فروش قابل قبول «نارنجي‌پوش» و «قلاده‌هاي طلا»؛ شكست «چه جوري ميلياردر شدم» و «سيب و سلما»
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

 

اگر بخواهيم ارزيابي منصفانه‌اي از اكران اين روزها ارائه كنيم مي‌توانيم بگوييم گيشه سينماها وضعيتي كاملاً متوسط دارد. از سويي 2 فيلم «قلاده‌هاي طلا» و «نارنجي پوش» فروش قابل قبولي داشته. كاركرد «انتهاي خيابان هشتم» نيز با توجه به تعداد سينماهايش قابل قبول است.
از سوي ديگر اما «چه جوري ميلياردر شدم» به عنوان يك كمدي عامه‌پسند كاركرد ضعيف و دور از انتظاري در گيشه داشته و درباره فروش بسيار پايين «سيب و سلما» هم چيز زيادي نمي‌توان گفت.


فروش رضايت بخش «نارنجي پوش»

علي سرتيپي مدير پخش فيلميران در خصوص فروش فيلم «نارنجي پوش» كه اين روزها درصدر جدول قرار دارد گفت: استقبال خيلي خوب است. بسيار راضي هستم. پنجشنبه و جمعه هفته گذشته ما نزديك به صد ميليون فروش داشتيم. ان‌شاءا... اين استقبال ادامه هم پيدا مي‌كند.
سرتيپي در خصوص اينكه به نظر شما فروش فيلم «نارنجي پوش» تحت تأثير نام مهرجويي است يا بازيگران اين فيلم گفت: مجموعه اينها در جذب مخاطب تأثيرگذار بوده و مجموعه اين عوامل دست به دست هم داده تا به فروش خوبي دست پيدا كنيم. هم برند آقاي مهرجويي، هم حضور بازيگران برجسته و هم داستان فيلم دست به دست هم داده تا مردم از اين فيلم استقبال كنند.
مدير فيلميران در خصوص ابتكارات نويي كه براي تبليغ اين فيلم به كار گرفته مي‌شود گفت: چاره ديگري نداريم جز اينكه از خلاقيت‌ها براي جذب مخاطب استفاده كنيم. با اين گراني‌ هزينه‌هاي تبليغات و ركودي كه در سينما حاكم است، اگر از ابتكار استفاده نكنيم نمي‌توانيم در جذب مخاطب موفق باشيم. بايد با كار نو مخاطب را به سينماها هم دعوت كرد. گرچه فيلم آقاي مهرجويي تا به حال در جذب مخاطب موفق بوده.
وي در مورد تداوم اين گيشه نيز گفت: اميدوارم اين فروش و اين استقبال ادامه پيدا كند.


حيرت عبدالعلی زاده از فروش پايين «چه جوري ميلياردر شدم»

علي عبدالعلي‌زاده كارگردان فيلم «چه‌جوري ميلياردر شدم» با بيان اينكه از فروش فيلم راضي نيستم گفت: دلايل اين عدم رضايت را هم واقعاً نمي‌دانم چيست. اين كارگردان در توضيح بيشتر مطلب فوق گفت: در برخي موارد شاهد بوديم فيلمي از فصل خوبي براي اكران برخوردار نيست، اما در گيشه به فروش خوبي دست پيدا مي‌كند. پس فصل را هم نمي‌توانيم در گيشه يك فيلم مؤثر بدانيم.
او ادامه داد: برخي فيلم‌ها اتفاقاً با برخوردار نبودن از ستاره‌ها هم در گيشه به موفقيت دست پيدا كردند. به عنوان نمونه فيلم بله‌برون از بازيگران سوپراستار برخوردار نبود، اما در زمان خود فروش خوبي داشت. پس عدم حضور سوپراستار در فيلمي را دليل افت فروش نمي‌توان بدانيم. حتي برخي فيلم‌ها با قصه‌هاي بدي هم كه دارند در گيشه موفق مي‌شوند. واقعاً دچار ترديد مي‌شويم كه فروش يا عدم فروش فيلمي در گيشه دليلش چه مي‌تواند باشد.
وي در بخش ديگري از صحبت خود گفت: حتي برخي فيلم‌ها ميزان تبليغاتشان از فيلم ما هم كمتر است، اما باز مي‌بينيم در گيشه موفق هستند، تمام اين نكات را بيان كردم براي اينكه بگويم واقعاً دليل فروش پايين چه‌جوري ميلياردر شدم را نمي‌دانم.
عبدالعلي‌زاده با بيان اينكه در تهران نيستم و از ميزان تبليغات اين فيلم مطلع نيستم گفت: تيزر تلويزيوني خوبي داشتيم و آن‌طور كه شنيدم تبليغات شهري به نسبت خوبي هم براي اين فيلم انجام مي‌شود.
وي در مورد گيشه فيلمش و ميزان استقبال مخاطبان در هفته‌هاي آينده گفت: بايد كمي صبر كنيم تا ببينيم چه مي‌شود. به عقيده من طي هفته‌هاي آتي فيلم مخاطبان خود را جذب مي‌كند و آن موقع بهتر مي‌توانيم در مورد گيشه اين فيلم صحبت كنيم.


«سيب و سلما»؛ اكران در وقت اضافه

غلامرضا فرجي پخش‌كننده فيلم «سيب و سلما» درخصوص اكران فيلم سيب و سلما در اين شرايط گفت: اينگونه نبوده كه اين فيلم را از سر ناچاري به اكران رسانده باشيم. اتفاقاًٌ قرار بود سال گذشته در گروه استقلال سيب و سلما اكران شود. امّا ايامي كه براي اكران اين فيلم در نظر داشتيم مورد رضايت تهيه‌كننده و كارگردان اين فيلم نبود. لذا اكران اين فيلم تا به امروز به تعويق افتاد.
فرجي توضيح داد: ما سال 90 بناداشتيم اين فيلم را به اكران برسانيم امّا نشد در همان زمان هم تصميم گرفتيم اكران را به سال 91 موكول كنيم.
او افزود: كپي اين فيلم از سال گذشته آماده بود و طبق توافق با تهيه‌كننده و كارگردان قرار گذاشتيم در برنامه دوم اكران سال 91 سينما آزادي اين فيلم را به اكران برسانيم.
فرجي درخصوص صحبت‌هاي اخير حبيب‌ا... بهمني مبني بر غافلگيري اكران اين فيلم گفت: هر پخش‌كننده‌اي هيچ وقت بدون هماهنگي با كارگردان و تهيه‌كننده فيلمي، فيلم رابه اكران نميرساند. چه در بعد تبليغي و چه در حوزه پخش ما با تهيه‌كننده و كارگردان اين فيلم كاملاً هماهنگ بوديم.
وي همچنين در بخش ديگري از صحبت خود درخصوص ميزان استقبال مخاطبان از اين فيلم گفت: استقبال مخاطبان از اين فيلم متوسط است امّا تغيير جابه‌جايي پست مدير امور بازرگاني صدا و سيما باعث شد در تيزر اين فيلم در تلويزيون با تأخير مواجه شويم. ما يك هفته پيش از اكران، پيگير تيزرهاي اين فيلم در تلويزيون بوديم كه با اين اتفاق مواجه شديم. امّا تبليغات تلويزيوني شهري و مترو و مطبوعاتي را همزمان انجام مي‌دهيم.
وي در بخش پاياني صحبت خود گفت: مخاطباني كه فيلم رادر سينما مي‌بينند از ساختار فيلم راضي هستند اميدواريم با پخش‌ تيزرهاي تلويزيوني، مخاطبان اين فيلم بيشتر هم شود.

  فروش فیلم ها در تهران تا جمعه 8 اردیبهشت بدین صورت بوده است :


قلاده های طلا : 43 روز - 1 میلیارد و 190 میلیون
انتهای خیابان هشتم : 43 روز - 630 میلیون
نارنجی پوش : 16 روز - 405 میلیون
فیتیله و ماه پیشونی : 43 روز - 205 میلیون
چه جوری میلیاردر شدم : 12 روز - 65 میلیون
سیب و سلما : 9 روز - 7 میلیون

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب