محدودیت باعث رکود سینما شده نه کمبود ستاره
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

http://www.cinemarooz.com//images/stories/news/kianian.jpg
 

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» کمبود آثار متنوع و توجه به موضوع‌های جذاب را دلیل کاهش مخاطب سینماها دانست

 

  سینما در طول حیاتش همواره برای جذب مخاطب از ستاره و ستاره‌سازی سود برده است. شاید برگ برنده ستاره‌هایی که برای مردم جذابیت داشته‌اند، به دلایل گوناگون تاریخ انقضا داشته است و به صورت دوره‌ای جایشان را با یکدیگر عوض کرده‌اند.اما تعدادی از بازیگران که با تکیه بر استعداد و توانایی، توانسته‌اند در دوره‌های مختلف جذابیت‌های لازم را برای تماشاگرداشته باشند، را باید ستاره‌های حرفه بازیگری دانست. بازیگرانی که شاید با معیارهای ظاهری ستاره نباشند، اما ماندگاری و کیفیت نقش‌آفرینی‌هایشان قابل توجه است. رضا کیانیان یکی از این بازیگران است که در گفتگو با سوره سینما درباره ویژگی‌های یک ستاره سینما صحبت کرده است.
رضا كيانيان بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون، درباره اهميت حضور ستاره سينمايي در يك فيلم براي جذب مخاطب و عناصر مهم در يك فيلم پرفروش به سوره سينما گفت: ستاره بازيگري است كه مردم دوستش داشته باشند و به واسطه حضور او جذب تماشاي يك فيلم سينمايي شوند. اغلبِ ستاره‌ها از ماهيت فيزيكي خوبي برخوردار هستند و اين قابليت جسماني باعث جذابيت براي مخاطب مي‌شود، كه با بالا رفتن سن و تغييرات فيزيكي اين جذبه كمتر خواهد شد.
بازيگر «راه آبي ابريشم» افزود: بخش ديگری که باعث می‌شود، ستاره‌هاي سينمايي جذابيتشان براي مخاطب دوره‌اي و زودگذر باشد برمي‌گردد به تكراري شدن نوع رفتارها و بازي آنها در آثار مختلف. اين كثرت آثاري که در آنها حضور دارد و تکراری شدن، باعث مي‌شود دیگر تماشاگر اشتياقي به ديدن او نداشته باشد.
كيانيان ادامه داد: سينما براي جذب مخاطب به عوامل زيادي احتياج دارد كه بايد در اين باره سمينارها گذاشته شود، اما به طور اجمالي مي‌توان گفت حضور صرف ستاره در يك اثر ضعيف نمي‌تواند تضميني بر فروش آن باشد. بخشي از تهيه‌كنندگان شرط اول‌شان براي ساخت يك اثر فروش است و معتقدند به طور حتم بايد از ستاره‌ها استفاده كنند. اما بخش ديگري فروش برايشان شرط دوم است، چرا كه در شرط اول فيلم بايد به لحاظ فرهنگي و هنري از كيفيت قابل توجهي برخوردار باشد.
وي افزود: چيزي كه اين روزها باعث ركود اقتصادي سينما شده است نظارت بيش از حد بر سينما است. به طوري كه مدت‌هاست كمتر نام سينماگران مهم را براي دریافت پروانه ساخت مي‌بينيم، اين بدان معني نيست كه آنها نمي‌خواهند كار كنند بلكه اجازه كار به آنها داده نمي‌شود. تنگ شدن دايره موضوعات باعث مي‌شود سينما به لحاظ محتوايي ضعيف شود. هنر نمي‌شود دستوري و فرمايشي خلق شود. سينماگران همه در اين سرزمين زندگي مي‌كنند و بي شك خودشان بر قوانين تسلط دارند اگر مسئولان به آنها اعتماد كنند سينما مي‌تواند قوي‌تر و کارآمدتر باشد.
رضا کیانیان گفت: شرايط اقتصادي مردم هم مي‌تواند در ركود گيشه تأثيرگذار باشد، اما اين وضعيت نابسامان اقتصادی در تمام دنيا وجود دارد، چرا سينما در كشورهاي ديگر همچنان رونق خود را دارد. توليد آثار متنوع با ديدگاه‌هاي مختلف كه به واسطه تبليغات صحيح و گسترده به جامعه معرفي شوند مي‌تواند سينما را به نیازهای اولیه سرگرمي مردم تبديل كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب