سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

Image

 

مهرجویی فیلمنامه ای با عنوان «سلام سلام چه خوبه برگشتی» را در دستور کار قرار داده که در حال و هوای «اجاره نشینها» است

 

 داریوش مهرجویی که چندی پیش «نارنجی پوش» را روی پرده داشت بعد از آن که نتوانست مجوز ساخت فیلمنامه ای با عنوان «بیا تا برویم» که موضوعی درباره مهاجرت داشت و بنا بود در سه کشور خارجی فیلمبرداری شود، را دریافت کند بار دیگر فیلمنامه ای را به اتحادیه تهیه کنندگان ارائه داده است بلکه بتواند هر طور که شده امسال هم یک فیلم سینمایی جلوی دوربین ببرد.

 

«سلام، سلام، چه خوبه برگشتی!» نام فیلمنامه تازه این کارگردان است و آن طور که «بانی فیلم» خبر داده این سناریو دارای رگه های طنز اجتماعی بوده و در حال و هوای «اجاره نشین ها» و «میهمان مامان» است. مهرجویی چند هفته ای است که درخواست پروانه ساخت این پروژه را ارسال کرده اما ظاهراً همچنان فیلمنامه درشورای اتحادیه تهیه کنندگان است و به اداره نظارت و ارزشیابی نرسیده است.

 

به جز «بیا تا برویم» مهرجویی فیلمنامه دیگری را هم به اداره نظارت ارائه کرده بود که مجور آن صادر نشده بود و با این حساب و از ابتدای امسال تاکنون این سومین فیلمنامه ای است که این کارگردان به اداره نظارت و ارزشیابی ارسال کرده.. مهرجویی امیدوار است مجوز ساخت فیلم تازه اش صادر شود تا به زودی پیش تولید آن را آغاز کند.

 

ظاهراً داستان «سلام، سلام.... » در فصل تابستان می گذرد و مهرجویی قصد دارد به محض دریافت مجوز، پیش تولید آن را آغاز کند. مطابق فیلم های اخیر مهرجویی رضا درمیشیان به عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارد. «نارنجی پوش» آخرین ساخته این کارگردان است که امسال اکران عمومی و با استقبال نیز روبرو شد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

طی چند شب گذشته این برنامه طنز را به دلیل مصادف بودن با ایام شبهای قدر از لیست پخش خارج کرده بودند و آرزوی قلبی من این بود که حداقل دو شب نیز به دلیل عزاداری مردم آذربایجان دست نگه دارند.

 به نقل از آفتاب ،کارگردان تبریزی برنامه طنز خنده بازار پخش این برنامه را در شرایط حاضر و همزمان با عزاداری مردم آذربایجان بعد از زلزله مرگبار، اقدامی نادرست نامناسب دانسته و مخالفت خود را با این عمل اعلام کرد.

شهاب عباسی در گفتگو با مهر اظهار داشت: پخش برنامه دست من نبود، خنده بازار برنامه ای ضبط شده است و اگر من مخالفت می کردم نیز این برنامه طبق نظر و صلاحدید مسئولان امر پخش می شد.

وی ادامه داد: طی چند شب گذشته این برنامه طنز را به دلیل مصادف بودن با ایام شبهای قدر از لیست پخش خارج کرده بودند و آرزوی قلبی من این بود که حداقل دو شب نیز به دلیل عزاداری مردم آذربایجان دست نگه دارند.

عباسی با اظهار همدردی با آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی و تسلیت به بازماندگان 300 نفر از اهالی شهرستان های اهر، ورزقان، هریس و روستاهای اطراف که در این حادثه جان باختند، گفت: زمان وقوع زلزله در تبریز بودم و طی ساعات اولیه به شدت پیگیر اخبار تلویزیون و رادیو بودیم تا شاید به نوعی مردم از نگرانی خارج شوند اما متاسفانه توجه زیادی از طرف رسانه ملی نسبت به این مصیبت نشد.

این کارگردان تبریزی ادامه داد: با گذشت زمان بیشتر سایت های خبری به تدریج اخبار منطقه و مردم آسیب دیده را منتشر کردند و اطلاع رسانی مردم نیز در گروه های اجتماعی و اینترنت برای رفع نگرانی مردم بسیار مفید بود، دوستان و آشنایان زیادی نیز که از طریق اینترنت و سایتهای مجازی از وقوع این مصیبت باخبر شده بودند تماس گرفته و کسب خبر می کردند اما انتظار داشتیم رسانه ملی نسبت به این ضایعه دلخراش توجه داشته باشد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این خسارت ها به اندازه ای زیاد نبود که نیاز شدید به کمک استانها و کشورهای دیگر داشته باشیم، مردم غیور از همان لحظات اولیه وقوع زلزله شروع نسبت به انتقال نیروهای امدادی، اهدای خون، مواد غذایی و بهداشتی و دیگر وسایل مورد نیاز آسیب دیدگان اقدام کرده و تا حدودی در تامین نیازهای اولیه آسیب دیدگان موفق بودند.

عباسی افزود: وقتی برای اهدای خون به بیمارستان شهدای تبریز مراجعه کردم شور و همدلی مردم منطقه را برای کمک به همنوعان و هموطنان خود شاهد بودم که با زبان روزه کار و برنامه های خود را منحل کرده و ساعتها منتظر می ماندند تا برای آسیب دیدگان خون برسانند.

کارگردان تبریزی سریال طنز خنده بازار با اشاره مجدد به مصیبت روی داده در آذربایجان شرقی گفت: همه می دانیم که مردم آذربایجان در تمام ایران اسکان دارند و این مصیبت همه ماست، انتظار داشتیم در این شرایط عزای عمومی در تمام کشور اعلام شود.

شهاب عباسی در ادامه خود را با مردم داغدیده این ضایعه شریک دانسته و گفت: من با تمام مردم آسیب دیده در این ضایعه دلخراش اظهار همدردی می کنم و نهایت تاسف و ناراحتی خود را نسبت به پخش برنامه طنز خنده بازار همزمان با مصیبت این عزیزان اعلام می کنم.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

امیررضا کوهستانی کارگردان نمایش‌هایی چون «رقص روی لیوان‌ها» و «تجربه‌های اخیر»، در حال تمرین جدیدترین کار خود با نام «دیوار چهارم» است.

 

 این نمایش برداشتی آزاد از نمایشنامه‌ «انگلستان» اثر تیم کروچ است و با اجازه‌ رسمی از سوی نویسنده مورد باز نویسی قرار گرفته است

در این نمایش رامبد جوان و نگار جواهریان بازی می‌کنند. «دیوار چهارم» یک تئاتر محیطی است و در یک گالری اجرا می‌شود.
 
این نمایش کاری از گروه تئاتر مهر است و محمد رضا حسین‌زاده به عنوان دستیار کارگردان و مدیر تولید در آن حضور دارد.
 
بر اساس این گزارش، امیر رضا کوهستانی پاییز سال گذشته نمایش «ایوانف» را به روی صحنه داشت که با استقبال روبرو شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

كارگردان «بغض» خبر داد: فيلمش قطعا در اكران دوم عيد فطر به نمايش درمي‌آيد. 

 

  رضا درميشيان ـ كارگردان فيلم «بغض» ، درباره وضعيت اكران اين فيلم سينمايي گفت: اكنون اكران «بغض» در گروه سينمايي «استقلال» و براي اكران دوم عيد فطر قطعي شده است.

 

وي درباره ثبت قرارداد اين فيلم در شوراي صنفي نمايش هم بيان كرد: منتظريم تا قرارداد فيلم عيد فطر گروه «استقلال» ثبت شود تا پس از آن، قرارداد «بغض» براي اكران دوم عيد فطر اين سرگروه در شورا ثبت شود.

 

كارگردان «بغض» در پايان سخنانش خاطر نشان كرد: پخش‌كننده فيلم شركت «فيلميران» است و ما اكنون در حال آماده‌سازي هر چه بهتر تبليغات براي جذب مخاطبان هستيم. ضمن آنكه «بغض» در روز‌هاي آينده و از دوم شهريور‌ماه اولين حضور جهاني خود را در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول جشنواره بين‌المللي و معتبر مونترال تجربه مي‌كند.

 

 

به گزارش ايسنا، باران کوثري و بابک حميديان و مهران احمدي تنها بازيگران ايراني «بغض» هستند.

 

«بغض» داستان دو روايت از دو مقطع متفاوت از زندگي ژاله و حامد ، دو جوان مهاجر ايراني است. يک روايت روزهاي آشنايي و خوشي اين دو جوان است و روايت ديگر هشت ساعت سرنوشت ساز زندگي آنان.

 

هايده صفي‌ياري (تدوين)، تورج اصلاني (مدير فيلم‌برداري) ، مهرداد ميرکياني (طراح چهره‌پردازي) ، حبيب رضايي (مشاور امور بازيگران) ، کيوان مقدم (طراح صحنه و لباس) ، نظام الدين کيايي (صدابردار)، ساتيار امامي (عکاس) ،امير علي قنبري (برنامه ريز و دستياراول کارگردان)، فواد بوربور (مديرتدارکات) عوامل اصلي «بغض» و سيد غلامرضا موسوي تهيه‌كنندگي آن را بر عهده داشته است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

فروش فیلم سینمایی «راه بهشت» ساخته مهدی صباغ‌زاده پس از گذشت ۳۰ روز از اکران در سینماهای تهران ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد.


 

 

 فروش فیلم سینمایی «راه بهشت» ساخته مهدی صباغ‌زاده پس از گذشت 30 روز از اکران و با در اختیار داشتن 8 سالن در سینماهای تهران 26 میلیون و 400 هزار تومان شد.

این فیلم با هزینه‌ای حدود 900 میلیون تومان ساخته شده است.

  بنابراین گزارش، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ربودن دل «مصعب» پسر عمیر، اشراف‌زاده مکه‌، به خاطر سیمای دلنشین و ثروت و نسب شریف‌اش حسرت دختران مکی است، اما مصعب از کودکی گرفتار عشق «زلفا»، دخترخوانده بادیه‌نشینی به نام «قیس» است. او می‌داند ازدواجش با «زلفا» فقیر و بی‌اصل و نسب چیزی در حد رویاست، اما پیام محمد امین (ص) که حالا خود را رسول خدا معرفی می‌کند ولوله‌ای در جان اشراف‌زاده انداخته است‌...

امین زندگانی، رضا رویگری، نسرین مقانلو، الهام حمیدی، رامتین خداپناهی، جواد طاهری، حسن اسدی، حسین توشه، افسانه ناصری، سحر آربین، فریبا طالبی در این به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

سامان مقدم

 

فصل سوم مجموعه خانگی "قلب یخی" به کارگردانی سامان مقدم بعداز عید فطر وارد بازار خواهد شد.

کار تصویربردار یا مجموعه با گروه و بازیگران جدید هم اکنون در دکور ساخته شده حوالی اتوبان همت ادامه دارد و این بخش از کار دو ماه دیگر به طول می انجامد.

هم چنین سیامک مهماندوست تدوینگر دو فصل قبلی این مجموعه کار تدوین را انجام می دهد. امیر توسلی نیز ساخت موسیقی را برعهده دارد. پس از عید فطر قسمت اول از فصل سوم این مجموعه که شنیده می شود نسبت به دو فصل قبلی تفاوت های بسیاری دارد وارد بازار خواهد شد.

دو فصل قبلی این مجموعه توسط محمد حسین لطیفی با فیلمنامه ای از حامد عنقا ساخته شده بود. البته در این فصل بازیگرانی چون هدیه تهرانی، مهران مدیری، رضا عطاران، طناز طباطبایی، رضا کیانیان، هانیه توسلی و... اضافه شده اند. اما همچنان سید مهرداد ضیائی و حسین یاری از فصل قبلی با این گروه همکاری می کنند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 21 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

تهیه كننده «ضد گلوله» یك هفته مانده به اكران آن گفت: فكر می كنم «ضد گلوله» با ۶۰ سینمایی كه در ابتدای كار در اختیار دارد، بتواند دوباره پای مخاطبان زیادی را به سینماها باز كند. 

 

تهیه كننده فیلم كمدی اجتماعی «ضدگلوله» درباره وضعیت اكران این فیلم در اكران عید فطر اظهار كرد: اكنون در حال آماده سازی ۶۰ كپی برای اكران عید فطر هستیم تا بتوانیم فیلم را در حدود ۳۵ سینما در تهران و ۲۵ سینما در شهرستان ها به نمایش عمومی بگذاریم.

 

وی درباره پیش بینی اش از استقبال مخاطبان برای اكران«ضد گلوله» بیان كرد: پیش بینی مان این است كه «ضد گلوله» فروش خوبی را تجربه خواهد كرد. از ابتدا هم كه وارد این پروژه شدیم معتقد بودیم، فیلم پتانسیل جذب تعداد زیادی از مخاطبان را دارد. امیدوارم «ضد گلوله» بتواند شرایط فعلی سینما را تكان بدهد و دوباره پای مخاطبان را به سالن ها باز كند.

 

رخشان درباره میزان تغییرات فیلم نسبت به نسخه نمایش داده شده در جشنواره فجر هم تاكید كرد: تغییرات مان نسبت به نسخه ای كه در جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد، بسیار اندك است.

 

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «ضد گلوله» به نویسندگی و كارگردانی مصطفی كیایی، علاوه بر جلب نظر مخاطبان در جشنواره سی ام فجر سال گذشته، توانست دیپلم افتخار بهترین فیلم و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامه را از هیات داوران جشنواره دریافت كند.

 

مهدی هاشمی، مسعود كرامتی، ژاله صامتی، مهدی فقیه، سعید آقاخانی و ... از جمله بازیگران «ضد گلوله» هستند.

 

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «اواسط دهه ۶۰ و اوج دوران جنگ مردی حدود ۵۰ ساله در تهران مشغول قاچاق نوارهای لس آنجلسی و فیلم های ویدئویی است. او در اثر یك اتفاق درمی یابد كه توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند و ... ».

 

فیلم سینمایی «ضد گلوله» قرار است از چهارشنبه هفته آینده (۲۵ مردادماه) در گروه سینمایی «عصر جدید» روی پرده برود. پخش این فیلم را موسسه «فیلمیران» برعهده دارد و تبلیغاتش از روزهای ابتدایی هفته آینده آغاز می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

سیروان خسروی و برادرش زانیار، پدرام کشتکار و مهدی یراحی از جمله آهنگسازانی هستند که امین حیایی با آنها برای مشارکت در تولید آلبومش صحبت کرده است. 

 

در حالی که چند روز قبل شنیده شده بود که امین حیایی قصد دارد جدی تر از گذشته به موسیقی بپردازد تازه ترین شنیده ها حکایت از آن دارند که وی در حال مذاکره با تعدادی از آهنگسازان مطرح موسیقی پاپ است تا کار ساخت آهنگها و تنظیم قطعات اولین آلبوم مستقل خود را به آنها بسپارد.

سیروان خسروی

سیروان خسروی و برادرش زانیار، پدرام کشتکار و مهدی یراحی از جمله آهنگسازانی هستند که امین حیایی با آنها برای مشارکت در تولید آلبوم صحبت کرده و آن طور که «تماشا» خبر داده در این زمینه کامبیز شاهین مقدم که از بستگان امین حیایی است و سالها تجربه فعالیت در استودیوی پاپ را هم داشته به حیایی مشاوره خواهد داد. افشین یدالهی و روزبه بمانی هم از جمله ترانه سرایانی هستند که برای سرایش ترانه های آلبوم حیایی کاندید هستند.

زانیار خسروی

اگر همه چیز مطاق برنامه پیش برود اولین آلبوم مستقل امین حیایی تا خردادماه 1392 به بازار عرضه شده و در صورت موفقیت آلبوم، حیایی برنامه های ویژه ای را هم برای اجرای زنده پیش خواهد برد.

مهدی یراحی

بد نیست بدانید امین حیایی علاوه بر اینکه در فیلمهایی مانند «شام عروسی»، «سلام بر عشق» و «سرود تولد» آوازخوانی کرده بود، در گروههایی مانند «هفت»(همان گروهی که شهاب حسینی هم در آن حضور داشت) و «کویر» هم تجربه خوانندگی را پشت سر گذاشته بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

شبكه سه سيما در حالي سريال شبانه‌ي ماه رمضانش را به آنتن مي‌رساند كه همانند اغلب سريال‌هاي مناسبتي سال‌هاي گذشته تلويزيون، ساخت «خداحافظ بچه» با فشردگي در ساخت همراه است.


 

تصويربرداري سريال منوچهر هادي كه قرار است تا روزهاي پاياني ماه رمضان به طول انجامد، در شرايطي انجام مي‌شود كه متن فيلمنامه، به صورت روزانه در اختيار گروه قرار مي‌گيرد.

تيم توليد «خداحافظ بچه»، فعاليت شبانه‌روزي براي ساخت سريال دارند تا بتوانند قسمت‌هاي جديد سريالشان را به موقع به آنتن برسانند.

توليد سريال‌هاي ماه رمضان شبكه‌هاي اول و دوم سيما تمام شده و اپيزودهاي متعددي از «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» هم آماده‌ي پخش است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون فردا شب با حضور در "ماه عسل" در بررسی موضوع اهدای عضو این برنامه شرکت می‌کند.

به گزارش مهر، مهمان امشب برنامه "ماه عسل" یک پسر 11 ساله حافظ قرآن است و فردا شب نیز رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون ایران به برنامه می‌آید.

وی اخیرا به دلیل بروز بیماری در کبد، مدتی در بیمارستان لاله تهران بستری بود و با نظر پزشکان و برای ادامه درمان به بیمارستان نمازی شهر شیراز منتقل شد و مدتی در انتظار پیوند کبد به سر برد. تا اینکه با اهدای عضو مردی به نام سید‌محمد‌رضا کاکاوند که پس از ایست قلبی به مرگ مغزی دچار شده بود، بهبود یافت و به زندگی طبیعی برگشت.

فردا شب قرار است یکی از بستگان مرحوم کاکاوند نیز در برنامه حاضر شود. وی از 18 سال پیش متأهل بود و یک دختر 15 ساله و یک پسر 11 ساله داشت.

برنامه "ماه عسل" با موضوع اهدای عضو فردا چهارشنبه 18 مرداد به تهیه‌کنندگی مجید یوسفی و کیوان مدنی و با اجرای سید علی ضیاء از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

جديدترين آمار رسمي گيشه‌ي سينماهاي تهران در حالي اعلام مي‌شود كه اغلب فيلم‌ها فروش‌شان در رقم 100 ميليون تومان بيشتر و كمتر باقي مانده است و فقط يك فيلم از يك ميليارد تومان فروشش بيشتر است.

به گزارش  ايسنا، براساس جديدترين آمار رسمي فروش سينماهاي تهران تا 13 مردادماه، فيلم‌هاي «پس كوچه‌هاي‌شمرون»، «كيميا و خاك» و «بدون اجازه» اكران‌شان در تمامي سينماها به پايان رسيده است.

«پس كوچه‌هاي شمرون» پس از 42 روز اكران با 173 ميليون تومان، «كيميا و خاك» پس از 34 روز اكران با 57 ميليون تومان و «بدون اجازه» پس از 21 روز اكران با 54 ميليون تومان فروش به نمايش عمومي خود خاتمه دادند.

از ساير فيلم‌هايي كه هنوز هم روي پرده هستند، «شور شيرين» در 37 روز نمايش 126 ميليون تومان فروش داشته و فعلا 13 سينما در تهران دارد.

«راه بهشت» مهدي صباغ‌زاده هم در 24 روز اكران خود تنها توانسته 25 ميليون تومان فروش داشته باشد. اين فيلم در همان 9 سينمايي كه در هفته‌هاي قبل داشت، به نمايشش ادامه مي‌دهد.

«همه چي آرومه» كه فيلمي كمدي است در 24 روز نمايش، 178 ميليون تومان فروخته است و اگرچه حوزه هنري سينماهاي خود را در اختيار اين فيلم نگذاشت اما «همه چي آرومه» هنوز هم در 15 سالن سينما به نمايش خود ادامه مي‌دهد.

«نامزد آمريكايي من» هم كه سينماهاي حوزه هنري را در اختيار ندارد، در 10 روز تنها 17 ميليون تومان فروش كرده است و فعلا با 13 سينمايش به اكران ادامه مي‌دهد.

از فيلم‌هاي كه مدت زمان بيشتري است كه بر پرده سينماها هستند مي‌توان از «خوابم مي‌آد» رضا عطاران در 52 روز اكران در سينماهاي تهران به فروش يك ميليارد و 870 ميليون توماني دست يافته است و در حال حاضر با 27 سالن، بيشترين تعداد سالن سينما را در اكران در اختيار دارد. به نظر مي‌رسد سينماداران پس از حدود دو ماه و افت فروش، اكران اين فيلم را به فيلم‌هاي ديگر ترجيح مي‌دهند.

«خوابم مي‌آد» احتمالا با آغاز اكران عيد فطر، اكثر سينماهاي خود را از دست خواهد داد.

«آزمايشگاه» به كارگرداني حميد امجد هم كه دو ماه روي پرده مانده، به فروش 340 ميليون توماني رسيد و تا تعويض فيلم‌ها در اكران عيد فطر 5 سينما را در اختيار دارد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

ناديا دلدار گلچين بازيگر سينما و تئاتر ايران ـ 16 مرداد ماه ـ به كما رفت.

دختر اين بازيگر سينما ، تئاتر و تلويزيون در گفت‌وگویی با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين مطلب گفت: از ساعت 6 صبح مادرم به كما رفته و هيچ گونه هوشياري ندارد و تنفس از طريق دستگاه انجام مي‌شود.

ناديا دلدار گلچين كه سالهاست از بيماري كليه رنج مي‌برد طي ماه‌هاي اخير با وخامت حالش در بيمارستان‌هاي مختلف بستري شد و در حال حاضر در بخش آي سي يو بيمارستان عرفان تحت مراقبت‌هاي ويژه است.

به گزارش ايسنا، ناديا دلدار گلچين متولد 1339 در تهران و داراي مدرك تحصيلي ديپلم موسيقي از هنرستان عالي موسيقي است كه فعاليت بازيگري‌اش را از سال 1369 با فيلم «ابلیس» آغاز كرده و در فيلم‌هايي چون «ديدار در استانبول»، «دوروي سكه»، «پادزهر»، «همه دختران من»، «مرد نامريي»، «خط آتش»، «روسري آبي»، «كمكم كن»، «مهرمادري»، «غريبانه»، «شيدا»، «دختري با كفش‌هاي كتاني»، مجموعه هاي تلويزيوني «خاله سارا»، «كهنه سوار»، «دزدان مادربزرگ»، «همه فرزندان من»، «پزشكان»، «شن‌هاي كف رودخانه»، «سه در چهار» و نمايش هاي «زير گذر لوطي صالح»، «سوگ»، «مضحكه آدم»، «معركه در معركه» و.. به ايفاي نقش پرداخته است.

وي فرزند نادر گلچين- خواننده- و دختر عموي مرجانه گلچين -بازيگر- است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image


چیستا یثربی نویسنده و کارگردان تئاتر از نگارش رمانی درباره علی دایی به سفارش یونیسف خبر داد.

 


 

حدود 5 سال قبل به دعوت وزارت امور خارجه ژاپن در سفری مهمان نویسندگان و هنرمندان ژاپنی بودم. در آنجا بود که از طرف یونیسف طرحی مبنی‌بر نگارش رمانی درباره فرد موثری که در بالا بردن سلامت جامعه موثر بوده‌است و به نوعی الگوی جوانان به حساب می‌آید به من و چند نویسنده از کشورهای مختلف پیشنهاد شد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: در آن زمان من مشغول نگارش فیلمنامه "دعوت" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بودم و زیاد از این طرح استقبال نکردم. تا اینکه چندی قبل متوجه شدم همکار اماراتی‌ام، باسمه بنت صالح رمانی درباره زین‌الدین زیدان نوشته است بنابراین بعد از 5 سال و به دلیل اینکه این روزها فراغت بیشتری از تئاتر پیدا کرده‌ام و نمایش عمومی "چنگیزخان" هم لغو شده است، تصمیم گرفتم رمانی با محوریت علی دایی بنویسم.

یثربی درباره انتخاب علی دایی برای نگارش این رمان گفت: این رمان به بیوگرافی علی دایی اختصاص دارد. من زیاد فوتبال را نمی‌شناسم اما علی دایی را به‌عنوان یکی از افراد برجسته ورزشی قبول دارم. پدرم نیز به‌عنوان یکی از طرفداران ورزش به این شخصیت بسیار علاقمند بود. دایی یکی از همنسلان من است که سالها برای رسیدن به جایگاهی که دارد زحمت کشیده است.

کارگردان "پری‌خوانی عشق و سنگ" گفت: دایی از فضای آکادمیک و دانشگاهی وارد ورزش شده است و دانش و ورزش را با هم داشته است. این ورزشکار در عین حال الگوی جوانان بسیاری نیز بوده و نمونه مورد مثال افرادی است که در ارتقا سطح سلامت جامعه تاثیر گذارند. بنابراین تصمیم گرفتم درباره این ورزشکار رمانی را منتشر کنم.

وی ادامه داد: به عنوان یک دکتر روانشناس قصد دارم با نگارش این رمان تاثیر ورزش و سلامتی را در روحیه جامعه بررسی کنم چون این مسائل از اهمیت فراوانی برخوردارند. علی دایی نماد نسل اندکی است که از حوزه آکادمیک وارد حیطه ورزش شده‌اند و بعد از 20 سال مداومت به جایگاه امروزی خود رسیده‌اند. دایی هم مثل من که از علم به حوزه نویسندگی وارد شده‌ام از رشته مهندسی به فوتبال گرایش پیدا کرده است.

نویسنده کتاب "اسرار انجمن ارواح" گفت: تحقیقات کتابخانه‌ای برای نگارش این رمان آغاز شده اما تا از طرف علی دایی مجوز رسمی دریافت نکنم نمی‌توانم نگارش را آغاز کنم. به دنبال این هستم که به زودی با ملاقات دایی طی مراحل قانونی، مجوز نوشتن این رمان را دریافت کنم.

وی عنوان کرد: این رمان را به احترام پدرم و همه افرادی می‌نویسم که شاید ظاهرا جمع فرهیخته جامعه آنها را نشناسند اما این افراد در رشد شخصیتی جوانان جامعه تاثیر بسیاری دارند. به خصوص جوانان جامعه ما که الگوهای رفتاری اندکی در اختیار دارند. به قول گابریل گارسیا مارکز برای یک فرد افتخار است که نامش وارد حیطه ماندگار ادبیات شود. امیدوارم بتوانم نام علی دایی را در ادبیات هم ماندگار کنم.

یثربی مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر است و تا به حال کارگردانی نمایش‌هایی چون "جمعه دم‌غروب"، "دادگاه جادویی"، "مهمان سرزمین خواب"، "زنی که تابستان گذشته رسید"، "سرخ سوزان"، "یک شب دیگر هم بمان سیلویا"، "پری خوانی عشق و سنگ"، "چنگیز خان" و... را برعهده داشته است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

جدیدترین سریال طنز شبکه سوم سیما در اقدسیه تهران مراحل تصویربرداری خود را سپری می‌کند. 

 

مجموعه تلویزیونی «دزد و پلیس» به تهیه‌کنندگی محسن چگینی و کارگردانی سعید آقاخانی از اواسط بهار امسال در تهران کلید خورده و همچنان مقابل دوربین قرار دارد.

                               

تاکنون 75 درصد از مراحل تصویربرداری در لوکیشن‌های متعددی چون دارآباد، تهرانپارس، ولیعصر، خیابان‌های دولت و گرگان، لویزان، شیان، بلوار ارتش، زندان، جاده پلور، بانک و... انجام شده است. این سریال در26 قسمت تولید می شود.

                          
بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، شقایق دهقان، عزت‌ا... مهرآوران، مهران رجبی، مجید مشیری، خشایار راد، شهین تسلیمی، رضا کریمی، اصغر حیدری، سوسن پرور و حمید لولایی در این سریال بازی دارند. مرجانه گلچین هم به تازگی به سریال«دزد و پلیس» پیوسته است.هم اکنون تصویربرداری در بیمارستان عمل پیگیری می شود.

                               
در خلاصه داستان این سریال آمده است: ناصر، شرور و خشن و سابقه‌دار در اثر ضربه ناشی از وقوع یک تصادف، حافظه خود را از دست می‌دهد. او که پس از جریان تصادف تبدیل به آدم دیگری شده، در رفتارهایش تجدیدنظر می‌کند و تصمیم می‌گیرد کارهای خلاف را کنار بگذارد و دست کم بخشی از گذشته تاریکش را جبران کند، اما عملی کردن این تصمیم به آن سادگی نیست که او فکر می‌کند و گذشته پرفراز و نشیب و پر خطرش همچنان دست از سر او برنمی‌دارد...!

                                   
سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از: مدیر تصویربرداری: امیر معقولی، طراح گریم: همایون نوذر، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، تدوینگران: خشایار موحدیان، سودابه سعیدنیا، آهنگساز: علی طالقانی، مدیر تولید: رضا کریمی، صدابردار: علیرضا نوروزیان، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: اشکان چگینی، دستیار یک کارگردان: مصطفی تنابنده، برنامه‌ریز: زینب نصراللهی، منشی صحنه: بیتا ارسطویی، مدیران تدارکات: جعفر عبدلی، بهرام دانایی‌زادگان، دستیار دو کارگردان: ساناز بصیر، دستیار سه کارگردان: آرش چگینی، دستیاران گریم:

                                 

 

نادر حمیدی، شادی فیروزی، محمدرضا البرز، دستیاران صحنه و لباس: محمدرضا غفارزاده، مهدی موسوی، فرهاد ابراهیمی، مرجان گلپایگانی، گلاره دربندی، مدیر صحنه: سعید پیرهادی، دستیاران صدا: امین اردانی، سیاوش عطاخانی، دستیاران تصویر: علی خانی، بابک ابرغانی، امیر غیور، میلاد ملکوتی، هیوا ملکوتی، هیوا جعفری، سیامک کوثرمدار،

                                     

 

بابک رمضانی، دستیاران تدارکات: مهدی عباسی‌پور، مصطفی عبدلی، مرتضی سالخورده، سجاد کماسایی، صادق گلشن، حمل و نقل: مهدی عباسی، علیرضا بابوند، کاظم فاطری، سعید سریع‌کار، میلاد حبشه، افشین بابایی، سینه موبیل: مهدی بداغی، مجری طرح: مؤسسه تصویر غزال، محصول گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما،عکس: بهرنگ دزفولی‌زاده.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

لیلا حاتمی بازیگر ایرانی نشان هنر و ادب فرانسه را دریافت کرد.

 

 وب سایت سفارت فرانسه در ایران اعلام کرد که نشان هنر و ادب» درجه شوالیه، روز گذشته از طرف وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه و از طریق سفیر این کشور به «لیلا حاتمی» اعطا شد.

 

این نشان به‌دلیل خلاقیت‌های هنری یا ادبی و یا به‌دلیل مشارکت در بازنمایی هنر و ادب در فرانسه و جهان به هنرمندان اعطا می‌شود.

لیلا حاتمی چندی پیش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کارلووی‌واری جمهوری چک را برای فیلم «پله آخر»  به دست آورد.

 

او که فرزند زنده‌یاد علی حاتمی کارگردان برجسته سینمای ایران است، نخستین جایزه بین‌المللی‌اش را در جشنواره فیلم مونترال کانادا کسب کرد. او در این جشنواره برای بازی در فیلم «ایستگاه متروک» به کارگردانی علی رئیسیان موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

نسخه قاچاق فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی از پنجشنبه وارد بازار شده است.

نسخه ارائه شده در بازار از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

به گزارش فارس، «قلاده‌های طلا» سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفته و توانست در گیشه فروش خوبی داشته باشد.

در این فیلم امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، علیرام نورایی و ... ایفای نقش می‌کنند. تهیه‌کننده این فیلم «محمد خزاعی‌» است.

«محمد خزاعی» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» با اعلام این خبر از همه علاقمندان و دوستداران سینمای ایران تقاضا کرد از تهیه و خرید نسخه قاچاق شده فیلم که کپی مخدوش، ناقص و بی‌کیفیت فیلم است، خوداری نمایند.

وی ادامه داد: فیلم «قلاده‌های طلا» با کیفیتی مطلوب و عالی همراه با پکیجی از تصاویر پشت صحنه، نقد و بررسی‌ها و گفت‌وگوهای ویژه با عوامل فیلم به همت موسسه رسانه‌های تصویری تا اواخر هفته توزیع می‌شود و قابل تهیه از تمامی مراکز و موسسات عرضه محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های توزیع خواهد بود.

خزاعی با بیان اینکه متاسفانه باز هم، سینمای ایران به دلیل فقدان مکانیسم‌های امنیتی و نظارتی در مرحله پخش و توزیع دچار آسیب شد، خاطرنشان ساخت: «قلاده‌های طلا» با توجه به اینکه سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و پرفروش ترین فیلم سال 91 با فروشی حدود 4 میلیارد تومان بود و هنوز اکران آن در برخی شهرها و شهرستان‌ها ادامه دارد و به رغم اینکه برنامه‌ریزی‌های گسترده و خیلی خوبی از طریق آقای سرتیپی و شرکت فیلمیران برای پخش بین‌المللی و فرامرزی آن در آمریکا و اروپا و چندین کشور از جمله کشور لبنان صورت گرفته است قطعا، این اتفاق شوک تامل برانگیزی بود که نشان می‌دهد عده‌ای و دست‌هایی همواره، به صورت سازمان یافته دست به حرکاتی می‌زنند که قطع به یقین، ضررها و زیان‌های آن، فقط و فقط متوجه سینمای ملی و اقتصاد سینمای ایران و تهیه‌کنندگان و فعالان این عرصه است.

وی ادامه داد: سال‌هاست که قاچاق فیلم در کشور ادامه دارد و پدر سینمای ایران را در آورده و تاکنون، برخورد ریشه‌ای، سازمان یافته و فراگیری با آن صورت نگرفته است و هر از گاه، در حق فیلم و فیلمساز و به سینما ظلم می‌شود.

خزاعی با بیان اینکه این گونه اقدامات برنامه‌ریزی شده و سازمان یافته است، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود چند فیلم به صورت همزمان و هماهنگ از طریق شبکه‌های زیرزمینی وارد بازار شود و توزیع وسیعی اتفاق بیفتد و دست‌ها و جریانی پشتیبانی نشود؟

وی با بیان اینکه متاسفانه از زمان تولید به توجه به فضای فیلم «قلاده‌ها طلا» و چالش‌گری و پویایی محتوایی و مخاطب‌پذیری آن این احتمال وجود داشت که چنین حرکتی صورت گیرد تصریح کرد: قاچاق فیلم در سینمای ایران یک چالش جدی است و اگر اقدامات اساسی و هدفمند نیفتد این روند ادامه خواهد داشت و این رشته سر دراز پیدا خواهد کرد.

تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» با بیان اینکه ظاهرا، از اواخر هفته گذشته توزیع قاچاق فیلم صورت گرفته اضافه کرد: به محض اطلاع و در جریان قرارگرفتن موضوع، اقدامات اولیه و جلسات مکرری را برای شناسایی عاملان توزیع انجام دادیم و شکایتی نیز، به دادسرای ویژه رسانه تقدیم شد تا موضوع از طریق پلیس امنیت مورد پیگیری قرار گیرد؛ همچنین، ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جریان قرار دادیم و این ستاد نیز، با تیم‌های اجرایی وارد عمل شد.

وی افزود: جریان چاقاق فیلم آسیب‌های زیادی به سینما زده و فارغ از آسیب‌های اقتصادی، اثرات و تبعات فرهنگی و اجتماعی و روانی بدی دارد و آثاری که می شود با قابلیت و کیفیت های مطلوب و عالی عرضه شوند به صورت تحریف شده، مخدوش، بی کیفیت و نازل ارائه می‌شود و علاوه بر حقوق مادی و اقتصادی فیلم به شخصیت و حقوق معنوی فیلم نیز، ضربه می‌زنند.

این تهیه‌کننده سینما با تاکید بر اینکه سازمان دهی و برنامه‌ریزی در این زمینه مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذیربط است گفت: لازم است همه عزیزان اعم از مسئولان وزرات ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، و اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه بسیج شوند و توقع نداشته باشیم که فقط ستاد حمایت و صیانت از آثار به تنهایی نقش آفرین باشد.

خزاعی تصریح کرد: من از همه دوستداران فیلم «قلاده‌های طلا»، دلسوزان و علاقمندان سینمای ایران تقاضا دارم نسخه قاچاق فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» نخرند و شرعا حرام است و به دلیل فضای پیش آمده با مساعدت آقای محمدرضا عباسیان مدیریت محترم موسسه رسانه‌های تصویری و همکارانشان تیمی منسجم در حال آماده‌سازی نسخه اصلی، مطلوب و با کیفیت فیلم است و تا آخر هفته جاری از طریق موسسه رسانه‌های تصویری و فروشگاه های رسمی توزیع شود.

وی همچنین خبر داد: از سوی دیگر پیرو جلسات و نشست‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط، کار شناسایی عاملان قاچاق آغاز شده و قطعا، بزودی سرنخ‌های این جریان شناسایی می‌شود.

 

گفتنی است خود من (مدیر سایت) دیروز فیلم قلاده های طلا را از اینترنت دانلود کردم ولی کیفیت خوبی نداره حجمش هم 280mb بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 14 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب