تصادف دو قطار هنگام فیلمبرداری «استرداد»
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

Image

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» با اشاره به روزهای پایانی فیلمبرداری در ورسک، گفت: سینما روز  _ تصادف قطار باعث ضرب‌دیدگی و کوفتگی 7 نفر از عوامل شد و درحال حاضر فیلمبرداری پروژه ادامه دارد.

 

«محسن علی‌اکبری» تهیه‌کننده درباره سانحه‌ای که سر صحنه برای گروه تولید فیلم سینمایی «استرداد» اتفاق افتاد، گفت: گروه فیلمبرداری هنگام ظهر بین ساعت 11:30 تا 1 باید در ایستگاه بماند تا قطار تهران شمال از روی ریل بگذرد. سه‌شنبه هفته گذشته قطار حامل گروه فیلمبرداری پارک بود و سوزنبان در جریان نبود،‌ به همین دلیل قطار در حال حرکت به قطار پارک شده برخورد کرد که به دلیل پارک بودن، قطار تکان شدیدی خورد.

وی در ادامه گفت: هفت نفر از گروه فقط دچار کوفتگی و ضرب‌دیدگی شدند و هیچ یک از دوستان بستری نشدند و هم‌اینک فیلمبرداری در حال انجام است.

وی در ادامه درباره روند تولید فیلم گفت: ظرف دو روز آینده بخش‌های مربوط به ورسک به اتمام می‌رسد و گروه عازم گرمسار می‌شوند تا بخش‌های راه‌آهن گرمسار را فیلمبرداری کنیم.

تهیه‌کننده «پاداش سکوت» در ادامه افزود: اکثر صحنه‌های فیلم روی کشتی و راه آهن می‌گذرد و نهادها و ارگان‌ها از جمله کشتیرانی و راه‌آهن کمک و همکاری شایسته‌ای به پروژه کردند.

بنا براین گزارش، متاسفانه هنوز در سینمای ایران شهرک سینمایی و تاریخی مجهز که بتوانیم ساخت پروژه‌ها را در شهرک پیگیری کنیم وجود ندارد و گروه‌های فیلمبرداری با مشکلات فراوان آثاری را تولید و به نمایش درمی‌آیند.

«استرداد» در مسکو اماکن تاریخی چون کاخ کرملین، میدان سرخ، کلیسای اصلی مسکو، پناهگاه 42 به عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته است. در این سکانس‌ها بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، منصور چراغی¬پور، صالح میرزآقایی و ...  مقابل دوربین رفته‌اند.

در مرحله بعدی تولید، سکانس‌های جنگی با اضافه شدن علی‌رام نورایی به پروژه در مناطق شمال کشور و برای اولین‌بار در دریای خزر و بر روی کشتی فیلمبرداری شد. در حال حضور گروه صحنه و لباس به مدیریت ایرج رامین‌فر و گروه تولید به مدیریت طهورا ابوالقاسمی مشغول آماده‌سازی دکور‌ها، لباس‌ها، لوکیشن‌ها و ابزار‌های مورد نیاز برای ادامه جریان فیلمبرداری در پل ورسک هستند.

این فیلم برای اولین بار به بازخوانی برهه حساسی از تاریخ معاصر کشورمان می‌پردازد. حساسیت‌های فراوان تاریخی که روایت‌های گوناگون مورخان و همچنین خاطرات به جای مانده از آن سال‌ها پیرامون درگیری ناخواسته ایران در جنگ‌جهانی دوم با وجود اعلام بی‌طرفی سبب شد، زمان طولانی‌ای برای بازنویسی‌های چند‌باره فیلم‌نامه به خود اختصاص داد. طرح اولیه این فیلمنامه را رضازاده به نگارش در آورده و علی غفاری در سومین فیلم بلند سینمایی‌اش یکی از دشوارترین فیلمنامه‌های تاریخی را کارگردانی می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود «استرداد»  برای اولین بار در سی‌‌و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش دربیاید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

sara
ساعت22:43---9 ارديبهشت 1391
slm webloge khubi dari age khasti mano blink begu ta manam belinkamet

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب