حبیب کاوش : تا تعطیلی سینما آزادی هم پیش خواهیم رفت
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

پس از اكران نكردن «پس‌كوچه‌هاي شمرون» اخيرا توسط سينماهاي حوزه هنري، شوراي صنفي نمايش تلاش كرد تا اقدامات متقابلي را انجام دهد و در اولين گام اعلام كرد كه حواله فيلم‌ها را به سينماهاي حوزه نمي‌دهد. چند روز قبل، رييس شوراي صنفي نمايش و رييس جامعه صنفي تهيه‌كنندگان اعلام كرد كه تا مرز تعطيلي سينما «آزادي» كه متعلق به حوزه هنري و شهرداري تهران است هم پيش خواهيم رفت.


در اين ميان، شوراي صنفي حواله فيلم سينمايي «خوابم مي‌اد» را به سينما «آزادي» به عنوان يكي از شاخص‌ترين پرديس‌هاي سينمايي كشور نداد تا هم اين سينما از مزيت فروش اين فيلم بي‌بهره بماند و هم رضا عطاران نتواند مخاطبان سينما آزادي را به جمع بينندگان نخستين فيلمش اضافه كند.

اما كار به همين‌جا ختم نشد و شوراي صنفي نمايش حواله فيلم «كيمياو خاك» را هم به سينما آزادي نداده است.

رضا سعيدي‌پور ـ مدير سينما آزادي ـ با تاييد اين موضوع گفت: ما اكنون حواله‌ي كپي فيلم سينمايي «كيميا و خاك» را در اختيار نداريم و نمي‌توانيم آن را در سينما «آزادي» اكران كنيم. همچنين حواله فيلم سينمايي «خوابم مي‌آد» هم به اين سينما داده نشد و ما آن فيلم را هم نتوانستيم نمايش دهيم.

‌ پرديس سينمايي «آزادي» در سال‌هاي گذشته يكي از پرفروش‌ترين و پرمخاطب‌ترين سينماي كل كشور (و يا حتي بتوان گفت پرفروش‌ترين و پرمخاطب‌ترين سينماي كشور) بوده است.

به نظر مي‌رسد اكران نكردن فيلم‌ها در اين سينما باعث خواهد شد مخاطبان و‌ تهيه‌كننده فيلم‌ها متضرر شوند. اين درحالي كه بعيد به نظر مي‌رسد اين سينماي دولتي ضرر چنداني بابت اكران نشدن فيلم‌ها متحمل شود چرا كه در صورت از رونق افتادن گيشه «آزادي» به دليل نداشتن فيلم، اصولا تمامي مخارج اين سينما بايد از محل بودجه عمومي كه در اختيار صاحبان آن است تامين شود نه از هزينه شخصي افراد!

بنابراين به نظر مي‌رسد در اين ميان، تنها سينماي ايران است كه در اين وضعيت نابسامان فروش، استقبال كم مخاطب و كمبود سالن‌، يكي از بهترين پرديس‌هاي سينمايي‌اش را از دست خواهد داد.

حبيب كاوش در پاسخ به اين پرسش كه آيا ندادن حواله فيلم‌ها به سينما «آزادي» باعث محروم شدن سينماي ايران از فروش اين سينما نمي‌شود؟ بيان كرد: خودمان هم از اين اتفاق متاسف و ناراحت هستيم اما آنها خودشان شروع كردند و خودشان هم بايد اين وضعيت را جمع كنند.

وي همچنين در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه «ايا شوراي صنفي نمايش براساس آئين نامه‌اش مي‌تواند از اكران فيلم در سينماي جلوگيري كند؟» تصريح كرد: اين جزو اختيارات ماست و منعي نداريم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 2 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب