سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است
Image

 فيلم «جدايي نادر از سيمين» دومين فيلم پرفروش آمريكاي شمالي در سال 2012 نام گرفت.

 

نشريه هاليوود ريپورتر در گزارشي اعلام كرد، فيلم «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي با فروش 09/7 ميليون دلاري، رتبه‌ي دوم پرفروش‌ترين فيلم‌هاي خارجي در آمريكاي شمالي در سال 2012 را به دست آورد.

كمدي فرانسوي «دست‌نيافتني‌ها» به كارگرداني «اليور ناكاچ» و «اريك تالدانو» با اختلاف اندكي و با فروش 1/7 ميليون دلار در صدر پرفروش‌ترين فيلم‌هاي خارجي اكران شده در آمريكاي شمالي قرار گرفت.

«جدايي نادر از سيمين» كه براي اولين‌بار در تاريخ سينماي ايران جايزه‌ي اسكار را به دست آورد، افتخارات متعددي در سال 2011 و سال جاري ميلادي كسب كرد كه از مهمترين آن‌ها مي‌توان اشاره كرد به: جايزه‌ي بهترين فيلم از جوايز سينمايي آسيا پاسيفيك (2011)، جايزه‌ي بهترين كارگرداني، بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه و بهترين تدوين از جوايز فيلم آسيا (2012) ، نامزد بهترين فيلم خارجي از جوايز بافتا (2012)، برنده‌ي خرس طلا، خرس نقره‌اي بهترين بازيگر زن و مرد و جايزه‌ي كليساي جهاني از جشنواره برلين (2011)، جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي از جوايز مستقل بريتانيا (2011)، جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي از انجمن منتقدين شيكاگو (2011)، جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي از جوايز سزار فرانسه (2012)، جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي از جوايز ديويد دوناتلو ايتاليا (2012)، جايزه‌ي بهترين فيلم بخش رقابتي جشنواره دوربان (2011)، بهترين فيلم خارجي جوايز گلدن گلوب (2012)، جايزه‌ي طاووس نقره‌اي بهترين كارگرداني از جشنواره‌ي فيلم هند (2011)، جوايز بهترين فيلم خارجي، بهترين فيلمنامه و بازيگر نقش مكمل زن از انجمن منتقدين لندن (2012)، محبوب‌ترين فيلم جشنواره‌ي ملبورن (2011)، بهترين فيلم خارجي از هيات منتقدين فيلم آمريكا (2011)، بهترين فيلم خارجي از انجمن منتقدين فيلم نيويورك (2011)، بهترين فيلم جشنواره سيدني (2011)، بهترين فيلم جشنواره ايروان (2011)، بهترين فيلم خارجي انجمن منتقدين ونكوور (2012).

اين فيلم در طول ماه‌ها نمايش در سراسر جهان در جشنواره‌هاي برلين، هنگ‌كنگ، بوينس‌آيرس، استانبول، بخارست، لوگزامبورگ، ترانسيلوانيا، سيدني، كارلووي واري، ايروان، ملبورن، دوربان، تلوريد، تورنتو، سن‌سباستين، آتن، هلسينكي، نيويورك، ريودوژانيرو، ابوظبي، آمستردام و جشنواره‌ي صوفيه نمايش يافت.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

برنامه اکران فیلم‌ها و میزان فروش آن ها در ماه رمضان + جدول 

 

 فروش پایین سینماهای پایتخت به نحوی است که فیلم «راه بهشت» با وجود یک میلیارد و و 200 میلیون تومان هزینه تولید تنها 15 میلیون تومان فروخته است.

الهام نداف: «خوابم می‌آد» رضا عطاران هم نتوانست از پس اوضاع نابسامان سینمای ایران در سال 91 بربیاید.

این فیلم با وجود سختگیری در اکران و محدود بودن سالن‌های سینما اگرچه توانست فروشش را طی 36 روز در تهران به یک میلیارد و 650 میلیون و 800 هزار تومان برساند، اما این فروش هم دردی از دردهای فصل بی رونق فروش سینمای ایران کم نکرد.
 
البته این رقم فروش در قبال هزینه صرف شده برای تولید فیلمی مثل «خوابم می‌آد» رقمی نیست که باعث ضرر تولیدکننده شود. در همین فصل اکران هستند، فیلم‌هایی که هزینه تولید آن‌ها میلیاردی یا نزدیک به میلیارد است.

«شور شیرین» با هزینه 970 میلیون تومانی ساخته شده، اما در مدت 17 روز نمایش تنها 65 میلیون تومان فروش کرده است.
 

سینمای ایران روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. شاید اگر برنامه اکران سینماها در ماه رمضان می‌توانست مخاطب را به سمت سینماها جذب کند، در سئانس‌های ویژه اتفاقات خوبی می‌افتاد، اما حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرده فیلم‌های روی پرده در سئانس ویژه به نمایش درمی‌آیند و از 5 مرداد «من و تو» محمد بانکی روی پرده می‌رود. همچنین «نامزد آمریکایی من» داود توحیدپرست با افتادن کف فروش «بدون اجازه» جایگزین این فیلم در سینماها خواهد شد.
 

به نظر می‌رسد با برنامه‌ نه چندان منسجم شورای صنفی نمایش برای اکران در ماه رمضان، اوضاع فروش فیلم‌ها در این ماه با افت قابل توجهی همراه باشد.

 

جدول زیر فروش فیلم‌های روی پرده را تا پنجشنبه 29 تیرماه در تهران نشان می‌دهد.

 

نام فیلم
کارگردان
روزهای نمایش
هزینه تولید
فروش فیلم
خوابم می‌آد
رضا عطاران
36
500 میلیون تومان
یک میلیارود و 650 میلیون و 800 هزار تومان
آزمایشگاه
حمید امجد
43
585 میلیون تومان
317 میلیون و 400 هزار تومان
بدون اجازه
مرتضی هرندی
15
600 میلیون تومان
32 میلیون 600 هزار تومان
همه چی آرومه
مصطفی منصوریار
8
450 میلیون تومان
75 میلیون و 100 هزار تومان
راه بهشت
مهدی صباغ‌زاده
8
یک میلیارد و 200 میلیون تومان
15 میلیون و 200 هزار تومان
کیمیا و خاک
عباس رافعی
7
590 میلیون تومان
57 میلیون و 400 هزار تومان
شور شیرین
جواد اردکانی
17
970 میلیون تومان
65 میلیون و 600 هزار تومان

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

                          ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فیلمهای سینمایی "خیابان بیست و چهارم" و "فرود در غربت" از ساخته های سعید اسدی در بازار شبکه نمایش خانگی عرضه شدند تا فیلمهای سینمایی عرضه شده از ابتدای سال به عدد 25 برسد و پرونده فیلمهای سینمایی شبکه در ماه مبارک رمضان برای مدت یکماه بسته شود.

"خیابان بیست و چهارم"

چهارمین فیلم سینمایی عرضه شده شرکت ریزموج در سال جاری که سعید اسدی آن را در سال 87 ساخت و در اکران دوم بهار سال 90 به روی پرده سینماها رفت.
در فیلم اسدی بازیگرانی همچون نیکی کریمی ، مهدی ماهانی ، جمشید هاشم پور ، حمید گودرزی ، بهاره افشاری و حدیثه سادات مدنی به ایفای نقش پرداخته اند.
خلاصه داستان:داستان مرد و زن جوانی که هریک برای رسیدن به خواسته های شخصی خود زندگی را به چالش میکشند و هرکدام راهی را برای خود می سازند.
از افرادی که به عنوان عوامل فنی در این فیلم حضور داشته اند میتوان به حسن کریمی (فیلمبردار) ، کارن همایونفر (موسیقی) ، سعید اسدی (نویسنده و تهیه کننده) و موسسه رسانه ای روزنه ارتباط (مجری طرح و سرمایه گذار) اشاره کرد.
"خیابان بیست و چهارم" در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در بخش "نوعی نگاه" به روی پرده رفته است.
این فیلم که نزدیک به 2 سال در محاق توقیف بوده 18 بهمن 87 فیلمبرداری اش آغاز شده است.
اسدی نظراتش را در درباره ساخت این فیلم اینطور بیان میکند: این فیلم یک تجربه جذاب و حرفه ای برایم بوده است و یک تجربه کاری در کارنامه سینمایی ام.
"خیابان بیست و چهارم" سرانجام پس از کش و قوس های فراوان که بین صاحبان فیلم و موسسات مختلفی از قبیل پرتو آبی وجود داشت به موسسه ریزموج سیستم که به تازگی به جرگه موسسات ویدیو رسانه پیوسته فروخته شد و این موسسه با تیراژ 600/000 نسخه اقدام به توزیع این فیلم نمود.

"فرود در غربت"

فیلم دیگری از سعید اسدی که موسسه هنرنمای پارسیان در سال قبل همراه با عنوان قبلی خود (مقلد شیطان) خریداری کرده بود و بعد از گذشت نزدیک به 1 سال از صدور پروانه نمایشش وارد شبکه خانگی شد.
اسدی سابقه ساختن فیلمهای "عشق گمشده" ، "سیب سرخ حوا ، "آواز قو" ، "میهمان" و "تلافی" را در کارنامه هنری خود دارد.
بازیگران : پژمان بازغی ، نازنین فراهانی ، ناصر آقایی ، امیر آقامیری ، تینا چرخچیان ، مهرداد فلاحتگر و جمشید هاشم پور
خلاصه داستان : فرود که فرشته را از خودکشی نجات داده ، از کار برکنار شده و در نیمه شبی کودکی شش ساله را پشت در منزل خود میبیند و پس از خواندن نامه
و دیدن مدارکی در می یابد که کودک دچار بیماری صعب العلاج و فرزند خود اوست...
دیگر عوامل:فیلمبردار (مصطفی کشفی) ، نویسنده (سعید اسدی) ، تهیه کننده (افشین صادقی)
"فرود در غربت" تولید سال 86 است که پس از مدتها در دی ماه 89 اکران عمومی شده است و در 17 روز اکران فروش 3 میلیون و 900 هزار تومانی داشته باشد.
شایان ذکر است که موسسه هنرنمای پارسیان پس از ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع فیلم سینمایی "یه حبه قند" خواهد کرد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 فیلم سینمایی «فرزند چهارم» با بازی حامد بهداد، مهتاب کرامتی و مهدی هاشمی در سومالی جلوی دوربین می‌رود.

با به پایان رسیدن تست گریم بازیگران فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی «وحید موسائیان»، این فیلم به زودی کلید خواهد خورد.

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی و حامد بهداد برای بازی در این فیلم قرارداد بسته‌اند. دیگر بازیگران این فیلم حسین محب اهری، معصومه قاسمی پور و تعدادی از بازیگران بومی کشورهای آفریقایی هستند.

موسیقی این فیلم را هم فریدون شهبازیان خواهد ساخت.

بیش از 90 درصد از ماجراهای فیلم فرزند چهارم در کشور سومالی می‌گذرد و آزیتا موگویی مدیر تولید و محمد حسن نجم مجری طرح و سودابه خسروی طراح گریم فرزند چهارم هستند.

داستان فیلم سفری است به آن سوی آفریقا جایی که شرافت انسانی در گیرو دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می‌آید.

فرزند چهارم از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است و موسائیان علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، تهیه‌کنندگی فیلمش را هم برعهده دارد.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌: وحید موسائیان، مجری طرح: محمد‌حسن نجم، مدیر تولید‌: آزیتا موگویی، طراح گریم‌: سودابه خسروی،

طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، آهنگساز‌: فریدون شهبازیان، صدابردار: محمد شاهوردی، تدوین: حسن حسندوست، مدیر فیلمبرداری: علی محمد قاسمی، دستیار اول فیلمبردار: بهمن نادیاب، عکاس: علی نیک‌رفتار، دستیار اول کارگردان: مسعود میمی، جانشین تولید: محمد یمینی، منشی صحنه: علی درخشنده، مدیر تدارکات: امرالله تجربه، هماهنگی تولید و برنامه‌ریزی: سعید علیپور شیرازی، دستیار تدارکات: محمد حیدرقلی، امیر یمینی، مدیر صحنه‌: وهاب یحیی زاده، دستیار طراح: ملودی اسماعیلی، دستیار کارگردان: خورشید نجم، دستیار گریم‌: محمد علی ضرابی، دستیار صدا‌: امیر شاهوردی، دستیاران فیلمبرداری‌: حسین اسدی، مهدی شیردل، محسن زهی، مدیر مالی: شهریار کنعانی، بازیگران: مهتاب کرامتی، حامد بهداد  مهدی هاشمی، ‌حسین محب‌اهری، معصومه قاسمی‌پور، مشاور تبلیغاتی و مدیر روابط عمومی: مینا اکبری.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فیلم سینمایی «نامزد آمریکایی من» در گروه سینمایی عصر جدید با 15 سالن سینما از روز چهارشنبه 4 مردادماه در سینماها به نمایش درمی‌آید. در این فیلم دو ترانه از «مازیار فلاحی» استفاده شده است یکی از آن‌ها ترانه معروف «لعنت به من» این خواننده است.

فیلم داستان دختری زیبا و ثروتمند را روایت می‌کند که می‌خواهد ثابت کند بچه‌های جنوب شهر به درد لای جرز می‌خورند...!!!

در این فیلم، مجید حاجی‌زاده، شهرزاد کمال‌زاده، محمد محکمی، فرهاد پورگرجانی، رونا قیصرنژاد، مژگان بیات، پریسا رضایی، هومن سزاوار، علی اسحابی، مهدی مرسی، میترا صفائی، نجات علیمرادی، رحیم مهدی‌خانی، علی منصوری، علی ابوالحسنی، اخترالملوک وزیری، با حضور افتخاری ثریا قاسمی و منوچهر علیپور به ایفای نقش می‌پردازند.

«نامزد آمریکایی من» توسط پخش فیلمسازان اکران خواهد شد.

«نامزد آمریکایی من»‌ دومین ساخته «داوود توحیدپرست» پس از فیلم سینمایی «معصوم» در مقام کارگردانی است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 30 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

اديا دلدار گلچين گفت: متاسفانه هيچ كس سراغي از من نمي‌گيرد و بعد از رفتنم ممكن است دلشان بسوزد و بگويند با اين آدم روزگاري داشتيم و الان بين ما نيست.


اين بازيگر كه به دليل مشكلات ريوي در بخش آي سي يو بيمارستان «مهراد» بستري است با ابراز گله از همكاران هنرمندش اظهار كرد: هيچ‌كس سراغي از من نگرفته و حتي زنگي به من نزدند. البته خودم هم مانند آنها هستم و وقتي كسي گرفتار است سراغي نمي‌گيريم. اما وضعيت من خيلي حاد است.

وي افزود: از سال 80 بيماري‌ام آغاز شد و به نارسايي كليه مبتلا شدم و وقتي ديدم نمي‌توانم تحمل كنم، در سال 82 اقدام به پيوند كليه كردم. اما بعد از آن ظاهرا اين پيوند به من نساخت و يك روز،‌ روز خوش نديدم و طي اين مدت مدام درگير بيمارستان هستم و اتفاقات عجيبي برايم افتاده است و هرچند وقت يك بار بستري شده‌ام.


اين بازيگر ادامه داد: بعد از دوبار جراحي سخت در ستون فقرات، گرفتاري بيماري‌هاي ديگري شده‌ام كه من را در بيمارستان انداخته و حتي تكان نمي‌توانم بخورم و سه چهار روز است كه در بخش آي سي يو بيمارستان تحت نظر هستم.

دلدار گلچين با بيان اينكه در 10 سال اخير فعاليت‌هاي بازيگري‌اش را رها نكرده است، گفت: سعي كردم دور از عرصه بازيگري نباشم، چون اگر دور باشم احساس افسردگي شديد مي‌كنم و فقط دلم مي‌خواهد جلوي دوربين باشم. ضمن اينكه اگر كار نكنم خرج زندگي‌ام لنگ مي‌ماند. من سرپرست ندارم و حتما بايد دستم را روي زانويم بگذارم ،‌ بلند شوم و كار كنم.


وي درباره حمايت‌هايي كه از او شده است اظهار كرد: خوشبختانه از طرف خانه تئاتر طلبي داشتم كه مقداري از آن را پرداخت كردند و از طرف بنياد سينمايي فارابي هم به عيادتم آمدند و وعده دادند در مخارج بيمارستان كمك كنند.


اين بازيگر با بيان اينكه تنها نبايد در موقع نبودن به دنبال هم باشيم خاطر نشان كرد: در موقعي هم كه هستيم قدر هم را بدانيم و اميدوارم براي همه هنرمندان فقط خوبي و خوشي باشد وهيچ كس نگراني و گرفتاري نداشته باشد.


دلدار گلچين كه با گريه سخن مي‌گفت ادامه داد: عزيزان من هواي خودتان را داشته باشيد و سلامتي‌تان را حفظ كنيد و نگذاريد به بيماري بيافتيد كه اگر افتاديد هيچ كس نيست دستتان را بگيرد. من الان احساس تنهايي مي‌كنم اماچه كنم كه مريضي سريع آمده و خيلي كند پيش مي‌رود و با خدا است كه چه زماني تمام شود.


ناديا دلدار گلچين متولد 1339 در تهران و داراي مدرك تحصيلي ديپلم موسيقي از هنرستان عالي موسيقي است كه فعاليت بازيگري‌اش را از سال 1369 با فيلم «ابلیس» آغاز كرده و در فيلم‌هايي چون «ديدار در استانبول»، «دوروي سكه»، «پادزهر»، «همه دختران من»، «مرد نامريي»، «خط آتش»، «روسري آبي»، «كمكم كن»، «مهرمادري»، «غريبانه»، «شيدا»، «دختري با كفش‌هاي كتاني»، مجموعه هاي تلويزيوني «خاله سارا»، «كهنه سوار»، «دزدان مادربزرگ»، «همه فرزندان من»، «پزشكان»، «شن‌هاي كف رودخانه»، «سه در چهار» و نمايش هاي «زير گذر لوطي صالح»، «سوگ»، «مضحكه آدم»، «معركه در معركه» و.. به ايفاي نقش پرداخته است.
وي فرزند نادر گلچين- خواننده- و دختر عموي مرجانه گلچين -بازيگر- است.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

ساعت پخش مجموعه‌های تلویزیونی ویژه ماه مبارک رمضان شبکه‌های سیما اعلام شد.

 

 

 

 مجموعه تلویزیونی «راز پنهان» به تهیه‌کنندگی مجید اوجی و نویسندگی و کارگردانی فلورا سام هر شب ساعت 22:30 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.


داریوش ارجمند، پروانه معصومی، الهام حمیدی، کامران تفتی، لیلا بلوکات، علیرضا جلالی‌تبار، جمال اجلالی، لادن طباطبایی، محمود عزیزی و بازیگر خردسال فاطمه دقاقی از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

داستان «راز پنهان» از آنجا آغاز می‌شود که فرامرز احصایی 35 ساله بر اثر تصادف به کما می‌رود و پس از یک هفته در بیمارستان به هوش می‌آید، اما هیچ چیز را به یاد نمی‌آورد، هیچکس را نمی‌شناسد و هیچ خاطره‌ای ندارد. او اکنون مثل کودکی است که تازه به دنیا آمده، اما گذشته‌ای دارد که هر چند آن را به خاطر نمی‌آورد، اما دیگران آن گذشته را می‌دانند و فراموش نکرده‌اند.


از دیگر عوامل سریال «راز پنهان» می‌توان به تصویربردار: محسن فلاحی، طراحان گریم: احسان رناسی و شیوا پاک‌نیت، برنامه ریز: آلاله هاشمی، مدیر تولید: عباس دقاقی، آهنگساز: امید کرامتی، تدوین: روزبه کلباسی، صدابردار: محمد کیان ارثی، هماهنگی تولید: مسعود نور بخش و عکاس: مهرداد همراهی اشاره کرد.

سریال تلویزیونی «اغما» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری درماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17:35 از شبکه یک پخش می‌شود.


مجموعه تلویزیونی «مثل من مثل تو» به تهیه‌کنندگی داوود قچاق و کارگردانی شاهین باباپور در 30 قسمت 25 دقیقه‌ای از برنامه‌های گروه کودک و خردسال شبکه دو برای ماه مبارک رمضان است که هر روز ساعت 19:30 پخش می‌شود.


داستان این مجموعه درباره یک خانواده سنتی متشکل از پدر و مادر، دو پسر و یک دختر است. پسربچه‌ای 11 ساله به نام حمید قهرمان داستان است. برای این پسر مشکلاتی به وجود می‌آید که همه به او کمک می‌کنند تا این مشکل حل شود. این موضوع با ماه مبارک رمضان مصادف می‌شود و او با توجه به اینکه هنوز به سن بلوغ نرسیده سعی می‌کند، روزه بگیرد....


این مجموعه در 60 قسمت 25 دقیقه‌ای تهیه شده که 30 قسمت آن در ماه مبارک رمضان و 30 قسمت دیگر آن بعد از این ماه پخش می‌شود. اینکه «آیا این بچه‌ها که در ماه رمضان کارهای خوب انجام می‌دهند بعد از این ماه هم این کار‌ها را ادامه می‌دهند.» موضوع 30 قسمت دوم این مجموعه است.
 
لاله صبوری، جلیل فرجاد، رضا توکلی، برانوش سیف‌الهی، اکبر مددی مهر و علی سلیمانی از جمله بازیگران «مثل من مثل تو» هستند.


دیگر عوامل مجموعه عبارتند از دستیار تهیه‌کننده: سجاد محمودی، نویسندگان: احمد حامد، مهدی کوشکی، بیتا شباهنگ و سید جواد رهنما، تدوین: بنیامین قچاق، طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی دوست، صدابردار: سامان شهامت ومدیر تصویربرداری: مرتضی غیبی.

مجموعه تلویزیونی «چمدان» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است که خسروملکان آن را کارگردانی و تهیه کرده است. این سریال در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 23:45 روی آنتن می‌رود.


فتحعلی اویسی، اکرم محمدی، مهران غفوریان، هوشنگ توکلی و شهره لرستانی ازجمله بازیگران این مجموعه هستند. داستان از آنجا آغاز می‌شود که چمدانی بی‌صاحب طی اتفاقاتی خاص دست افراد مختلف می‌افتد و هرکدام از افراد با آن ماجرایی دارند.

سریال «سرزمین قدس» در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21:40 پخش خواهد شد.

 

مجموعه تلویزیونی «خداحافظ بچه» از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه سه به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی داود هاشمی در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 20:55 پخش خواهد شد.


آتیلا پسیانی، بهاره رهنما، مهراوه شریفی‌نیا، شهرام حقیقت‌دوست، بهنوش بختیاری، مهدی صبایی، مائده طهماسبی، ناصر گیتی جاه، شهین تسلیمی، پوراندخت مهیمن، حدیث میرامینی و ایمان صفا و نویسندگی سجاد ابوالحسنی در «خداحافظ بچه» بازی می‌کنند. داستان درباره یک زوج خوشبخت به نام مرتضی و لیلاست که در آرزوی تولد فرزند به سر می‌برند، اما وقوع حادثه‌ای زندگی آرامشان را به هم می‌ریزد و...


سایر عوامل تولید «خداحافظ بچه» عبارتند از مشاور پروژه و ناظر کیفی: علیرضا افخمی، مدیر برنامه‌ریزی: مجید موثق، دستیار اول کارگردان: سعید بیات، دستیار دوم کارگردان: محمد مجدوزیری، منشی صحنه: رضا بقایی، دستیار برنامه‌ریز: پگاه هنرمند، دستیار دوم کارگردان: محمد مجد وزیری، عکاس: پریسا افخمی، تدوین: افسانه افخمی، دستیار تدوین: علیرضا همتی، مدیر تصویربرداری: عباس سلامی، مدیر صدابرداری: احمدپولی بابایی، صداگذاری: مجیدیوسفی، طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده، صدابردار: احمد پولی بابایی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، مدیر تولید: مهدی بدرلو، مدیر تدارکات: فواد بور بور


مجموعه داستانی «دلنوازان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام که مدتی است پخش آن ازشبکه سه آغاز شده، در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 12  پخش خواهد شد.


پرویز فلاحی‌پور، فریبا کوثری، عبدالرضا اکبری، فریده صابری، محمد حاتمی، شاهرخ استخری، سیاوش خیرابی، سحر قریشی، حدیث میرامینی، سمانه پاکدل، مهدی ماهانی، ایمان موسوی، زهره فکور صبور، نیره فراهانی، پرویز سیرتی، محمد ساربان، شکوفه هاشمیان، سیروس میمنت و نسرین خسروانی بازیگران سریال «دلنوازان» هستند. 

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: شکوه و جهان خواهر برادری هستند که سال‌هاست با فرزندانشان در خانه‌ای قدیمی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و قرار است بهزاد پسر جهان با مهتاب دختر شکوه با هم ازدواج کنند، اما با ورود دختری که خود را خواهر گمشده بهزاد می‌داند، ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.


مجموعه تلویزیونی «رهایی» در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.


«رهایی» به کارگردانی محسن بخارایی که در سه قسمت برای پخش در شب‌های لیالی قدر تهیه و تولید شده، درباره زوجی جوان به نام سعید و نرگس است که در ایام ماه رمضان برای اجرای تئا‌تر خود در شب عید فطر سخت در حال تمرین هستند. در اثر یک تصادف و ورود خواهر ناتنی سعید که به تازگی از زندان آزاد شده، زندگی آن‌ها از روال عادی خارج می‌شود.


یکتا ناصر، امیر محمد زند، حسام منظوم، فریبا طالبی، اکبر رضوانیان، سعید خسروی و شیرین صمدی از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.


«رهایی» به سفارش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما در سه قسمت 50 دقیقه‌ای تولید شده است.


شبکه تهران سری جدید مجموعه نمایشی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را ویژه ماه رمضان به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی احمد معظمی و محمود معظمی در 30 قسمت تهیه، تولید و پخش می‌کند.

در این مجموعه که هرشب ساعت 19 پخش خواهد شد، سعی شده از داستان‌های واقعی که ممکن است برای هر یک از افراد جامعه اتفاق بیفتد، استفاده شود. از جمله اپیزودهای این مجموعه می‌توان به «خواب گران» و «مسافر دو دنیا» و... اشاره کرد.


اپیزود «خواب گران» به کارگردانی امیرمسعود آقابابائیان و نویسندگی آرش صادق‌بیگی درباره شخصیتی به نام امیر 42 ساله است که با کاظم شریک خود، کارخانه‌ای را اداره می‌کنند. امیر خواب مادرش (سوری خانم) را می‌بیند که می‌گوید او تا یک ماه بیشتر زنده نیست. امیر برای تعبیر خوابش به روحانی مسجد مراجعه می‌کند و...


در این اپیزود رضا رضوی، هادی خسروی، وحید نگاه، حمزه نصیری‌خواه، سیما مطلبی، اسماعیل حاتم‌نژاد و... به ایفای نقش می‌پردازند.


در اپیزود «مسافر دو دنیا» با بازی کتایون امیرابراهیمی، عمار تفتی، حدیث تهرانی و پونه احمدی، رقیه خانم که زنی 58 ساله است در پی اتفاقی، پسرش را گم می‌کند و بعد از گذشت شش سال، از طریق تلویزیون او را پیدا می‌کند. پس از آن در پی مسائلی با همسر پسرش مشکل پیدا می‌کند و دوباره پسرش را از دست می‌دهد و...


از جمله عوامل مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» می‌توان به گروه نویسندگان: ندا نوبخت، آرش صادق بیگی و سهیل امیر شریفی، مدیر تولید: مهدی تحویلیان وحسن صداقت، صدابردار: ایمان آزاد وحمید یارند‌پور و تدوین‌گر: روح الله هاشمی اشاره کرد.


 در ماه نزول قرآن مجموعه نمایشی «صاحبدلان» ساخته محمدحسین لطیفی با بازی برزو ارجمند و باران کوثری و «نردبان آسمان» هر روز از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

دختر خسرو شكيبايي گفت: خوشحالم هنوز ياد پدرم در خاطره‌ها زنده است و كسي كه خاطره‌اش زنده باشد انگار كه خودش هم زنده است.

پوپك شكيبايي در چهارمين سالروز درگذشت خسرو شكيبايي با بيان اينكه از نظر هنري جاي پدرم در سينما بسيار خالي است، ادامه داد: هر بار كه از مقابل سينمايي رد مي‌شوم هميشه احساس مي‌كنم اي كاش اين اتفاق نيفتاده بود و باز مي‌توانستم عكس و اسم پدرم را در سردر سينما ببينم.

وي افزود: هر چقدر بگويم چقدر جايش خالي است كافي نيست و با هيچ جمله‌اي نمي‌توانم شرايط روحي‌ام را توضيح دهم. فقط چيزي كه من را تسكين مي‌دهد علاقه مردم به پدرم است و همين باعث شده در خاطره‌ها زنده بماند.

پوپك شكيبايي با بيان اينكه بعد از فوت پدرم نتوانسته فيلم‌هاي او را در سينما ببيند، ادامه داد: براي فيلم «نسكافه داغ داغ» به سينما رفتم كه حالم به شدت بد شد و بعد از آن ديگر نگذاشتند به سينما بروم و تنها چندي پيش ستاره بود را در خانه ديدم كه باز هم بسيار اذيت شدم.
دختر خسرو شكيبايي با گله از برخوردهايي كه با او بعد از فوت پدرش شد اظهار كرد: متاسفانه در اين سال‌ها جوري با من برخورد شد كه انگار هيچ نسبت خوني با خسرو شكيبايي نداشتم و اين من را بسيار آزرده خاطر كرد.


وي كه فعاليت‌هاي هنري نيز داشته است خاطرنشان كرد: در راديو كار گويندگي مي‌كردم و در انجمن گويندگان جوان هم به عنوان دوبلور مشغول شده بودم اما متاسفانه دي ماه سال 89 همسرم در حادثه‌اي فوت كرد كه بعد از آن ديگر نتوانستم فعاليتي داشته باشم و خانه‌نشين شدم.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده فیلم انیمیشن "تهران 1500 " با اعلام این خبر در توضیح جزئیات اکران این فیلم گفت: این فیلم سینمایی انیمیشن که به جرات می گویم تحولی نو در تولیدات انیمیشن در ایران بوده است پیش از این قرار بود در اکران نوروزی روی پرده رود ولی متاسفانه با توجه به شرایط خاصی که بر اکران نوروزی حاکم بود؛ نوبت اکران به این فیلم داده نشد.

وی در ادامه افزود: پس از آن قرار شد تا "تهران 1500" در فصل تابستان اکران شود که این نوبت اکران با توجه به تعطیلی مدارس مناسب نبود و به نوعی با مخالفت روبرو شد. اما پس از بررسی های مختلف در نهایت مهرماه را برای اکران این فیلم قطعی کرده ایم.



تهیه کننده فیلم انیمیشن "تهران 1500 " در پایان صحبت های خود با اشاره به تغییرات پس از نمایش در جشنواره فیلم فجر گفت: تغییرات کوچکی در تدوین و تا اندازه ای موسیقی این فیلم ایجاد شد و پس از آن دیگر تغییراتی در کل اثر ایجاد نشد.

لازم به ذکر است داستان فیلم "تهران 1500" به کارگردانی بهرام عظیمی درباره پیرمردی است به نام اکبر با بازی مهران مدیری که 160 سال سن دارد و در آستانه مرگ از نوه اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می خواند می خواهد به زمین برگردد و اول ازدواج کند و بعد مدرکی را پیدا کند مبنی بر اینکه او در دهه 1360 در نمایش های سیاه بازی حضور داشته است.

اکبر این گواهی را می خواهد برای اینکه آرزوی او این است که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود. نوه او با ورود به ایران گرفتار دردسارهای شهر تهران در چند دهه بعد می شود و یک راننده تاکسی جوان با بازی بهرام رادان هم گرفتار عشق این خانم می شود.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فیلم سینمایی «بغض» به کارگردانی رضا درمیشیان در گروه سینمایی استقلال روی پرده می‌رود.
این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی درمیشیان است، در سی‌امین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
بابک حمیدیان، مهران احمدی و باران کوثری بازیگران اصلی این فیلم هستند که ماجرای دو جوان را روایت می‌کند که در ترکیه به دنبال راهی برای مهاجرت هستند. اکران این فیلم پس از پایان نمایش عمومی فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» در گروه سینمایی استقلال شروع می‌شود.

تهیه‌کننده «بغض» غلامرضا موسوی و پخش‌کننده آن موسسه فیلمیران است. رضا درمیشیان سابقه کارگردانی فیلم‌های کوتاه و مستند را دارد و در فیلم‌های سینمایی «ستاره‌ها»، «سنتوری» و «طهران- تهران» دستیار اول کارگردان بوده است.
همچنين مواد تبلیغی فیلم سینمایی «بغض» به کارگردانی رضا درمیشیان که به زودی روی پرده می‌رود، آماده می‌شود.

سیدغلامرضا موسوی تهیه‌کننده «بغض» در گفتگو با سوره سینما گفت: فیلم را مدیر کل نظارت و ارزشیابی دیده است و گفته‌اند که مشکلی ندارد و ما منتظر آن هستیم که پروانه این فیلم صادر شود. صحبت‌هایی با گروه سینما استقلال برای اکران این فیلم شده و امیدواریم با صدور پروانه نمایش این فیلم به زودی اکران شود.

موسوی ادامه داد: سفارش پوستر و آنونس برای «بغض» داده شده و به محض صدور پروانه نمایش کارهای تبلیغاتی فیلم آغاز خواهد شد. با توجه به بازخوردی که از مخاطبان در جشنواره فجر داشتیم فکر می‌کنم این فیلم مورد استقبال مخاطبان و به خصوص قشر فرهیخته جامعه قرارگیرد. وی افزود: اصلاحیه‌های لازم قبل از جشنواره روی فیلم «بغض» اعمال شده تا پروانه نمایش آن صادر شود و به ما نیز گفته شد که این فیلم پروانه دائم می‌گیرد اما بعدا این پروانه صادر خواهد شد.

غلامرضا موسوی در مورد اکران فیلم «من مادر هستم» به کارگردانی فریدون جیرانی گفت: این فیلم پروانه نمایش دارد و با فیلمیران صحبت‌هایی در مورد پخش این فیلم شده اما هنوز چیزی در مورد اکران «من مادر هستم» مشخص نیست.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 26 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی «شور شیرین» با حضور «جواد اردکانی» کارگردان، «ابراهیم اصغری» تهیه‌کننده، «مسعود فراستی» منتقد و «محمدتقی فهیم» منتقد میهمان در برنامه شب گذشته «هفت» برگزار شد.

بنابراین گزارش، «جواد اردکانی» در خصوص فیلم سینمایی «شور شیرین»، اظهار داشت: شرایطی پیش آمد که به سمت ساخت فیلم سینمایی «شور شیرین» رفتم، به دلیل اینکه ما هیچ وقت به لحاظ ملاحظات از کردستان نگفتیم و سعی کردیم حرفی از آن زده نشود، در این فیلم تلاش کردیم که کمی از مسئله کردستان را به نمایش بگذاریم و از رشادت‌های شهید کاوه در آن منطقه بگوییم.

در ادامه «مسعود فراستی» گفت: هر فیلمی به صرف دغدغه باید ساختار داشته باشد و باید بدانیم که کار کردن برای شهید چه لوازمی دارد تا به سرانجام برسد.

این منتقد در ادامه افزود: آیا نیت و نزدیکی به شهید کار ما را سخت‌تر می‌کند؟ و باید بدانیم که مخاطب می‌خواهد بداند که شهید کاوه چه کسی است، پس باید از شخصیت‌محوری به نتیجه‌ای رسید.

«جواد اردکانی» در پاسخ به صحبت‌های «مسعود فراستی»، بیان داشت: من با افرادی این کار را شروع کردم که از همرزمان شهید کاوه بودند و سعی کردم اطلاعات خوبی درباره او جمع‌آوری کنم، اما باید این نکته را توجه کنیم که یکی از دشواری‌های مهم این کار شخصیت‌پردازی است.

اردکانی افزود: زمانی که به شخصیت‌پردازی می‌رسیم کارمان سخت‌تر می‌شود و واقعیت این است که باید ببینیم نگاه مردم چیست، و زمانی که به شخصیت‌پردازی می‌رسیم بی‌نهایت نظر وجود دارد.

اردکانی در ادامه گفت: اگر ضد انقلاب 10 رفتار منفی داشته باشد و ما این 10 رفتار را جمع کرده باشیم، 8 تای آن را نمی‌توانیم نشان دهیم و نمی‌توانیم بگوییم چرا کاوه در کردستان است، زیرا دشمن عراق مشخص است، اما در کردستان دیگران فکر می‌کنند خودی با خودی در حال جنگ است و کسی نمی‌داند چه کسی با چه کسی می‌جنگد و زمانی که نتوانیم بگوییم که چرا کاوه در حال جنگ در کردستان است، کاوه را خوب نشان نداده‌ایم.

اردکانی در خصوص فیلمنامه «شور شیرین» گفت: «شور شیرین» هدفی را دنبال می‌کرد و غلط است که بگوییم ما وارد کردستان شدیم تا با نگاه قهرمان فردی کار انجام دهیم. من در صدد توجیه ضعف‌های این فیلم نبوده و نیستم، اما قبول ندارم که به صرف دغدغه فیلم ساخته‌ام، زیرا قرار بود این دغدغه به یک فیلم تبدیل شود.

اردکانی گفت: خیلی از دوستان رفتارهای مختلفی با این فیلم می‌کنند، فردی ممکن است به این دلیل که شهید کاوه را بسیار دوست داشته است، از ضعف‌های این فیلم چشم‌پوشی کند، اما دیگری به دلیل همان علاقه به شهید کاوه نمی‌تواند تصور کند که فیلمی از او ساخته شود و می‌گوید کاوه این نبوده است. به همان اندازه که حساسیت روی شخصیت حساس است، برخورد فرامتنی نیز زیاد است.

در ادامه این نشست «محمد‌تقی فهیم» اظهار داشت:‌ من مخالف این هستم که محدودیت نمی‌گذارد که شخصیت‌پردازی داشته باشیم، مشکل من با شخصیت شهید کاوه است، این فیلم شخصیت کامل کاوه را ندارد و من نمی‌توانم بفهمم که چرا شخصیت‌محور است.

فهیم تصریح کرد:‌ البته باید بگویم که اجرای نهایی این فیلم بهتر از فیلمنامه‌ای است که من خوانده‌ام.

اردکانی با توجه به وقت کم اختصاص داده شده به نقد فیلم سینمایی «شور شیرین»، توضیح داد: مسئله‌ مهمی که اتفاق افتاده است، نوع رفتار ما با یک فیلم است، اگر نقد می‌کنیم باید اجازه صحبت نیز بدهیم، نه اینکه منتقد برنامه بخواهد تیتروار اشکال‌های یک فیلم را بگوید و من نیز تیتروار جواب او را بدهم.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 24 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

http://www.cinemarooz.com//images/stories/To_o_man.jpg

 

تازه‌های اکران مشخص شد + جدول

 

شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود، برنامه جدید اکران تابستان 91 را اعلام کرد
اکران دوم تابستان 91 با روی پرده رفتن چهار فیلم آغاز می‌شود. فیلم‌هایی که بخش قابل توجهی از اکران آن‌ها با ماه مبارک رمضان تداخل پیدا می‌کند.

شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه چهار فیلم را به عنوان جایگزین‌ فیلم‌های فعلی روی پرده معرفی کرد. «همه چی آرومه» به کارگردانی مصطفی منصوریار قرار است از 21 تیرماه یعنی چهارشنبه روی پرده سینماها برود. این فیلم در گروه سینمایی قدس جایگزین فیلم پرحاشیه «پس کوچه‌های شمرون» می‌شود. فیلمی که نتوانست فروش قابل توجهی در گیشه سینماها داشته باشد و بالاخره بعد از 28 روز اکران در 15 سینما باید از روی پرده پایین بیاید. این فیلم تا روز یکشنبه 18 تیر توانست 130 میلیون و 200 هزار تومان در تهران فروش کند و در یک روز باقی مانده امید چندانی برای تغییرات قابل توجه در این آمار ندارد.

اما فیلم « راه بهشت» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده نیز قرار است از روز چهارشنبه جایگزین «آزمایشگاه» حمید امجد شود. اولین تجربه سینمایی امجد بعد از 33 روز نمایش در 20 سینما توانست در تهران 257 میلیون و 400 هزار تومان فروش کند.

«تو، من» محمد بانکی نیز با وجود بازیگرانی چون محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست می تواند به عنوان یکی از امیدهای اکران دوم تابستان باشد. این فیلم به جای «شور شیرین» در گروه آزادی روی پرده می‌رود.

اما چهارمین فیلم که هنوز زمان اکران آن مشخص نیست، «بی خداحافظی» احمد امینی است. این فیلم با توجه به داستانی که دارد ممکن است در گیشه مورد استقبال مخاطب قرار بگیرد. امینی باید منتظر پایین آمدن کف فروش فیلم «خوابم می‌آد» باشد تا بتواند «بی خداحافظی» را در گروه آفریقا روی پرده ببرد.

 

 

تازه‌های اکران 

نام فیلم
کارگردان
بازیگران
تاریخ اکران
گروه سینمایی
فیلم قبلی اکران
همه چی آرومه
مصطفی منصوریار
سحر قریشی، علی صادقی، جواد عزتی، مجید صالحی
21 تیر
قدس
کوچه پس کوچه‌های شمرون
راه بهشت
مهدی صباغ‌زاده
امین زندگانی، رضا رویگری، نسرین مقانلو، الهام حمیدی
21 تیر
استقلال
آزمایشگاه
تو،من
محمد بانکی
محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست
5 مرداد
آزادی
شور شیرین
بی‌ خداحافظی
احمد امینی
محمدرضا فروتن، رضا صادقی، افشین هاشمی، پگاه آهنگرانی
معلوم نیست
آفریقا
خوابم می‌آد

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

وقتي تقويم سال جاري را ورق مي‌‌زنيم در اغلب قريب به اتفاق تقويم‌ها در روز 21 شهريور هيچ خبري از عنوان روز ملي سينما نيست و پس از 13 سال اين روز در تقويم‌ها حذف شده است.

هر ساله سينماگران روز ملي سينما را بهانه‌اي مي‌كردند تا از برگزيدگانشان تقدير كنند و بزرگداشت پيشكسوت‌ها را جشن بگيرند و در عين حال از دغدغه‌هايشان بگويند.


اگر به تاريخ مراجعه كنيم، اولين جشن خانه سينما 19 تيرماه سال 1376 برگزار شد و اعضاي شوراي برگزاري آن اكبر نبوي، ابوالحسن داوودي، احمدرضا درويش، محمدرضا مؤيني و منوچهر شاهسواري بودند.

ابوالحسن داوودي در آن مقطع گفته بود: «موضوع “روز سينما” در جلسات مطرح و مقرر شد كه يك روز از سال با عنوان “روز ملي سينما” نامگذاري و جشن سينما همزمان با آن روز برگزار شود. البته قرار است 31 ارديبهشت هر سال را با عنوان “روز ملي سينما” ارج نهيم و اين موضوع را به شوراي عالي فرهنگ ارايه كرديم و در صورت موافقت و پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي، رسما مي‌توانيم هر ساله جشن خانه سينما را همزمان با اين روز برگزار كنيم.»


اما در بهمن سال 78 بود كه روز ملي سينما 21 شهريورماه اعلام شد و در همان دوران اظهار نظراتي پيرامون روز ملي سينما بيان شد و سرمقاله نشريه «نامه سينما» به اين موضوع اختصاص داده شده و در آن آمده بود: «نكته مهمي كه نبايد به آساني از آن گذشت اين است كه اعلام روز سينما در شرايطي صورت مي‌گيرد كه بسياري از دست‌اندركاران اين هنر عظيم، با دشواري‌ها و نابه‌ساماني‌ها روبه‌رو هستند.»

در قسمتي ديگر از اين سرمقاله نوشته شده بود: «اميد است روز ملي سينما طليعه توجه جدي به معضلات زيربنايي صنعت سينما باشد. فرسودگي و استهلاك سرمايه ثابت سينماي ملي خطري است كه در درازمدت سينماي ما را به نابودي مي‌كشاند، بنابراين اعلام روز ملي سينما را بهانه‌اي كنيم براي نگاه عميق‌تر به مسائل صنعت سينماي ملي، كه بايد به فكر تقويت سرمايه‌هاي اصلي خود باشد.»

سرانجام چهارمين جشن بزرگ سينماي ايران در سال 1379 در روز 21 شهريورماه مقارن با ايام بزرگداشت صدمين سالگرد حيات سينماي ايران در مجموعه‌ي ورزشي انقلاب برگزار شد.




از آن پس هر ساله روز ملي سينما فقط بهانه‌اي بود براي بيان دغدغه‌ها و توجه افكار عمومي به اين هنر ـ صنعت اما اظهارنظرهايي هم مطرح مي‌‌شد كه اساسا معتقد بود اين روز خيلي هم بود و نبودش اهميت ندارد. با اين اوصاف به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه سينماي ايران در ديدگاه صاحب‌نظران و ديدگاه كلان جامعه از جمله دغدغه‌هاي اصلي است كه به اين واسطه براي آن سازمان سينمايي تعريف شده است، حسن وجود نمادين اين روز در تقويم سينما قابل انكار نبود.

با اين حال درباره اين موضوع كه روز ملي سينما از تقويم‌هاي امسال حذف شده، هيچ‌گونه اطلاع‌رساني صورت نگرفته است.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

رئیس حوزه هنری با تأکید بر نبود فیلم مناسب برای اکران در ایام ماه رمضان درباره تلاش مسئولان سازمان سینمایی برای اجرای مجدد طرح "اذان تا اذان" گفت: با اجرای این طرح موافق نیستیم و در اجرای آن مشارکت نخواهیم کرد.

محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری با تأکید بر این نکته درباره دلایل عدم مشارکت در این طرح گفت: در شرایط فعلی به میزان قابل توجه فیلم خوب در سینمای ایران نداریم که با حال و هوای ماه مبارک رمضان هم‌خوانی داشته باشد و مخاطبان بتوانند در این ماه از آن‌ها استفاده کنند. پس دلیلی وجود ندارد که سینماهای حوزه هنری در این ایام به‌صورت ویژه باز باشد و فیلم اکران کند.

مومنی در پاسخ به این سوال که اگر ارشاد چنین درخواستی را برای همراهی در اجرای طرح به حوزه هنری ارائه کند، پاسخ شما چه خواهد بود؟ گفت: ارشاد در چنین شرایطی تنها پیشنهاددهنده است و هیچ سینماداری را ملزم به این کار نخواهد کرد.

رئیس حوزه هنری در این زمینه تصریح کرد: اساسا توصیه ما به مردم عزیز و مخاطبان سینما این است که در این ماه مبارک بیشتر از فضاهای معنوی استفاده کنند در مساجد حاضر شوند، به اماکن مذهبی بروند و قرآن بخوانند؛ برای فیلم دیدن و سینما رفتن وقت زیاد است.

مومنی افزود: مضاف بر این موارد برای ساعات فراغت در این ایام تلویزیون سریال‌های ویژه‌ای پخش می‌کند که با استقبال هم مواجه می‌شود، پس بهتر است مردم بعد از پایان ماه رمضان به سینما بروند.

اجرای طرح "اذان تا اذان" برای رمضان 91 اولین‌بار از سوی علیرضا سجادپور مطرح شد اما با توجه به سابقه اجرای این طرح در سال‌های گذشته کیفیت اجرای آن با اماواگرهایی مواجه است.

در کنار امکان عدم صدور مجوز از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی،‌ حوزه هنری که در دو سال اخیر اجازه همراهی سینماهای تحت مدیریت خود با این طرح را نداده‌ بود، باردیگر از عدم اختصاص سینماهای خود به اکران ویژه فیلم‌ها در این ماه خبر داده‌است.

طبق این طرح سالن‌های سینمایی پس از اذان مغرب تا اذان صبح باز و با اکران ویژه فیلم‌های سینمایی میزبان مخاطبان خواهند بود. طرحی که تنها در سال نخست اجرا باعث صعود ناگهانی فروش فیلم‌ها و گرم شدن گیشه‌ها شد اما در سال‌های بعد با کنار کشیدن برخی سینماهای اصلی، با شکست مواجه شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره تصمیمات جلسه امروز شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه امروز شورای صنفی نمایش مقرر شد فیلم‌ سینمایی «راه بهشت» (مهدی صباغ‌زاده) از روز چهارشنبه 21 تیرماه جایگزین فیلم «آزمایشگاه» در گروه سینمایی استقلال و فیلم سینمایی «همه چی آرومه» جایگزین فیلم «پس کوچه‌های شمرون» در گروه سینمایی قدس خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در جلسه امروز قرارداد نمایش دو فیلم «تو و من» (اصغر بانکی) به جای فیلم «شور شیرین» در گروه سینمایی آزادی و «بی‌خداحافظی» (احمد امینی) به جای فیلم «خوابم می‌آد» در گروه سینمایی آفریقا ثبت شد.

همچنین قرار است «کلاه قرمزی و بچه ننه» نیز پس از «راه بهشت» در اکران عید فطر روی پرده برود

وی درباره طرح اکران فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: صحبت‌هایی درباره فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان شد اما تصمیمات در این باره به هفته آینده موکول شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 19 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب