"اسب حیوان نجیبی است" در شبکه خانگی توزیع شد
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

 فیلم سینمایی "اسب حیوان نجیبی است" بدون هیچگونه تغییر نسبت به نسخه اکران و توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد و پخش دنیای هنر به صورت گسترده در سراسر کشور توزیع شد.
محصول آینده این موسسه فیلم سینمایی در امتداد شهر (علی عطشانی) و محصول پیشین این موسسه نیز فیلم سینمایی اخلاقتو خوب کن (سید مسعود اطیابی) بوده است.

بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند عبارتند از : رضا عطاران ، حبیب رضایی ، پارسا پیروز فر ، مهتاب کرامتی ، باران کوثری ، کارن همایونفر ، مهران احمدی ، ماهایا پطروسیان ، بابک حمیدیان ، اشکان خطیبی ، احمد مهرانفر ، محمد باغبانی و صدای پانته آ بهرام
از عواملی که در این پروژه سینمایی حضور داشته اند میتوان به سلیمان علی محمد (تهیه کننده) ، محمدرضا سکوت (مدیر فیلمبرداری) ، کارن همایونفر (موسیقی) ، شیما منفرد (تدوین) ، بهرنگ دزفولی زاده (عکاس) و حمید رضایی و سلیمان علی محمد (سرمایه گذار) اشاره کرد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است چند نفر از ساعت ده شب تا حوالی بامداد ناخواسته با هم همراه میشوند ...

این فیلم پنجمین ساخته عبدالرضا کاهانی پس از فیلمهای "آدم" ، "آنجا" ، "بیست" و "هیچ" میباشد.کاهانی پس از این فیلم "بی خود و بی جهت" را ساخت.نویسنده فیلمنامه نیز خود کاهانی بوده است.
فیلم کاهانی در پائیز سال 89 کلید خورد.این فیلم برای اکران عمومی به مشکلات متعددی برخورد کرد.از اصلاحیه های زیاد تا ممنوعیت تبلیغ برای فیلم.سرانجام با حدود 5 دقیقه موارد اصلاحی از 13 آذر ماه سال 90 با سرگروهی عصر جدید به روی پرده سینماها آمد و توانست فروش خود در کل کشور را از مرز 1 میلیارد تومان عبور دهد.پخش کننده "اسب حیوان نجیبی است" در زمان اکران بر عهده فیلمیران بوده است.

دکتر بهنام اوحدی که به عنوان روانپزشک در مورد این فیلم صحبت کرده و در نسخه عرضه شده گنجانده شده نظرات خود را اینطور بیان میکند:یکی از نکاتی که این فیلم نشان میدهد این است که چگونه مردم در برابر مامور پلیس هراسان و دستپاچه میشوند.او یکی از دلایلی که کاراکترهای فیلم هیچگونه تماسی با پلیس نمیگیرند را شرطی شدن آنها بیان کرد.از نظر او تعلیق فیلم و پایان مبهم آن یکی از هنرهای کارگردان فیلم است.همچنین از دیدگاه این روانپزشک یکی از نکات منفی این فیلم حدس زدن انتهای فیلم توسط بیننده به دلیل جو نیکوکاری و همدلی بین کاراکترها بوده است.
به گفته ی علی ظهوری (منتقد) : کاهانی در پنجمین ساخته خود تلاش کرده با سرگردان بودن آدمها در شهری تاریک و خلوت ، تنهایی و بی فردا بودنشان را نشان دهد اما متاسفانه بخش مهمی از فیلمش تبدیل به فیلمی صرفا جهت خنده شده و بیشتر بار قصه را بازیگران به دوش میکشند.

از دیدگاه سید جواد صفوی (منتقد) نیز میتوان "اسب حیوان نجیبی است" را به عنوان یک کمدی هم دید و با شخصیت هایش ارتباط برقرار کرد و این را میتوان به عنوان یک شاخصه مهم برای این فیلم در نظر گرفت.چرا که کاهانی توانسته در پس یک اثر مستقل سینمایی ، حرف و دغدغه خود را به تماشاگر منتقل کند که کمتر فیلمسازی را در سینمای خودمان سراغ داریم که هم فیلم بسازد و هم حرفی بزند که میخواهد.

این فیلم همچنین برنده جایزه ویژه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و همینطور برنده تندیس جشن خانه سینما برای بهترین بازیگر نقش اول مرد (رضا عطاران) شده است.گفتنی است این فیلم پس از کش و قوس های فراوان در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در بخش نوعی نگاه (خارج از مسابقه) حضور داشته است.
یکی از نکات قابل توجه در مورد این فیلم اقدام تحسین برانگیز و قابل تقدیر موسسه تصویر گستر پاسارگاد این است که هیچگونه اصلاحیه و حذفیاتی شامل حال این فیلم نشد و این عمل قابل تقدیر و تشکر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب