دارد فیلمی را از پرده بکشد پایین؟ شما به من مجوز دادی مهر زدی امضا کردی. یعنی این امضای جنابعالی چیزی ارزش ندارد؟ مثل اتفاقی که برای «سنتوری» افتاد. دو هزار تا هیئت مختلف دیدند، تو جشنواره نشان داده شد. جایزه بهش دادند. محبوب‌ترین فیلم مردم شد. چهل تا کپی چاپ کردیم. تا می‌خواستند سردر بزنند، پوستر بزنند، شب اکران جناب وزیر می‌گوید این نباشد. یعنی چی نباشد؟ وایستا مسئولیت قبول کن. دولت باید قبول کند چون نود، نود و نه درصد کنترل سینما دست اوست. بنابراین دولت موظف است کمک کند. اما نه کمکی که فقط برای خودی‌ها باشد. آن فیلم‌ها مال خودمان است و کمک می‌کنیم و بهترین اکران را می‌دهیم این نمی‌شود که.


مهرجویی درباره دلیل حذف سکانس آخر فیلم گفت: ببینید چون جشنواره همیشه هول هولکی است و ما این فیلم را سرتاسر ندیده بودیم، بعد که دیدیم تصوری که داشتیم این بود که بعدا این به تروکاژ می‌زند و تمام آن دشت و تپه‌ها پر نارنجی پوش‌ها می‌شود و جنگل را از بالا با هلیکوپتر نشان می‌دهیم و کنار رودخانه و همه جاهایی که حامد آبان می‌گفت. به صورت رویایی این ساختار را در نظر داشتیم که نشان بدهیم. ولی عمل نشد. چون نه هلیکوپتر داشتیم نه آنقدر سیاهی لشگر داشتیم که ببریمشان جنگل و کنار دریا و‌‌ همان یک تیکه را گذاشتیم که آن هم تازه آقای تروکاژیست ما قول داد که آن را بعدا درست می‌کند و پخش می‌کند و هر کاری کرد دیدیم نشد و یک کم اضافه کرد آن هم خراب شد و هر تصوری داشتیم از بین رفت. و یک کم هم خوشبینانه می‌شد. اینکه شهردار خودش بیاید این کار‌ها را بکند و.. دیدیم خیلی زیاد هست و نباشد بهتر است. از نسخه فعلی بیشتر راضی‌ام. اینکه دو تا آشتی می‌کنند و کات می‌شود روی آشغال‌ها. که بله آشغال‌ها همچنان هست.


از مهرجویی سوال شد نارنجی پوش در کارنامه شما چه جایگاهی دارد مهرجویی نگاهی به درمیشیان کرد و گفت چی بگویم؟ و به شوخی ادامه داد: بگذار یک کم فکر کنم... جایگاه سیصد و شصت و پنج ممیز دو!


مهرجویی درباره شباهت حامد آبان به حمید هامون گفت: این هم از آن حرف هاست. حامد بهداد عشق فیلم هامون بود و کاپشنش را هم گرفته بود پوشیده بود. یک دفعه تو دادگاه روح خسرو حلول کرد و بلند شد گفت سهم منه، مال منه و.. در حالی که اصلا تو دیالوگ‌ها نبود ما هم دیدیم اینقدر دوست دارد، گفتیم تو فیلم باشد. حالا منتقد‌ها از این صدتا برداشت می‌کنند.


مهرجویی در پایان درباره فیلم جدیدش گفت: «بیا تا برویم» را می‌خواهیم بسازیم اگر بهش پروانه بدهند. کارهای دیگری هم هست. ولی با این وضعیت موجود مانده‌ایم چه کار کنیم. چون به هیچ کسی پروانه ساخت نمی‌دهند. و من نمی دانم چرا من را معطل یک پروانه ساخت کرده‌اند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 در برنامه دیشب هفت، میزگردی با حضور علی شاه‌حاتمی و مهدی صباغ‌زاده کارگردان‌های سینما، در باب نابسامانی‌های امروز سینمای ایران برگزار شد. در دقایقی از این برنامه، علی معلم هم به شکل تلفنی روی خط آمد و در بحث شرکت کرد. او به خصوص روی این نکته تاکید داشت که رئیس سازمان سینمایی روی سخن‌اش با گروه معدودی از سینماگران است و این سازمان در دیالوگ‌هایش، بخش عظیمی از صنعت سینمای ایران را حذف کرده است.

علي معلم در صحبت هايش گفت: همين الآن در اين هفته جلسه ايي برگزار شده بين معاونت محترم سينمايي آقاي شمقدري و حدود ده دوازده نفر از كساني كه در يك مجمعي وجود دارند به عنوان اتحاديه كه اينها را به عنوان اهالي سينماي ايران گرفتند و من سوالم در درجه اول اين هست كه آيا سينماي ايران حدود ده نفر آدم دارد كه اينها بايد رجع بهش نظر بدهند؟ به نظرم مي آيد اتفاقي كه افتاده اين هست كه همه مسئولين و هنرمندان بايد متوجه باشند كه ما يك كليتي داريم به اسم سينماي ايران. اين كليت مركب از كارگران ماهيگير نيست. اينها هر كدام براي خودشان تفكري دارند، هنري دارند، نظري دارند. اهل هنر مثل شركت گاز نيستند. به نظرم ما بايد قضيه را از يك جاي بالاتري بهش نگاه بكنيم. به نظرم اگر سينماي ايران مي خواهد رشدي داشته باشد، مديريت سينما بايد يك مديريت متمركز و آشنا با حرفه و يك مديريت متحمل و اهل گفت و گو و نظريه پردازي باشد و از كارشناسان حرفه اي استفاده كند. در عين واحد بايد با افراد و صنوف در تماس باشد. اينطور نيست كه سينما فقط در يك صنف خلاصه بشود. سينما مركب است از افراد. حالا مي توانند در قالب صنف باشند يا نباشند.

علي معلم در ادامه در واكنش به صحبت هاي صباغ زاده كه تعداد صنف واحد را 120-130 نفر و او را جزو موسسين آن برشمرده بود گفت: الآن مشكل اين هست كه نگاه دوستان ما در معاونت سينمايي به اين شكل شده كه به دليل واگرايي هاي موجود و اختلافات موجود كه در حوزه هاي مختلف اتفاق افتاده كه مي شود گفت در هيچ گروهي سه نفر هم با هم اتحاد نظري و نسبي ندارند. اين باعث شده كه نمايندگي سينماي ايران با 4-5 نفر باشد. آقاي صباغ زاده حتما بهتر از من مي دانند همين الآن اين هفته اعلام شده صنف واحد تهيه كنندگان مجوز گرفته. من سوالم اين هست كه بنده به عنوان يكي از اعضاي هيئت موسس كه اساسنامه آن صنف را نوشتيم امضايم پاي تقاضاي هيئت موسس نيست. چطور در يك ارگان قانوني بدون اينكه يكي از اعضاي اصلي موسس آن امضاي اساسنامه را به عهده داشته باشد اين اساسنامه تصويب شده؟ مگر اينكه كسي جاي من امضا كرده باشد يا كسي را جاي من معرفي كرده باشند كه اين غير قانوني است.

معلم ادامه داد: الآن در ميان همه واگرايي هاي كه در سينما اتفاق افتاده ما نياز به يك همگرايي داريم. اين همگرايي بايد با حضور اعضاي سينما انجام بشود و بلاخره يك فحولي در سينما حضور دارند. وزير محترم به اين معتقد هست. من گمان مي كنم بعضي مواقع برخي سياست هايي كه برخي مديران خرده دارند خلاف مصالحي است كه حتي رئيس جمهور در نظر دارد. سينماي ايران يك موجودي است كه از طرف رهبري جامعه قابل پذيرش و پيشنهاد است و ايشان اين عده را به عنوان كليد پيشرفت كشور در نظر گرفتند. اين بحث كه ما يكباره بنشينيم و بخش بزرگي از سينما را ناديده بگيريم، گفتگو نكنيم با هم، بر اثراختلافاتي كه دو سه نفر از سران با هم دارند يك سينمايي را اينجور بگذاريم وسط شقه شقه اش كنيم كه اين وضع اكرانش بشود، اون وضع صنفش بشود. موقعيتي بشود كه گفت وگويي صورت نگيرد. به نظرم مي آيد يك مقداري جاي انديشمندي و مقداري تامل و بردباري در اين ميانه خالي است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 جشنواره فیلم کن بزرگترین و معتبرترین جشنواره سینمایی دنیا است و جایزه اصلی آن (نخل طلا)، بعد از جایزه اسکار، مهم‌ترین جایزه‌ای‌ست که یک فیلمساز می‌تواند بدست آورد. امسال نیز هم‌چون سال‌های گذشته چندین فیلمساز معتبر و نام آشنای سینمای جهان در بخش‌های مختلف کن حضور دارند؛ از کیارستمی و هانه‌که بگیرید تا کراننبرگ، سالس و اودیار. از طرفی کن فرصت مناسبی برای کارگردان‌های جوان نیز هست که بتوانند با موفقیت در آن به شهرت جهانی برسند. فیلمسازهایی چون استیون سودربرگ و جیم جارموش با درخشش در همین جشنواره بود که توانستند نامی برای خود در سینمای دنیا دست و پا کنند. در این مطلب نگاه کوتاهی می‌اندازیم به سابقه برخی از کارگردان‌های مطرحی که امسال در بخش مسابقه کن حضور دارند.

 

میشاییل هانه‌که: فیلمساز پرآوازه آلمانی که در سال‌های گذشته موفقیت‌های فراوانی را در کن کسب کرده است. هانه‌که پنج بار در بخش اصلی جشنواره کن حضور داشته و در سال 2009 و برای فیلم روبان سفید توانسته نخل طلا را بدست آورد. او هم‌چنین برای فیلم درخشان پنهان (2005) جایزه بهترین کارگردان و برای فیلم معلم پیانو (2001) جایزه بزرگ هیئت داوران کن را به خانه برده است. هانه‌که امسال با فیلم عشق در جشنواره حضور دارد. عشق داشتان مردی بازنشسته است که همسرش بر اثر سکته مغزی ناتوان شده. باید دید هانه‌که که همواره نگاهی منحصر به فردی به ذات بشر و روابط میان انسان‌ها داشته با این درام عاشقانه نامتعارف خود چگونه مخاطب را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیوید کراننبرگ: این فیلمساز صاحب سبک کانادایی امسال با فیلم کاسموپولیس در جشنواره حضور دارد. این فیلم داستان یک میلیونر جوان با بازی رابرت پتینسون را به تصویر می‌کشد و به احتمال فراوان یکی از آثار بحث برانگیز جشنواره خواهد بود. کراننبرگ که سال گذشته فیلم یک روش خطرناک را بر پرده سینماها داشت پیش از این سه بار و برای فیلم‌های تصادف، عنکبوت و سابقه خشونت کاندید نخل طلا بوده اما هیچ‌گاه آن را بدست نیاورده است. باید دید امسال نام کراننبرگ به لیست دارندگان نخل طلا اضافه خواهد شد یا خیر.

عباس کیارستمی: کیارستمی پرافتخارترین فیلمساز ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی است و تاکنون بارها در جشنواره کن مورد تقدیر قرار گرفته است. کیارستمی که سبک خاص فیلمسازی‌‌اش به وسیله همین جشنواره به سراسر دنیا معرفی شد و طرفداران فراوانی نیز پیدا کرد، امسال با فیلم ژاپنی مثل یک عاشق در بخش مسابقه حضور دارد. کیارستمی در حالی این فیلم را در ژاپن و به زبان ژاپنی ساخته که فیلم قبلی‌اش رونوشت برابر اصل، که آن نیز در ایتالیا فیلمبرداری شده بود، موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن سال 2010 را بدست آورد. کن همواره روی خوشی به فیلم‌های کیارستمی نشان داده و پیش از این چهار فیلم او را در بخش مسابقه اصلی به نمایش گذاشته و مثل یک عاشق پنجمین فیلم کیارستمی است که نامزد نخل طلا می‌شود. کیارستمی در سال 1997 و برای فیلم طعم گیلاس نخل طلا کن را بدست آورد. آخرین فیلم کیارستمی داستان دختر جوانی است که هزینه تحصیل‌اش را از طریق ارتباط با یک پیرمرد باهوش و دانشمند تامین می‌کند.

والتر سالس: این فیلمساز 56 ساله برزیلی امسال با فیلم در جاده در بخش مسابقه کن حضور دارد. سالس که معروف‌ترین فیلمش خاطرات موتورسیکلت است، پیش از این دوبار نامزد دریافت نخل طلا بوده است. در جاده يك اثر اقتباسي است و بر اساس رماني به قلم «جك كرواك» كه در سال 1957 با موضوع جوانان منتشر شده ساخته شده است. ویگو مورتنسن، کریستن استوارت و استیو بوسمی از بازیگران این فیلم هستند.

ژاک اودیار: فیلمساز توانمند فرانسوی که در سال 2009 فیلم درخشان یک پیامبر را کارگردانی کرده بود. ژاک اودیار فیلمنامه زنگار و استخوان را بر اساس کتابی به همین نام نوشت کریگ دیویدسون نویسنده کانادایی اقتباس کرده است. این کتاب در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و فروش جهانی قابل توجهی داشت. زنگار و استخوان از مجموعه از داستان‌های کوتاهی تشکیل شده که تم اصلی و مشترک همه آنها معضلات و دردهای اجتماعی و خشونت است. اودیار که از فیلمسازان صاحب سبک و کم‌کار سینمای فرانسه است با فیلم یک پیامبر توانسته بود جایزه بزرگ هیئت داوران کن را بدست آورد. فیلم آخر اودیار نه تنها یکی از اصلی‌ترین شانس‌های جشنواره کن امسال است، بلکه کارشناسان معتقدند موفقیت‌های این فیلم می‌تواند در فصل جوایز آخر سال نیز ادامه پیدا کند.

علاوه بر این پنج فیلمساز کن لوچ انگلیسی با فیلم سهم فرشتگان و آلن رنه، فیلمساز شهیر فرانسوی، با فیلم هنوز هیچی ندیدی نیز در بخش مسابقه جشنواره کن امسال حاضر هستند. از طرفی می‌توان به فیلم آن‌ها را با ملایمت بکش اندرو دومنیک نیز اشاره کرد که نقش اصلی آن را برد پیت بازی می‌کند. دومنیک فیلمساز جوانی است که فیلم قبلی‌اش، کشتن جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل، با وجود فروش اندک مورد توجه منتقدان قرار گرفته بود. باید دید سومین فیلم این فیلمساز گزیده کار می‌تواند موفقیت‌های فیلم قبلی‌اش را تکرار کند یا خیر.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

فیلم سینمایی «نارنجی‌پوش» ساخته داریوش مهرجویی با در اختیار داشتن ۲۴ سالن در سینماهای تهران تا روز پنجشنبه به فروش ۲۳۰ میلیون تومانی دست پیدا کرد.

به گزارش فارس، فیلم سینمایی «نارنجی‌پوش» ساخته داریوش مهرجویی با در اختیار داشتن 24 سالن در سینماهای تهران تا روز پنجشنبه به فروش 230 میلیون تومانی دست پیدا کرد.این فیلم روز پنجشنبه توانست 51 میلیون تومان بفروشد.

از سوی دیگر فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی در سینماهای تهران و شهرستان‌ها به فروش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کرد

«غلامرضا فرجی» مدیر پخش حوزه هنری در گفت‌وگو با  فارس در مورد آمار فروش فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی، اظهار داشت: این فیلم روز چهارشنبه در تهران 12میلیون و 500 هزار تومان فروخت و در روز پنجشنبه هم 24 میلیون تومان فروخت.

و بالاخره این که به گزارش شبکه ایران اکران فیلم سینمایی «سیب و سلما» ساخته حبیب‌ا... بهمنی در حالی از روز گذشته در سینماها آغاز شد که در بسیاری از سینماهایی که بنا بود این فیلم را نشان دهند به علت کمبود مخاطب، فیلم روی پرده نرفت.

«سیب و سلما» که بهترین گروه سینمایی شهر تهران یعنی آزادی را در اختیار گرفته حتی در این سینما هم مخاطب چندانی نداشت تا یک بار دیگر یکی از ایراداتی که به شورای صنفی نمایش به واسطه عدم چینش درست اکران در سرگروههای مختلف وارد میشود، شدت یابد.

«سیب و سلما» که از محصولات حوزه هنری بوده و دو سالی پشت خط اکران مانده بود از آن آثار به ظاهر معناگرایی است که به نظر نمیرسد حتی بتواند فروشی نیم میلیاردی را تجربه کند. این فیلم در جشنواره بیست و نهم فجر به نمایش درآمده بود و در همان زمان هم توجه منتقدان را به خود جلب نکرده بود.

آزادی، بهمن، پردیس ملت، پردیس زندگی، ماندانا، پایتخت، فردوسی، شاهد، بهاران، خانواده و ققنوس از جمله سینماهایی هستند که «سیب و سلما» در آنها اکران شده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 
 

تهیه کننده فیلم سینمایی «پل چوبی» از تلاش برای اکران عمومی این فیلم در مهرماه خبر داد

 

 

 

سینما روز _ علی سرتیپی گفت: به دلیل فضایی که «پل چوبی» دارد در نظر داریم فیلم را مهرماه همزمان با بازگشایی دانشگاه ها اکران کنیم

 

با توجه به استقبال مخاطبان از فیلم در جشنواره فجر سال گذشته فکر می کنم اکران موفقی داشته باشیم.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

محمد اطبايي عدم حضور ايران در جشنواره‌ي كن را ناشي از فقدان برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري درست در سينماي ايران دانست. 

 

سینما روز _ اين كارشناس بين‌المللي سينماي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي اين موضوع كه آيا فيلم «مثل يك عاشق» عباس كيارستمي مي‌تواند به‌عنوان نماينده‌اي از سينماي ايران تلقي شود، بيان كرد: اگر بخواهيم تكنيكي به اين موضوع بنگريم، در جشنواره‌هاي خارجي و بويژه جشنواره‌ي اتحاديه‌ي اروپا، مليت فيلم‌ها براساس فرمول‌هاي مشخصي تعيين مي‌شود.

او ادامه داد: از آنجا كه كسي فيلم آقاي كيارستمي را نديده، برحسب شنيده‌ها مي‌گوييم اين فيلم نمي‌تواند محصول ايران باشد، چراكه سرمايه‌گذارانش فرانسه و ژاپن هستند، فيلم در ژاپن فيلم‌برداري شده و آقاي كيارستمي تنها عضو ايراني اين فيلم است.

وي در عين حال اظهار كرد: از سوي ديگر با توجه به اين‌كه نويسنده و كارگردان فيلم، ايراني است و حتا شايد تدوينگر فيلم هم ايراني باشد، شايد بتوان نام ايران را هم در كنار فرانسه و ژاپن ذكر كرد.

اين كارشناس بين‌المللي سينماي ايران گفت: مسلما به‌عنوان يك ايراني خوشحال مي‌شوم به واسطه‌ي حضور اين فيلم، پرچم ايران هم در بخش رسمي جشنواره‌ي كن بالا برود، اما اين خوشحالي مانع از تأسف ما نمي‌شود كه امسال هم جشنواره‌ي كن به روال سال‌هاي گذشته فيلمي از سينماي ايران را انتخاب نكرد.

اطبايي با اشاره به حضور نام‌‌هاي آشنا در اين دوره از جشنواره‌ي فيلم كن، بيان كرد: امسال هم جشنواره همان روال گذشته را پيش گرفته است، البته نام‌هاي حاضر در آن، نام‌هايي بزرگ هستند كه هر جشنواره‌اي آرزو دارد فيلم جديد‌شان را انتخاب كند.

او يكي از مشكلات جشنواره‌ي كن را حجم بالاي آثار متقاضي شركت در آن دانست و ادامه داد: يكي از مشكلات جشنواره اين است كه به‌طور نمونه، امسال 1700 فيلم به آن عرضه‌ و از اين ميان، 50 اثر انتخاب شده كه اين نشانگر رقابت فشرده‌ي اين آثار است؛ اما با اين حال، مشكل سينماي ايران را بايد در جاي ديگري جست‌وجو كرد.

اطبايي درباره‌ي دلايل عدم حضور سينماي ايران در بخش رسمي جشنواره‌ي كن ابراز عقيده كرد: گفته مي‌شود شايد آثار ايراني كيفيت لازم را براي حضور در اين جشنواره نداشته‌اند، اما حتا اگر اين را دليل موجهي بدانيم، جشنواره‌ي كن نسبت به سينماي ايران بي‌اعتنايي مي‌كند و اين عدم حضور لزوما به‌دليل كيفيت نيست، چراكه در پي اتفاقاتي است كه در بالا‌ گرفتن تحريم‌ها عليه ايران رخ داده است.

اين فعال بين‌المللي سينماي ايران معتقد است: مشكل سينماي ايران در بخش بين‌الملل ناشي از نبود برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري‌هاي درست در بخش دولتي است.

اطبايي در اين‌باره توضيح داد: در اين سال‌ها در بخش بين‌الملل با وجود همه‌ي صحبت‌ها و مصاحبه‌هاي مسؤولان هيچ برنامه‌ريزي خاصي نداشته‌ايم. با وجود قوانين روشن در كشور مبني بر لزوم فعال كردن بخش خصوصي، نهادهاي رسمي به كنار زدن فيلم‌هاي مستقل دست مي‌زنند و اصولا حضور بخش خصوصي را برنمي‌تابند.

وي معتقد است: اين نهادهاي رسمي و مشخصا يك نهاد تازه‌فعال در اين حوزه تلاش مي‌كنند سينماي ايران را به سيستم متمركز برگردانند و فيلم‌هاي گوناگون را در حيطه‌ي تصميم‌گيري و كنترل خود قرار بدهند.

به گفته‌ي او، هدف نهايي‌ اين نهادها كنترل تمام و كمال حضور بين‌المللي سينماي ايران است، چراكه اگر هدف‌شان حمايت از سينماي ايران بود، بايد از بخش خصوصي حمايت مي‌كردند.

اطبايي در پايان گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: هرچند جشنواره‌ي كن، عنوان مهم‌ترين رويداد سينمايي دنيا را يدك مي‌كشد و حضور در آن فرصتي ويژه براي سينماي يك كشور محسوب مي‌شود، اما عدم انتخاب فيلمي از سينماي ايران نبايد موجب نااميدي دست‌اندركاران سينماي ايران شود، بلكه با پشتكار و صبوري كه در اين چند سال گذشته به خوبي با آن آشنا شده‌اند، براي حضور موفق در ديگر عرصه‌ها و رويداد‌ها تلاش كنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

با اعلام فيلم‌هاي منتخب براي حضور در بخش‌هاي مختلف جشنواره فيلم كن 2012، عباس کیارستمی با فيلم «مثل یک عاشق» براي دريافت جايزه نخل طلا رقابت مي‌كند.

 

سینما روز _ امسال 1700 فيلم از كشورهاي مختلف براي حضور در اين فستيوال معتبر بين المللي متقاضي حضور بوده‌اند و فيلم «مثل یک عاشق» آخرین ساخته «عباس کیارستمی» در بخش مسابقه اين جشنواره حضور دارد و با سينماگراني چون «كن لوچ»، «ميشل هانكه»، و «جف نيكولز» رقابت مي كند.

تهیه‌کننده فیلم «مثل یک عاشق» فرانسوی است و كيارستمي فقط به‌عنوان یک سینماگر ایرانی در کن حضور خواهند داشت و نماینده‌ی سینمای ایران محسوب نمی‌شود.

به گزارش هاليوود ريپورتر، تا كنون 21 فيلم براي كسب جايزه شصت و پنجمین نخل طلاي كن رقابت خواهند كرد. فيلم‌هاي بخش مسابقه عبارتند از:

«عشق»، ساخته میشائل هانکه

«سهم فرشتگان»، اثر کن لوچ

«Baad el mawkeaa»، به كارگرداني یسری نصرالله

«آن طرف تپه‌ها»،اثر کریستیان مونگیو

«کاسموپلیس»، ساخته دیوید کراننبرگ

««موتورهاي مقدس» اثر ، لیوس کاراکس

«شکار»، به كارگرداني توماس وینتربرگ

«آن‌ها را با ملایمت بکش»، اثر اندرو دامینیک

«در کشور دیگر»، ساخته هونگ سانگ-سو

«در مه»، اثر سرگئی لوزنیتسا

«بی‌قانون»، به كارگرداني جان هیلکوت

«مثل یک عاشق»، به كارگرداني عباس کیارستمی

«گل»، اثر جف نیکولز

«در جاده»، ساخته والتر سالس

«گزارشگر»، به كارگرداني لی دانیلز

«بهشت عزيز»، اولریش سیدی

«Post tenebras lux»، کارلوس ریگاداس

«واقعیت»، ماتئو گارونه

«طعم زنگار واستخوان»، ژاک اودیار

«مزه پول»، ایم سانگ-سو

«تاكنون هیچ چیزي ندیده‌ای» آلن رنه

***

اين جشنواره فرانسوي امسال با فيلم «قلمروي طلوع‌ ماه» ساخته‌ي «وس اندرسون» افتتاح و با نمایش درام «ترز د» به کارگردانی کلود میلر فیلمساز فقید فرانسوی به پایان می‌رسد. «بره‌نیس بژو» بازيگر فيلم «هنرمند»، اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن را به عهده دارد. امسال «نانی مورتی»، كارگردان سرشناس ایتالیایی رییس هیات‌داوران بخش بین‌الملل برای اعطای نخل طلا خواهد بود. وی در سال 2001 با فیلم «اتاق پسر» جایزه نخل طلا و فیپرشی را از كن گرفت.

امسال فيلم «قلمروي طلوع‌ ماه» ساخته‌ي «وس اندرسون» در افتتاحيه‌ي جشنواره‌ي كن نمايش خواهد يافتاين براي دومين سال است كه يك فيلم ساخته‌ي كارگردان آمريكايي در افتتاحيه‌ي جشنواره كن نمايش مي‌يابد. سال گذشته نيز فيلم «نيمه‌شب در پاريس» ساخته‌ي وودي آلن در افتتاحيه‌ي اين جشنواره نمايش يافته بود.

پوستر رسمي جشنواره‌ي كن، امسال براي تقدير از «مرلين مونرو» به اين بازيگر سرشناس هاليوود اختصاص يافته است. تصويري كه بر روي پوستر جشنواره كن 2012 ديده مي‌شود، توسط كمپاني فرانسوي «برونكس» و براساس عكسي كه «اوتو بتمن» از «مونرو» گرفته بود طراحي شده و اين سينماگر سرشناس را درحال فوت كردن شمع تولد نشان مي‌دهد.

شصت‌وپنجمین جشنواره‌ي فیلم كن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی جهان طی روزهای 16 تا 27 می (27 اردیبهشت تا 7 خرداد) برگزار خواهد شد

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب