عطشانی اولین فیلم سه‌بعدی ایرانی را می‌سازد
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

«علی عطشانی» اولین فیلم سه‌بعدی ایرانی را با عنوان «آقای الف» اردیبهشت‌ماه جلوی دوربین می‌برد.

 

 

سینما روز  _ علی عطشانی کارگردان سینما درباره تولید این فیلم برای توزیع در شبکه خانگی نمایش گفت: «آقای الف» توسط  امیرعلی محسنین نوشته شده بود، قصد داشتیم در حوزه سینما قبل از فیلم «طلبه» آن را بسازیم. مقدمات کار را فراهم کرده بودیم تا برای دریافت پروانه ساخت ارایه کنیم اما بعد از این اتفاقاتی که در حوزه توزیع و نمایش فیلم‌ها افتاد، احساس کردیم ممکن است موقعیت خوبی برای ساخت فیلم در سینما نباشد‌. سرمایه‌گذاری هم که قرار بود این کار را انجام بدهد برایش علامت سوال ایجاد شد و دچار تردید شد که چه ضمانتی برای اکران فیلم وجود خواهد شد. ما تصمیم گرفتیم این کار را که اتفاقات خوبی هم قرار است برای این کار بیافتد با یک شرایط جدید به صورت ویدئو در بازار عرضه کنیم.

 

* نسخه بلو ری «آقای الف» منتشر می‌شود

 

وی در ادامه گفت: با یک شرکت تولید و پخش محصولات ویدئویی صحبت کردیم که این فیلم را در اشل فیلم کاملاً حرفه‌ای و سینمایی بسازیم و در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. چند اتفاق خوب قرار است بیافتد، اول این که همراه با نسخه DVD نسخه «بلو ری» هم از این فیلم منتشر می‌شود. همچنین تبلیغات فیلم همزمان با شروع تصویربرداری آغاز خواهد شد.

عطشانی در ادامه گفت: «آقای الف» فیلم سینمایی با ساختار حرفه‌ای سینمایی ساخته و در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، البته قبلا هم دیده بودیم اما تفاوت این فیلم با دیگر فیلم‌ها در ساختارش خواهد بود‌. دوستان پکیج خاصی را برای فیلم طراحی خواهند کرد. این تبلیغات با توجه به پتانسیلی که در نمایش خانگی وجود دارد علاوه بر تبلیغات میدانی از طریق پتانسیل شبکه نمایش خانگی شروع خواهد شد.

 

* توزیع فیلم به همراه عینک سه‌بعدی

 

عطشانی در ادامه گفت: علاوه بر نسخه DVD فیلم یک عینک سه‌بعدی هم با فیلم ارایه خواهد شد، زیرا سکانس‌هایی از فیلم به صورت سه‌بعدی آماده می‌شود و این سکانس‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که بدون نیاز به تلویزیون‌های LED یا LCD قابل نمایش نخواهد بود و با عینک روی پکیج قابل دیدن خواهد بود.

وی درباره نحوه تبلیغات فیلمی که هنوز ساخته نشده است، توضیح داد: تبلیغات را ما شروع نمی‌کنیم، شرکت ویدئو رسانه وقتی فهمید فیلم قرار بوده است یک فیلم سینمایی باشد و در جریان فیلمنامه و پتانسیل موجود در آن قرار گرفت، تصمیم گرفت به صورت حرفه‌ای عمل کند و تبلیغات را همزمان با تصویربرداری آغاز کند. فیلمنامه علاوه بر بار معنوی‌اش طنز است و کشش مناسبی دارد. این شرکت تصمیم گرفت برای اولین بار برای یک فیلم که قرار است در شبکه خانگی  توزیع شود تلاش مضاعف برای تبلیغات صورت گیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» درباره زمان تصویربرداری فیلم توضیح داد: 20 روز دیگر فیلم جلوی دوربین خواهد رفت و همزمان با آغاز تصویربرداری پیش تبلیغات و تبلیغات فیلم آغاز خواهد شد. البته این برای فیلم‌های خارجی مرسوم است. در ایران مرسوم نبوده است. این شرکت نگاه حرفه‌ای به مقوله سینما دارند و امیدواریم با این کار مسیر خوبی را عرضه محصولات سینمایی و حرفه‌ای در شبکه نمایش خانگی باز و هموار کنیم.

عطشانی در مورد چگونگی آماده شدن ‌بخش‌های سه‌بعدی فیلم توضیح داد: بخش‌هایی از فیلم سه‌بعدی خواهد بود که ‌ملموس باشد، چندین سکانس از فیلم را که المان‌های سه‌بعدی در آن بیشتر دیده می‌شود انتخاب کردیم. این سکانس‌ها علاوه بر این که به صورت رئال کار می‌شود به صورت سه‌بعدی هم گرفته می‌شود، در نسخه DVD که همراه با عینک ارایه می‌شود قبل از آغاز این بخش‌ها زیرنویس می‌شود و به بیننده اطلاع‌رسانی می‌شود تا آن سکانس‌های خاص را با عینک ببیند و بعد از پایان سکانس با زیرنویس اطلاع‌رسانی می‌شود که عینک را بردارند. این کار کمک می‌کند که بیننده همزمان که داستان فیلم ‌را تعقیب می‌کند بتواند قسمت‌های سه‌بعدی را ببیند.

وی درادامه گفت: ما دو نوع سه‌‌بعدی داریم که یکی به صورت آناگلیف است و دیگری به صورت ساید بای ساید خواهد بود. ‌اگر می‌خواستیم ساید بای ساید را اجرا کنیم تنها افرادی می‌توانستند استفاده کنند که تلویزیون‌های مجهز به سیستم سه‌بعدی و امکان پخش داشته باشند، اگر به صورت آناگلیف انجام بدهیم، حتی می‌تواند عینک ساده بگذاریم با یک تلویزیون 14 اینچ هم به صورت سه‌بعدی همزمان با تکنولوژی روز دنیا ببینید، با مشورت‌هایی که با فرامرز قهرمانی ‌فرد داشتیم به این نتیجه رسیدیم علاوه بر نسخه ‌DVD یک CD حاوی عکس‌های فیلم هم منتشر خواهیم کرد که با عینک قابل دیدن است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه بخش‌هایی ‌از فیلم جذابیت سه‌بعدی شدن را خواهد داشت، گفت: اصولاً برای فیلم‌های سه‌بعدی یک جاهایی سه‌بعدی بودن ملموس و نمایان است، بخش‌هایی که تصویر عمق دارد و حرکت از عمق شروع می‌شود یا المانی به سمت لنز دوربین پرتاب می‌شود. حالا این المان می‌تواند سنگ یا گلوله یا هر چیز دیگری باشد، ما نیز سکانس‌هایی را انتخاب کردیم که این خصوصیت و ویژگی‌ها را داشته باشد.

وی در ادامه ‌گفت: بخش‌های سه‌بعدی را در دو مرحله اجرا می‌کنیم‌. یک بار سر صحنه به صورت رئال و یک بار سه‌بعدی انجام می‌شود، بعد روی میز تدوین مخصوص سه‌بعدی می‌رود و بعد از ضبط صحنه‌های سه‌بعدی بلافاصله آقای قهرمانی‌فرد شروع به آماده کردن آن سکانس می‌کنند.

عطشانی درباره فیلمنامه فیلم توضیح داد: فیلمنامه بسیار جذابی است، موضوع این کار هم مرگ است اما به صورت کاملاً متفاوت و طنز روایت می‌شود. امیر ادیب یک تاجر ایرانی است که با مرگ خودش رودررو می‌شود و تصمیمات جدیدی در زندگی‌اش می‌گیرد.

وی درباره بازیگران فیلم توضیح داد: برای هر نقش دو سه گزینه انتخاب کردیم و فیلمنامه‌ را ارایه دادیم.‌ ظرف چند روز آینده لیست بازیگران قطعی خواهد شد. پیش تولید سنگینی خواهیم داشت تا تولید آرام داشته باشیم. تلاش می‌کنیم شخصیت اصلی داستان «آقای الف» را از بازیگران مطرح سینمای ایران انتخاب کنیم

طبق برنامه ریزی انجام شده 20 اردیبهشت‌ماه فیلم جلوی دوربین خواهد رفت و حدود 30 جلسه تصویربرداری به طول خواهد انجامید.

تعدادی از عواملی که حضورشان تاکنون قطعی شده است عبارتند از:

نویسنده فیلمنامه: امیرعلی محسنین/ کارگردان: علی عطشانی/ تهیه‌کننده: موسسه بیتا فیلم تهران/ دستیار و برنامه ریز: حامد امرایی / دستیار دوم کارگردان: مهدی نبی زاده/ مدیرتولید: مهدی بایرام‌لو/ جانشین تهیه‌کننده: حسام شجاعی/ طراح چهره‌پردازی: امیر ترابی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 31 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب