«اصغر فرهادي» براي عضويت در آكادمي اسكار دعوت شد
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

Image

 

اصغر فرهادی، میشل هازاناویسیوس، برادران داردن و 172 هنرمند دیگر عرصه سینما برای عضویت در آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار دعوت شدند. 

 

مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار در حالی از فهرست اسامی 176 هنرمند دعوت شده برای عضویت در این آکادمی را اعلام کردند که نام اصغر فرهادی؛ نویسنده و کارگردان صاحب نام ایرانی نیز در بین این اشخاص به چشم می خورد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار فهرست اسامی دعوت شده برای عضویت در این آکادمی  را در بخش های مختلف اعلام کرده است که نام اصغر فرهادی هم در بخش کارگردانان و هم در بخش نویسندگان وجود دارد.

اصغر فرهادی که در اردیبهشت ماه سال جاری توانست به دلیل ساخت جدیدترین فیلم سینمایی خود در کشور فرانسه، جایزه «ای یو مدیا» (EU MEDIA) شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد، در اسفند ماه سال گذشته برای ساخت فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده بود.

اصغر فرهادی برای نگارش فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» نیز در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی این دوره از مراسم آکادمی اسکار نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت موفق به دریافت این جایزه نشد.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» که توانست در نخستین حضور خود در عرصه بین المللی در زمستان سال 1389، جایزه خرس طلایی بهترین فیلم و خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد و زن شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را دریافت کند، در اسفند ماه سال گذشته جوایز بهترین فیلم سی و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز فرانسوی «سزار» (Cesar awards)و مراسم اهدای جوایز «اسپیریت» (Spirit Awards) را از آن خود کرد.

همچنین «جدایی نادر از سیمین» که بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی و مریلا زارعی در این فیلم درام ایفای نقش کرده اند، پیش از این نیز توانست 4 سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کند.

«جدایی نادر از سیمین» که نامزد دریافت بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان این دوره از مراسم اهدای جوایز «بفتا» نیز شده بود، نتوانست این جایزه را از آن خود کند، اما جدیدترین ساخته اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شصت و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز «گلدن گلوب» را به خود اختصاص داد.

جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در یک سال گذشته نیز توانسته جوایز بهترین فیلم جشنواره ها، مراسم ها و انجمن های مهم و معتبر دنیا مانند «اسکرین آسیا پاسیفیک» (Asia Pacific Screen Awards)، مراسم اهدای جوایز «فیلم مستقل بریتانیایی» (British Independent Film Awards)، «انجمن منتقدان مطبوعاتی» (Broadcast Film Critics Association Awards)، «انجمن منتقدان فیلم شیکاگو» (Chicago Film Critics Association Awards)، «انجمن منتقدان فیلم لندن» (London Critics Circle Film Awards)، «جشنواره بین المللی فیلم سیدنی» (Sydney Film Festival) را دریافت کند.

فیلم های سینمایی «درباره الی»، «چهارشنبه سوری» و «رقص در غبار» دیگر فیلم های سینمایی هستند که اصغر فرهادی پیش از این کارگردانی آن ها را برعهده داشته است.

همچنین فرهادی از پاییز سال جاری با حضور بازیگران مطرح فرانسوی مانند ماریون کوتیلار و طاهر رحیم جدیدترین فیلم سینمایی خود را با تهیه کنندگی شرکت فیلمسازی «ممنتو فیلمز» در فرانسه کلید می زند.

در بخش کارگردانان دعوت شده برای عضویت در آکادمی اسکار، علاوه بر اصغر فرهادی، نام کارگردانان مطرح و برجسته دیگری مانند، ژان پیر داردن، لوک داردن، فیلیپ فالاردو، رودریگو گارسیا، میشل هازانیویسیوس و ترنس مالیک نیز به چشم می خورد.

همچنین در بخش نویسندگان نیز، علاوه بر فرهادی، نام چهره های صاحب نام دیگری مانند جی. سی کاندار، گرنت هسلوف، استفان کینگ، پیتر استراگان و کریستن ویگ نیز دیده می شود.

فهرست اسامی 176 هنرمند دعوت شده برای عضویت در آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار، شامل بخش بازیگران نیز می شود، به طوری که از بین آن ها می توان به بازیگران مطرحی مانند برنیس بژو، دیمن بشیر، جسیکا چستین، ژان دوژاردین، جونا هیل، ملیسا مک‌کارتی، سم راک‌ول، اندی سورکیس، اکتاویا اسپنسر و میشل یو اشاره کرد.

در بخش طراحان صحنه دعوت شده برای عضویت در آکادمی اسکار نیز می توان به لاورنس بنت؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «هنرمند» (The Artist)/ دیوید بریسبسن؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «گرگ و میش؛ ماه جدید» (The Twilight Saga: New Moon)/ وندی چاک؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «نسل‌ها» (The Descendants) و مایس روبئو؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «آواتار» (Avatar) اشاره کرد.

لری فونگ؛ فیلمبردار «سوپر هشت» (Super 8)/ گوییلامه شیفمن؛ فیلمبردار «هنرمند» و آلوین کاشلر؛ فیلمبردار «هانا» (Hanna) نیز از جمله هنرمندانی هستند که در بخش فیلمبرداران برای عضویت در آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار دعوت شده اند.

بخش مستند این فهرست نیز شاهد حضور هنرمندان مطرحی مانند سایمون چسن؛ سازنده مستند «پروژه‌ای به نام نیم» (Project Nim) و لوسی والکر؛ سازنده مستند «سونامی و شکوفه گیلاس» (The Tsunami and the Cherry Blossom) است.

کیرک باکستر؛ تدوینگر فیلم سینمایی «شبکه اجتماعی» (The Social Network)/ دن لبنتال؛ تدوینگر قسمت دوم «مرد آهنی» (Iron Man 2) و گلن اسکنتلبری؛ تدویرنگر فیلم سینمایی «تغییرشکل‌دهندگان» (Transformers) نیز از جمله چهره های مطرح حوزه تدوین فیلم هستند که برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده اند.

در بخش چهره‌پردازی نیز می توان به نام چهره پردازان برجسته ای مانند مارک کولیر؛ چهره‌پرداز فیلم سینمایی «بانوی آهنی» (The Iron Lady)، لیندا فلاورز؛ چهره‌‎پرداز فیلم سینمایی «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and the Deathly Hallows) و تامی لین؛ چهره‌پرداز فییلم سینمایی «بازگشت سوپرمن» (Superman Returns) اشاره کرد.

لودویک بورس؛ آهنگساز فیلم سینمایی «هنرمند»/ آلرتو ایگلسیاس؛ آهنگساز فیلم سینمایی «تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس» (Tinker Tailor Soldier Spy) و کانراد پاپ؛ آهنگساز فیلم سینمایی «هفته من با مرلین» (My Week with Marilyn) نیز از جمله هنرمندان مطرح دعوت شده در بخش آهنگسازان هستند.

بخش تهیه کنندگان این فهرست نیز شامل تهیه کنندگان برجسته بین المللی می شود که از مهمترین آن ها می توان به لتی آرانسون؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «نیمه شب در پاریس» (Midnight in Paris)/ مایکل برانتان؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «کمک» (The Help) و دیدی گاردنر؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «درخت زندگی» اشاره کرد.

این فهرست شامل دعوت شدگان دیگری در بخش های روابط عمومی، فیلم های کوتاه، انیمیشن، صدا و جلوه های ویژه نیز می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب