تعطیلی خانه سینما هنوز برقرار و قطعی است / هیات مدیره خانه سینما : فعالیت های خانه سینما از فردا...
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

سيدعليرضا سجادپور با اشاره به نقض حكم وزارت ارشاد در ارتباط با انحلال خانه سينما تصريح كرد: از نظر ما هنوز «تعطيلي» خانه سينما برقرار و قطعي است.

مدير كل نظارت ارزشيابي سازمان سينمايي با اشاره به مصاحبه رئيس ديوان عدالت اداري و اعلام خبر نقض حكم وزارت ارشاد در ارتباط با انحلال خانه سينما از سوي وي گفت: اگر در اصل مصاحبه دقت كنيد مي‌بينيد كه از حكم انحلال خانه سينما يك اشكال شكلي گرفته شده و طبيعي است كه با رفع آن اشكال، حكم «انحلال» مي‌تواند همچنان برقرار باشد.

وي ادامه داد: ضمن آنكه، اساسا هنوز نظر ديوان عدالت اداري به وزارت ارشاد نرسيده است و ما هم مانند رسانه‌ها، اين موضوع را تنها از طريق مصاحبه رئيس محترم ديوان عدالت اداري متوجه شديم. اعلام حكم به اين شكل، براي ما كمي غيرعادي است كه چرا بايد چنين موضوعي به صورت مصاحبه رسانه‌اي اعلام شود نه نامه رسمي.

سجادپور در پايان سخنانش، با اشاره به اينكه معاونت حقوقي وزارت ارشاد پاسخي در اين باب تنظيم كرده است، تصريح كرد: از نظر ما همچنان «تعطيلي» خانه سينما برقرار و قطعي است.

*************

اما هيات مديره و مديرعامل خانه سينما در پي راي ديوان عدالت اداري مبني بر «نقض تصميم وزارت‌ ارشاد در «انحلال» خانه‌ي سينما» متني را منتشر كرد.

در بخش‌‌هايي از اين متن آمده است:« در پي اعلام راي ديوان عدالت‌اداري مبني بر نقض دستور انحلال خانه سينما ضمن تبريك به اهالي صبور و عزيز جامعه‌ي اصناف سينماي ايران،‌ بار ديگر بر اعتقاد خود بر بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانوني به عنوان راه‌حل و گره گشاي بسياري از مسايل و مشكلات تاكيد مي‌كنيم.»

در ادامه با سپاس از ديوان عدالت اداري در مورد رفع سوء تفاهمات از سوي هيات مديره و مديرعامل خانه سينما اعلام شده است كه فعاليت‌هاي رسمي‌ خانه سينما را از روز سوم خرداد از سر مي‌گيرند.

*************

و سرانجام ساعتي قبل وزارت ارشاد به ایراد وارده به صدور دستور انحلال خانه سینما از سوی دیوان عدالت اداری پاسخ داد.

در اين متن آمده است: «در پی انتشار برخی اخبار به نقل از دیوان عدالت اداری مبنی بر ایراد وارده به صدور دستور انحلال خانه سینما دبیر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی اعلام کرد:« در صورت وصول ابلاغ رسمی قضائی، این هیأت در اولین فرصت نسبت به تشکیل جلسه هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری اقدام و طرح ایراد وارده را بررسی می‌نماید.»

به گزارش مرکز روابط عمومی , اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ,اسماعیلی خاطر نشان کرد: «صدور دستور انحلال خانه سینما تا اعلام قطعی نظر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری به قوت خود باقی است.»

وی متذکر شد: « هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری به استناد " ماده واحده قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده و می‌شود ." مصوب سال 1372 مجلس شورای اسلامی تنها مرجع صالح رسیدگی به امور مراکز فرهنگی هنری می‌باشد.»



پس از اين اظهار نظرها، در ساعت 18 امروز، سايت وزارت ارشاد در مطلبي به نقل از رییس حوزه‌ي ریاست دیوان عدالت اداری اعلام كرد كه رای دیوان عدالت اداری مجوزی برای برقراری فعالیت مجدد خانه سینما نیست.

اين در حالي است كه علي‌اصغر بختياري ـ رییس حوزه‌ي ریاست دیوان عدالت اداری ـ در توضيح گفته‌ي خود، تصريح كرد: وقتی دیوان تصمیم نهادی را نقض می‌کند، وضعیت به همان حالت سابق بازمی‌گردد تا مجددا در دستگاه مربوطه بررسی شود.



نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت11:42---4 خرداد 1391
سلام وبت عالیه دمت گرم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب