سینماداران از وضعیت فروش می گویند/فروش ها دهشتناک است نه وحشتناک! ، امید ها به «چك» است
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

وضعيت فروش گيشه سينماها خوب است؟»، شايد بهترين افراد براي پاسخ به اين پرسش، سينماداران باشند، سينماداراني كه اين روز‌ها به شدت از وضعيت فروش و استقبال مردم از فيلم‌هاي سينمايي گلايه دارند.


در گفت‌وگوهايي با تعدادي از سينماداران، وضعيت تعدادي از بهترين سينماهاي تهران كه فروش آنها معمولا خوب بوده است بررسي شده است.



اريكه ايرانيان: فروش ما دهشتناك است نه وحشتناك!

حسين اسلامي ـ مدير پرديس سينمايي «اريكه ايرانيان» ـ با بيان اينكه وضعيت فروش اين سينما در طي هفته‌هاي گذشته بسيار بد بوده است، گفت: فروش ما در دو سه هفته گذشته، دهشتناك بوده است، به اين معني كه ما حتي نمي‌توانيم فروش‌مان در اين مدت را وحشتناك توصيف كنيم!


وي ادامه داد: فروش ما با فروش ايام عيد همين امسال بسيار متفاوت است و حتي در حال حاضر با اين استقبال مخاطبان و فروش فيلم‌ها، در وضعيت ركود بهمن و اسفندماه هستيم.


مدير اريكه ايرانيان خاطرنشان كرد: در طول چند هفته گذشته، فروش چهار سالن ما روي هم يك تا يك و نيم ميليون تومان براي هر روز شده است و پنچ‌شنبه‌ها و جمعه‌ها هم به زور به فروش پنج، شش ميليون توماني مي‌رسيم.


اسلامي با بيان اينكه وضعيت فروش فعلي براي سينماها مشكلات جدي را ايجاد مي‌كند، اظهار كرد: اكنون يكي از بزرگترين مشكلات ما هزينه‌هاي‌مان است و حتي كارمان به جايي رسيده كه به فكر تعديل نيرو افتاده‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: مجتمع اريكه ايرانيان حدودا هر ماه 80 ميليون تومان هزينه آب، برق، گاز و غيره را دارد. اگر استهلاك دستگاه‌ها و هزينه‌هاي ديگر را هم به اين هزينه‌ها اضافه كنيد، مي‌بينيد كه با فروش فعلي تنها درصدي از اين هزينه‌ها تامين مي‌شود.


مدير پرديس اريكه ايرانيان در ادامه سخنانش درباره اينكه چه چيزي باعث به وجود آمدن وضعيت فعلي شده است، گفت: سينماها در تعطيلات عيد امسال، پس از مدت‌ها فروش خوبي داشتند اما با برخوردي كه با دو فيلم نوروزي شد، مردم به نوعي از آمدن به سينما دلزده شدند و فيلم‌هاي خوبي هم پس از آن ديگر اكران نشدند.


وي در پايان سخنانش ابراز اميدواري كرد: اكنون سه فيلم «روزهاي زندگي»، «چك» و «آخرين سرقت» در سينماها اكران شده است. بسيار اميدوار هستيم كه «چك» بتواند مخاطبان را به سينما جذب كند. همچنين «روزهاي زندگي» هم فيلم بسيار خوبي است اما براي ديده شدنش بايد تبليغات بيشتري داشته باشد، چرا كه فيلمي است كه اگر كسي ببيند، متضرر نخواهد شد.



شكوفه: افت مخاطب 20 هزار نفري در فروردين ماه!

مسعود ميررحيمي ـ مدير پرديس سينمايي «شكوفه» ـ وضعيت فعلي را بسيار بد توصيف كرد و گفت: طبق بررسي‌هايي كه انجام داديم سينما «شكوفه» در فروردين‌ماه امسال نسبت به زمان مشابه در سال قبل، 20 هزار نفر ريزش مخاطب داشت، در ارديبهشت‌ماه هم ريزش مخاطبان‌مان 15 هزار نفر بوده است. البته اين رقم با توجه به افزايش قيمت بليت از سه به چهار هزار تومان است.


وي خاطرنشان كرد: اكنون فيلم «چك» در كنار دو فيلم «نارنجي‌پوش» و «قلاده‌هاي طلا» قرار گرفته است و اميدواريم كه اين فيلم بتواند كمي از مشكلات‌مان را كاهش دهد.



پرديس زندگي: به فكر تعديل نيرو هستيم!

احمدي ـ مدير پرديس سينمايي «زندگي» ـ هم با بيان اينكه در دو سه هفته گذشته اين سينماي چند سالنه تقريبا نيمه تعطيل بوده است، گفت: پس از گذشت مدتي از تعطيلات عيد نوروز، ما سانس‌هاي‌مان را با چهار پنج نفر آغاز مي‌كرديم و تقريبا مي‌توان گفت سينما نيمه تعطيل بود. حتي مي‌توانيم بگوييم فروش‌مان در دو هفته گذشته به كمتر از يك ميليون تومان در روز رسيده است.


وي با ابراز اميدواري از اينكه فيلم‌هاي جديد اكران بتواند وضعيت فعلي را سامان بخشند، بيان كرد: در حال حاضر فيلم‌هاي «چك»، «روزهاي زندگي» و «آخرين سرقت» اكران شده‌اند. اميدواريم سينما با اين فيلم‌ها جان بگيرد. البته تجربه نشان داده وقتي مردم مدتي به سينما نمي‌روند، سخت است كه دوباره بخواهيم آن ها را به سينما بياوريم. به همين دليل فكر مي‌كنم هفته اول اكران فيلم‌هاي جديد، باز هم با مشكل كم بودن فروش مواجه باشيم اما اميدواريم در هفته‌هاي آينده وضعيت فعلي بهتر شود.



عصر جديد: اميدمان به «چك» است

در همين زمينه پارسي‌نژاد ـ مدير سينما «عصر جديد»، هم با تاكيد بر وضعيت بسيار نابسامان فروش سينماها بيان كرد: فروش فيلم‌ها در چند روز گذشته بسيار بد بوده است. ما در سينما عصر جديد كه سه سالن دارد هم با افت بسيار شديد مخاطب و فروش مواجه بوده‌ايم.

مدير سينما «عصر جديد» با بيان اينكه اميدوار است «چك» بتواند كمي مشكلات سينماها را حل كند عنوان كرد: اكنون اميدمان در اكران جديد به فيلم سينمايي «چك» است و اميدواريم كه اين فيلم با فروش مناسبي كه داشته باشد از مشكلات‌مان بكاهد.


پاسبانيان ـ مدير سينما «استقلال» ـ كه تا ديروز سرگروهي «قلاده‌هاي طلا» را بر عهده داشت هم گفت: ما تاكنون با مشكل فروش مواجه نبوديم، چون «قلاده‌هاي طلا» فروش بسيار خوبي داشت و مي‌توانم بگويم كه در مدت اكران اين فيلم در سينما استقلال، حدود 120 ميليون تومان فروش داشتيم.


وي ابراز اميدواري كرد كه «روزهاي زندگي» كه اكنون جايگزين «قلاده‌هاي طلا» در اين سرگروه شده است نيز بتواند فروش خوبي داشته باشد.

به گزارش سی نت در حالی امید سینماداران به فیلم «چك» است که فروش این فیلم طبق اطلاعات رسیده در دو روز اولیه متاسفانه کمتر از حد انتظار بوده و در برخی سینماها حتی کمتر از «روزهای زندگی» بوده است که شاید این را بتوان به حساب عدم تبلیغات گذاشت و امیدوار هستیم وضعیت در روزهای آینده بهتر شود.

شاید لازم است به زودی شاهد اکران فیلم هایی که بسیار امیدوار به پرفروش شدنشان داریم باشد ، فیلم هایی چون «خوابم میاد» ،«ضد گلوله» ،«بی خود و بی جهت» ،«پل چوبی» ،«برف روی کاج ها»، «تلفن همراه رییس جمهور» ،«کلاه قرمزی و بچه ننه» و... که پتانسیل تکان دادن گیشه را دارند.

آیا اگر مسئولین رضایت بدهند «خیابان های آرام» و «گزارش یک جشن» نمی توانند رونق را به گیشه برگرداند؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب