امیدوارم قبل از تعطیلی کامل سینما، «بی‌خود و بی‌جهت» اکران شود
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

ین کارگردان درباره‌ی آخرین وضعیت اکران عمومی فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» گفت: هنوز معلوم نیست و ما در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. در واقع آنطور که من اطلاع دارم، شورای صدور پروانه نمایش با صدور پروانه آن موافقت کرده است، اما از آنجاییکه به نظر می‌رسد جاهای دیگری به غیر از وزارت ارشاد درباره پروانه نمایش فیلم‌ها اظهارنظر می‌کنند، هنوز جواب شفافی به ما ندادند و هرهفته صدور پروانه‌ي نمایش را به هفته‌ي بعد موکول می‌کنند.

کاهانی ادامه داد: به من گفته‌اند علی‌رغم نظر مثبت شورای پروانه نمایش، فیلم پیش آقای شمقدری است و از یک ماه قبل قرار است ایشان جواب بدهد و تکلیف فیلم را معلوم کند.

این کارگردان در پاسخ به اینکه، آیا فیلم برای اکران عمومی تغییر کرده است، گفت: بعد از جشنواره تلاش کردم فیلم را همانطور که ساختم نمایش بدهم، اما بعد از دو، سه ماه متوجه شدم این مسیر به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: تغییری را که آنها خواستند، انجام دادم و نسخه‌ی اصلاح شده به وزارت ارشاد ارایه شد و در نهایت دوستان شورای پروانه نمایش نظرشان مثبت بود.

کاهانی گفت: برای من با توجه به تغییری که انجام داده بودیم، طبیعی بود پروانه‌ي نمایش بگیریم، اما همچنان بلاتکلیف هستیم. آنها می‌گویند آقای شمقدری باید اظهارنظر کند و قاعدتا آقای شمقدری یا هرکس دیگری پس از یک ماه باید فیلم را دیده باشند.

وی در عین حال مطرح کرد: چون به نظر می‌رسد در شرایط فعلی چندین جا باید در مورد اکران فیلم‌ها نظر بدهند، ما هم منتظریم تکلیف‌مان روشن شود.

کارگردان «بی‌خود و بی‌جهت» این شرایط را برای خودش طبیعی دانست و گفت: با تجربه ‌تر از گذشته شده‌ام و با توجه به فیلم‌های قبلی‌ام، طبیعی است که چاره‌ای ندارم و باید صبر کنم تا قدرت‌نمایی‌ها به پایان برسد. برای همین در چند ماه گذشته، سکوت کردم و به اشکال مختلف زمان را گذراندم. مثلا اگر جام ملت‌های اروپا نبود، حتما دق می‌کردم و حالا که فوتبال تمام شده می‌بینم همچنان مجوز ندارم و چیزی هم برای سرگرم شدن. پس باید از حقوق عوامل فیلم دفاع کنم و حتی در این شرایط مرده، به فکر اکران فیلم باشم.

وی در عین حال مطرح کرد: می‌دانم بالاخره به این فیلم پروانه‌ي نمایش می‌دهند، اما امیدوارم قبل از تعطیلی کامل سینما این اتفاق بیافتد.

کاهانی ابراز عقیده کرد: می‌دانم اگر فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» وابستگی دولتی داشت، تا الان اکران شده بود، اما چون فیلم برای بخش خصوصی است، اکران آن به صبر و حوصله نیاز دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: درست که آقای میرعلایی چندی قبل گفته بودند بخش خصوصی وجود ندارد و دولت در همه‌ي فیلم‌ها مشارکت می‌کند، اما در مورد فیلم من لااقل باید بگویم اینگونه نیست و همه‌ی مدارک آن هم قابل ارایه است.

کاهانی درباره‌ی اینکه آیا پایان‌بندی فیلم تغییر کرده است به ایسنا گفت: بله، پایان‌بندی را عوض کردم. اما احساسم را در مورد پایان‌بندی نمی‌گویم. وقتی فیلم به نمایش درآمد، بعدا درموردش صحبت می‌کنم.

وی در عین حال گفت: نمی‌خواهم کارم را توجیه کنم، اما چون فیلم سرمایه‌ي بخش خصوصی است، باید اکران شود تا بازگشت سرمایه داشته باشد.

کارگردان فیلم‌هایي چون «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» اذعان داشت: اگر سینما را دوست نداشتم، این فیلم را نمی‌ساختم. من قبلا وضعیت فعلی سینما را پیش‌بینی کرده بودم و اینکه قاعدتا نباید کاری انجام بدهم ، اما به دلیل علاقه‌ای که به کار و فیلم داشتم، وسوسه شدم این فیلم را بسازم.

کاهانی در پاسخ به اینکه «بی‌خود و بی‌جهت» را قصد دارد در چه مقطع زمانی اکران کند، گفت: کار ما از این حرف‌ها گذشته است. ما همیشه به دنبال پروانه‌ي ساخت و نمایش هستیم. بنابراین هر زمان پروانه بگیریم، بلافاصله برای اکران اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پخش‌کنندگان و سینمادارانی هستند که علاقه‌مند به اکران فیلم‌هایم باشند. بنابراین در زمینه‌ي چگونگی اکران نگرانی ندارم، بلکه نگرانی اصلی‌ام مجوز است. همیشه این موضوع بزرگترین مشکل من بوده است و بیشترین وقت را از من گرفته است.

کاهانی در پایان دوباره تاکید کرد: امیدوارم پیش از تعطیلی کامل سینما که سال گذشته آن را پیش‌بینی کرده بودم، فیلم به نمایش عمومی درآید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 9 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب