سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است

 

 

 

جشنواره کارلوویواراری روز گذشته با اعلام اسامی برندگان این دوره از رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

این در حالی است که سینمای ایران در این دوره از رقابت‌ها برای فیلم «پله آخر» به کارگردانی‌ «علی مصفا» برنده دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن (لیلا حاتمی) و فیبرشی (فیلم منتخب انجمن بین‌المللی منتقدان) شد.

«پله آخر» داستان پزشکی میان‌سال به نام امین است که بعد از سال‌ها به ایران بازگشته و به همراه مادرش تنها زندگی می‌کند با شنیدن خبر مرگ یکی از دوستان کودکی به خانه او می‌رود و درگیر ماجرای مرگ او می شود ...

امسال از سینماگران ایرانی، فیلم‌های «برش» ساخته «امیر نادری» در بخش نوعی نگاه، «پذیرایی ساده» ساخته «مانی حقیقی» در بخش نگاهی دیگر، «یک خانواده محترم» ساخته «مسعود بخشی» نیز شرکت کرده بودند که نتوانستند جایزه‌ای را از آن خود کنند.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 18 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

رضا عطاران در مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» گفت: از مخالفان فیلم تشکر می‌کنم چرا که مخالفت ‌آنها باعث شد تا مردم بیشتر تحریک شوند و به دیدن فیلم بروند. 

 

 مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» به مناسبت ورود این فیلم به باشگاه میلیاردی‌ها چهارشنبه شب با حضور جمعی از سینماگران در سینما آفریقا برگزار شد.

براساس این گزارش، منیژه حکمت که اجرای این مراسم را برعهده داشت با تشکر از عوامل فیلم بابت ساخت چنین فیلمی گفت: در شرایطی که سینما رو به مرگ بود این فیلم به کمک سینما آمد و توانست سینما را نجات دهد.

* تولد سینمایی عطاران
رضا کیانیان نیز در ادامه با اشاره به دوستی طولانی مدت خود با عطاران گفت:امروز روز تولد سینمایی رضا عطاران است. او اولین فیلم سینمایی‌اش را ساخته که با استقبال مواجه شده است.عطاران همشهری‌ام است و سال‌های زیادی است که او را می‌شناسم. به او تبریک می‌گویم و امیدوارم فیلم‌های بعدی‌اش بیشتر هم بفروشند.


* انگار قبل از «خوابم می‌آد» سینمای طنز وجود نداشته است
اشکان خطیبی دیگر سینماگری بود که ورود «خوایم می‌آد» به باشگاه میلیاردی‌ها تبریک گفت. او در صحبت‌هایش اظهار داشت:من فکر می‌کردم سینمای کمدی به دوره قبل و بعد از «ورود آقایان ممنوع» مربوط می‌شود اما بعد از دیدن «خوابم می‌آد» انگار اصلا ثبلش سینمای طنز وجود نداشته است.


* حق زیادی از عوامل فیلم در جشنواره فجر خورده شد
رضا عطاران نیز بعد از صحبت‌های کیانیان و خطیبی با تشکر از همه عوامل فیلمش گفت: در جشنواره فیلم فجر حق زیادی از عوامل فیلم خورده شد به همین دلیل از همه آنها تشکر می‌کنم. همچنین از مخالفان فیلم تشکر می‌کنم چرا که خوشبختانه مخالفت آنها باعث شد تا مردم برای دیدن فیلم بیشتر تحریک شوند.


* خوشحالم که هنرمندان هنوز سهمی از زندگی روزمره مردم دارند
مریلا زارعی نیز که بازی در «خوایم می‌آد» سومین تجریه مشترک او با رضا عطاران بود در این مراسم گفت:در شرایط امروز جامعه خوشحالم که هنرمندان هنور هم سهمی از زندگی روزمره مردم دارند و امیدوارم بتوانیم تا همچنان کارمان را ادامه بدهیم. بابت سومین تجربه همکاری با رضا عطاران خوشحال هستم.

بنابراین گزارش در دامه این مراسم از عوامل فیلم سینمایی «خوایم می‌آد» با اهدای هدایایی تقدیر شد و مجید صالحی نیز لوح تقدیری را همراه با علامرضا موسوی و علی سرتیپی به رضا عطارات اهدا کردند.

سید مسعود اطیابی،مهدی کرم‌پور،غلامرضا آزادی، عزت‌الله مهرآوران و امیر نوری از دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 17 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

پژمان بازغی، حسین یاری و امیر حسین رستمی جلوی دوربین «قلب یخی» رفتند.

 

 فصل سوم سریال نمایش خانگی «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم از 24 خرداد ماه در تهران کلید خورد و تا کنون 15 جلسه فیلمبرداری آن پشت سر گذاشته شده است.



هدیه تهران، مهران مدیری و رضا عطاران نیز از جمله بازیگرانی هستند که پیش از این جلوی دوربین رفتند.



لازم به ذکر است، کارگردانی فصل اول و دوم این شبکه نمایش خانگی را حسین لطیفی برعهده داشته و در آن بازیگرانی چون حسین یاری، نسرین مقانلو، الناز شاکردوست، آشا محرابی، مهراوه شریفی نیا، امین حیایی، حمید فرخنژاد و ... حضور داشتند. تولید این سریال، نزدیک به یک سال است که متوقف شده بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

تصویربرداری مجموعه‌های مناسبتی در دست ساخت برای ماه رمضان با حضور پرشمار بازیگران نام‌آشنا پیگیری می‌شود.

 

  با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تلویزیونی‌ها این روزها در تب و تاب ساخت مجموعه‌های این ایام هستند. هنوز به طور رسمی خبرهایی از سوی شبکه‌ها در این ارتباط منتشر نشده و پیش بینی می شود در روزهای آینده شاهد خبرهای دیگری در این باره باشیم اما آنچه می‌خوانید آنچه می‌خوانید آخرین اخبار مراحل تولید سریال‌هایی است که به عنوان گزینه پخش در شب‌های رمضان سال 91 مطرح شده‌اند.

روایت نیوشا ضیغمی و دانیال عبادی از شهید چمران

شبکه یک سیما که از چندی قبل ساخت مجموعه تلویزیونی «راستش را بگو» را به عنوان گزینه قطعی برای پخش در روزهای ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده بود، روز گذشته بر اساس گفته‌های مهدی فرجی مدیر این شبکه در یک برنامه تلویزیونی، سریال «راز پنهان» را هم به عنوان رقیب این مجموعه تلویزیونی مطرح کرد.

                        

 

راستش را بگو- ساخت موسیقی این مجموعه تلویزیونی توسط فردین خلعتبری به تازگی به پایان رسیده ضمن اینکه تدوین 17 قسمت از کار به پایان رسیده و مرحله صداگذاری توسط سامان نخعی پیگیری می‌شود. محمدرضا آهنج که ساخت مجموعه‌هایی چون «ملکوت»، «ستاره‌های سربی»، «معما»،  «سایه آفتاب»، «عملیات 125» را در کارنامه دارد این سریال را بر اساس فیلمنامه مصطفی رستگاری و با حضور چهره‌های شناخته شده سینما و تلویزیون اواسط آذرماه سال گذشته جلوی دوربین برد.  این سریال نگاه فلسفی از اخلاق به جامعه ایرانی دارد و در قسمت‌هایی از کار زندگی شهید مصطفی چمران را در جنگ به تصویر می کشد. حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، لعیا زنگنه، مهدی سلوکی، سام درخشانی، علیرضا جلالی تبار، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، اصغر نقی زاده، علیرضا خطیبی، الناز بهمن زاده، محمد عمرانی، شیما نیکپور، نازآفرین کاظمی، عباس جمشیدی، اشکان اشتیاق، ایمان صفا و (با حضور) ثریا قاسمی و امیر آقایی (در نقش دکتر چمران) بازیگران اصلی این سریال هستند. فاطمه سمرقندی تهیه کنندگی «راستش را بگو» را در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای با مشارکت مترو و شبکه اول سیما برعهده دارد.

                   

 
 

راز پنهان- تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «راز پنهان» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی طی دو روز آینده به پایان می‌رسد و تاکنون حدود پنج قسمت از سریال آماده پخش شده است. داریوش ارجمند در این سریال نقش یک درجه‌دار بازنشسته ارتش به نام ابراهیم احصایی را بازی می‌کند که در اطراف تهران مشغول کشاورزی است. علیرضا جلالی‌تبار نقش فرامرز پسر او را دارد و پروانه معصومی مادر اوست. سعید پورصمیمی (مش قربان)، کامران تفتی (امیرعلی)، الهام حمیدی (ماهرخ، همسر فرامرز)، لادن طباطبایی (هانیه، خواهر امیرعلی)، لیلا بلوکات (ستاره)، کاوه آشنا، حمیدرضا محمدی و محمود عزیزی (پدر ماهرخ) دیگر بازیگران اصلی سریال هستند.این مجموعه مضمونی درام دارد و قصه دو دوست قدیمی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها یک بار دیگر طی یک اتفاق همدیگر را پیدا می‌کنند و دیدار آن دو پس از سال‌ها، زمینه‌ساز اتفاقاتی جدید می‌شود. ترانه تیتراژ پایانی این سریال با صدای فرزاد فرزین و شعری از عبدالجبار کاکایی ضبط شده است و ترانه عنوان‌بندی ابتدایی نیز توسط گروهی با همراهی پیام حصیری و بر اساس غزلی از حافظ بزودی ضبط می‌شود.

علی نصیریان و آزیتا حاجیان از «رویای گنجشک‌ها» می‌گویند

شبکه دو سیما نیز دو سریال «رویای گنجشک‌ها» راما قویدل و «چمدان» خسرو ملکان را سدر دست انتخاب دارد. قویدل به تازگی مجموعه تلویزیونی «یک لحظه دیرتر» را به روی آنتن این شبکه داشت؛ کارگردانی که پیش از این مجموعه تلویزیونی «گمشده» را به کارگردانی او شاهد بودیم. ملکان را نیز در سینما با فیلم‌هایی چون «تماس»، «طوبی» و این اواخر «مادر زن سلام» می‌شناسند.

              

 

رویا گنجشک‌ها- مجموعه تلویزیونی «رویای گنجشک‌ها» به تهیه‌کنندگی رضا جودی اوایل اردیبهشت‌ماه در شمال کشور کلید خورده و تصویربرداری همچنان ادامه دارد.علی نصیریان که تجربه بازی در سریال موفق «میوه ممنوعه» را دارد با سریال «رویای گنجشک‌ها» بار دیگر در شب‌های ماه مبارک رمضان مهمان خانه‌های مردم می‌شود.این بازیگر در سریال «رویای گنجشک‌ها» در نقش «دوست علی» خانه‌اش را به بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست اختصاص می‌دهد. آزیتا حاجیان و کوروش تهامی در نقش دو مددکار اجتماعی جلوی دوربین ظاهر می‌شوند. سام درخشانی، مهسا کرامتی و گلاره عباسی از دیگر بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند. «رویای گنجشک‌ها» با محوریت موضوع خانواده و اکرام ایتام یک ملودرام اجتماعی به حساب می‌آید که فرهاد پور سعیدی است نگارش فیلمنامه آن را به عهده دارد.

                

 

چمدان- تصویربرداری مجموعه طنز اجتماعی «چمدان» که اردیبهشت سال گذشته در تهران کلید خورده بود پس از یک سال، اردیبهشت امسال به پایان رسید. این سریال به کارگردانی و تهیه‌کنندگی خسرو ملکان با پایان مراحل فنی در 30 قسمت به شبکه دو تحویل داده شد. قصه این مجموعه درباره چمدانی است که گمشده و در هر قسمت دست به دست می‌گردد و به جمع خانواده‌های مختلفی راه پیدا می‌کند. در این مجموعه حسین خواجه‌امیری (ایرج) در مقام خواننده تیتراژ، ترانه‌خوانی را به همراه احسان فدایی برعهده دارد. در سریال چمدان فتحعلی اویسی، اکرم محمدی، هوشنگ توکلی، ارژنگ امیرفضلی، تورج نصر، محسن قاضی‌مرادی ، شیوا خنیاگر، میرطاهر مظلومی، فلور نظری، داریوش اسدزاده، و... بازی دارند.

شهرام حقیقت‌دوست و مهرآوه شریفی‌نیا در آرزوی تولد فرزند

شبکه سه هم این وظیفه را به منوچهر هادی محول کرده است، کارگردانی که سال گذشته «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» را در جشنواره فیلم فجر داشت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (یکتا ناصر) را از آن خود کرد.

 

             

 
 

تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی با عنوان «خداحافظ بچه» اول اردیبهشت ماه در بیمارستان طوس آغاز شد و گروه تولید این روزها در ترمینال اتوبوسرانی مشغول ضبط تصاویر هستند. تاکنون بیش از 70 درصد تصویربرداری انجام شده و در حدود نیمی از سریال آماده پخش است. ضمن این‌که به تازگی علی لهراسبی به عنوان خواننده تیتراژ سریال انتخاب شده است. «خداحافظ بچه» داستان مرتضی و لیلا زوج خوشبختی است که در آرزوی تولد فرزند به سر می‌برند، امّا وقوع حادثه‌ای زندگی آرامشان را به هم می‌ریزد. نقش مرتضی را شهرام حقیقت‌دوست بازی می‌کند و مهرآوه شریفی‌نیا در نقش لیلا همسر وی ظاهر شده است. آتیلا پسیانی(خسرو)، بهاره رهنما (نازنین)، مائده طهماسبی (شهناز)، بهنوش بختیاری (گیتی)، مهدی صبایی (احمد)، ناصر گیتی جاه (عباس)، شهین تسلیمی (منی‍ژه، مادر مرتضی) و حدیث میرامینی(رعنا، خواهر لیلا) و پوراندخت مهیمن (خواهر لیلا) از دیگر بازیگرانی هستند که در نقش‌های اصلی این سریال ایفای نقش خواهند کرد.

سجاد ابوالحسنی نگارش فیلمنامه «خداحافظ بچه» را به عهده دارد و داود هاشمی تهیه‌کننده سریال است. علیرضا افخمی که در ایام ماه رمضان سال گذشته مجموعه تلویزیونی«پنج کیلومتر تا بهشت» را در همکاری با هاشمی روانه آنتن این شبکه کرده بود به عنوان مشاور پروژه و ناظر کیفی با «خداحافظ بچه» همکاری دارد.

بازیگران شناخته شده سینما،تئاتر و تلویزیون در «طهران نو»

در حالی که از سی تیر، ماه رمضان آغاز می‌شود و فرصت چندانی باقی نمانده درباره سریال مناسبتی شبکه تهران هنوز خبری رسمی منتشر نشده و در این خصوص شایعات زیادی شنیده می شود.تنها سریال ماه رمضان این شبکه قرار بود سریال اپیزودیک «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» باشد و باکس اصلی پخش به مسابقات و جنگ‌های شاد اختصاص یابد اما گویا هنوز قطعیت نیافته و مدیر تازه منصوب شده این شبکه به دنبال یافتن گزینه های مناسب تری هست و در این میان زمزمه‌هایی از پخش سریال «طهران نو» نیز شنیده می‌شود.

             

 

تصویربرداری سریال «طهران نو» به کارگردانی فرید سجادی‌حسینی و تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور 17 آذر ماه سال گذشته با حضور حضور جمع قابل توجهی از بازیگران جوان سینما و تلویزیون کلید خورد و با پایان ضبط تصاویر در خرداداماه امسال تاکنون بیش از  75 درصد صداگذاری و تدوین توسط امین میرشکاری و روزبه فرازمند به پایان رسیده است. در این سریال بازیگرانی چون مهران احمدی، علی سرابی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، شقایق دهقان، ندا مقصودی، سمیرا ذکایی، لیندا کیانی، گلاره عباسی، بهناز جعفری، آتنه فقیه نصیری، پوراندخت مهیمن، سوگل طهماسبی، بیژن افشار، الهام کردا بازی می‌کنند. دومین سریال سجادی حسینی پس از «بانو» روایت زندگی کیا مقدم (با بازی علی سرابی) است که پس از 12 سال دوری از وطن و شکست در زندگی زناشویی، برای پیگیری کارهای شخصی به کشور باز می‌گردد، ولی در همان بدو ورود با اتفاقی رو به رو می‌شود که زندگی خودش و بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فیلمنامه این سریال را امید سهرابی و امیررضا طلاچیان نوشته‌اند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

تهیه‌کننده فیلم «خیابان یک طرفه» معتقد است این فیلم رکورد فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی را می‌‌شکند.

 

نشست خبری فیلم «خیابان یک طرفه» دوشنبه 12 تیرماه با حضور اسماعیل فلاح‌پور کارگردان، امیرپورکیان تهیه‌کننده و محمود سلطانی مدیرعامل پارس ویدئو و جمعی از خبرنگاران در موسسه پارس ویدئو برگزار شد.
 
در ابتدای نشست پورکیان از همکاری با فلاح‌پور ابراز رضایت کرد و گفت: «با ساخت فیلم «خیابان یک طرفه» با کارگردانان مختلف صحبت کردم، اما با دیدن فیلم سینمایی «تیک» از نوع ساختار و کارگردانی فیلم لذت بردم و با آقای فلاح‌پور که روزی شاگرد ایشان بودم صحبت کردم. از کارکردن با این کارگردان راضی و خشنودم.»

تهیه‌کننده «خیابان یک‌طرفه» ادامه داد: «در تلاش هستیم مجوز اکران فیلم در سینماها را دریافت کنیم، دوستان در شورای سه نفره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقدند که فیلم مقداری تلخ است و پیشنهاد دادند تا اصلاحاتی صورت گیرد تا تلخی فیلم کمرنگ‌‌تر شده و بتوانیم مجوز اکران آن را دریافت کنیم.»
 
پورکیان با ادعای اینکه «خیابان یک‌طرفه» پرفروش‌ترین فیلم شبکه نمایش خانگی می‌شود، تاکید کرد: «من فیلمی ساخته‌ام که اگر پرفروش‌ترین فیلم شبکه خانگی نشود تهیه‌کنندگی را رها می‌کنم. مطمئنم این فیلم پر فروش‌ترین فیلمی می‌شود که تا به حال در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است. با توجه به تمهیداتی که برای تبلیغات این فیلم در نظر گرفته‌ام در نظر دارم رکورد فیلم‌های ویدئویی را بزنم و یک میلیون نسخه از این فیلم عرضه کنیم.»

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

کم‌کاری سینمای ایران در خرداد ۹۱ 

 

 تا اول تیرماه امسال 10 فیلم آماده نمایش شدند و 37 پروژه سینما نیز در مرحله پیش‌تولید قرار دارد 

 تا اول تیرماه 10 فیلم آماده نمایش (اکران نشده)، هشت فیلم در مرحله صداگذاری،هفت فیلم در مرحله تدوین، هشت فیلم در مرحله فیلمبرداری و 37 فیلم در مرحله پیش‌تولید قرار دارند.
 
همچنین فیلم «پس کوچه های شمرون» از میان آثار تولیدی امسال اکران شده است. 37 پروژه در مرحله پیش از تولید به سر می‌برند که از این میان 18 پروژه بیش از 50 درصد این مرحله را گذرانده‌اند.

 

 
 
آماده نمایش 

نام فیلم

 
نام کارگردان
تولد
محمدرضا ورزی
گناهکاران
فرامرز قریبیان
بچگیتو فراموش نکن
جلال فاطمی
بچه‌های جسور
حجت‌الله سیفی
ابرهای ارغوانی
سیامک شایقی
کلاه قرمزی بچه ننه
ایرج طهماسب
فرزندخوانده
وحید نیکخواه‌آزاد
9:20 دقیقه در بوشهر
محمد امین همدانی
578 روز انتظار
احمد عبدالهیان
جا به جا
علی توکل‌نیا

 
مرحله صداگذاری  

نام فیلم

 
نام کارگردان
دامنه‌های سفید
احسان عبدی‌پور
غریبه
حمید بهمنی
روز رستاخیز
احمدرضا درویش
هیچ کس هیچ کجا
ابراهیم شیبانی
گورداله
نادره ترکمانی
هیس دخترها فریاد نمی زنند
پوران درخشنده
احتمال معکوس
بهرام توکلی
بزرگ مرد کوچک
صادق صادق دقیقی


مرحله تدوین 

نام فیلم

 
نام کارگردان
کلاس هنرپیشگی
علیرضا داودنژاد
عقاب صحرا
مهرداد خوشبخت
خاکستر و برف
روح‌الله سهرابی
مروارید
سیروس حسن‌پور
برلین-7
رامتین لوافی‌پور
یوسف هور
علی‌اصغر شادروان
زیباتر از زندگی
انسیه شاه‌حسینی


مرحله فیلمبرداری
 

نام فیلم

 
نام کارگردان
جیب‌بر خیابان جنوبی
سیاوش اسعدیان
استرداد
علی غفاری
سلام، خداحافظ
پرویز شهبازی
حماسه روزبه
علی نوری اسکویی
محمد(ص)
مجید مجیدی
آفتاب، مهتاب، زمین
علی قوی‌تن
آخرین داستان
اشکان رهگذر
همه چیز برای فروش
امیر ثقفی


آمار تولیدات سینمای ایران در حالی از سوی فارابی اعلام شد که با بررسی جدول فیلم‌هایی که در سه ماه اول سال 91 کلید خورده‌اند، مشخص می‌شود در خرداد تنها یک فیلم («همه چیز برای فروش» امیر ثقفی) کلید خورده و در مرحله فیلمبرداری است.
 

نام فیلم و کارگردان
تعداد فیلم
سه ماه اول سال 91
مروارید (سیروس حسن‌پور)، بزرگ‌‌مرد کوچک (صادق صادق دقیقی)، 9:20 دقیقه در بوشهر (محمدامین همدانی، احتمال معکوس (بهرام توکلی)، یوسف هور (علی‌اصغر شادروان)، برلین 7 (رامتین لوافی‌پور)، استرداد (علی غفاری)، آخرین داستان (اشکان رهگذر)، محمد(ص) (مجید مجیدی)، زیباتر از زندگی (انسیه شاه‌حسینی)، جابه‌جا (علی توکل‌نیا)
10 فیلم
فروردین
جیب‌بر خیابان جنوبی (سیاوش اسعدیان، یوسف هور (علی‌اصغر شادروان)، سلام، خداحافظ (پرویز شهبازی)، آفتاب مهتاب زمین (علی قوی‌تن)
4 فیلم
اردیبهشت
همه چیز برای فروش (امیر ثقفی)
یک فیلم
خرداد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

همزمان با اعیاد شعبانیه و در شب میلاد حضرت مهدی (عج) با برپایی مراسمی، از عوامل فیلم سینمایی «خوابم می آد» تجلیل می شود.

 

این مراسم که با حضور مردم، عوامل فیلم و سینماگران همراه خواهد بود تقدیر ویژه ای از رضا عطاران خواهد شد

این برنامه به مناسبت استقبال مردم از فیلم "خوابم می آد" و پیوستن این فیلم به باشگاه یک میلیاردی ها توسط فیلمیران برگزار می شود.

مراسم تقدیر "خوابم می آد" روز چهارشنبه 14 تیرماه همزمان با شب نیمه شعبان در ساعت 18 در سینما آفریقا برگزار می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

امیدوارم قبل از تعطیلی کامل سینما، «بی خود و بی جهت» اکران شود

 

این کارگردان درباره ی آخرین وضعیت اکران عمومی فیلم سینمایی «بی خود و بی جهت» گفت: هنوز معلوم نیست و ما در بلاتکلیفی به سر می بریم. در واقع آنطور که من اطلاع دارم، شورای صدور پروانه نمایش با صدور پروانه آن موافقت کرده است، اما از آنجاییکه به نظر می رسد جاهای دیگری به غیر از وزارت ارشاد درباره پروانه نمایش فیلم ها اظهارنظر می کنند، هنوز جواب شفافی به ما ندادند و هرهفته صدور پروانه ی نمایش را به هفته ی بعد موکول می کنند.

 

کاهانی ادامه داد: به من گفته اند علی رغم نظر مثبت شورای پروانه نمایش، فیلم پیش آقای شمقدری است و از یک ماه قبل قرار است ایشان جواب بدهد و تکلیف فیلم را معلوم کند.

 

این کارگردان در پاسخ به اینکه، آیا فیلم برای اکران عمومی تغییر کرده است، گفت: بعد از جشنواره تلاش کردم فیلم را همانطور که ساختم نمایش بدهم، اما بعد از دو، سه ماه متوجه شدم این مسیر به نتیجه نخواهد رسید.

 

وی ادامه داد: تغییری را که آنها خواستند، انجام دادم و نسخه ی اصلاح شده به وزارت ارشاد ارایه شد و در نهایت دوستان شورای پروانه نمایش نظرشان مثبت بود.

 

کاهانی گفت: برای من با توجه به تغییری که انجام داده بودیم، طبیعی بود پروانه ی نمایش بگیریم، اما همچنان بلاتکلیف هستیم. آنها می گویند آقای شمقدری باید اظهارنظر کند و قاعدتا آقای شمقدری یا هرکس دیگری پس از یک ماه باید فیلم را دیده باشند.

 

وی در عین حال مطرح کرد: چون به نظر می رسد در شرایط فعلی چندین جا باید در مورد اکران فیلم ها نظر بدهند، ما هم منتظریم تکلیف مان روشن شود.

 

کارگردان «بی خود و بی جهت» این شرایط را برای خودش طبیعی دانست و به ایسنا گفت: با تجربه تر از گذشته شده ام و با توجه به فیلم های قبلی ام، طبیعی است که چاره ای ندارم و باید صبر کنم تا قدرت نمایی ها به پایان برسد. برای همین در چند ماه گذشته، سکوت کردم و به اشکال مختلف زمان را گذراندم. مثلا اگر جام ملت های اروپا نبود، حتما دق می کردم و حالا که فوتبال تمام شده می بینم همچنان مجوز ندارم و چیزی هم برای سرگرم شدن. پس باید از حقوق عوامل فیلم دفاع کنم و حتی در این شرایط مرده، به فکر اکران فیلم باشم.

 

وی در عین حال مطرح کرد: می دانم بالاخره به این فیلم پروانه ی نمایش می دهند، اما امیدوارم قبل از تعطیلی کامل سینما این اتفاق بیافتد.

 

کاهانی ابراز عقیده کرد: می دانم اگر فیلم «بی خود و بی جهت» وابستگی دولتی داشت، تا الان اکران شده بود، اما چون فیلم برای بخش خصوصی است، اکران آن به صبر و حوصله نیاز دارد.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: درست که آقای میرعلایی چندی قبل گفته بودند بخش خصوصی وجود ندارد و دولت در همه ی فیلم ها مشارکت می کند، اما در مورد فیلم من لااقل باید بگویم اینگونه نیست و همه ی مدارک آن هم قابل ارایه است.

 

کاهانی درباره ی اینکه آیا پایان بندی فیلم تغییر کرده است به ایسنا گفت: بله، پایان بندی را عوض کردم. اما احساسم را در مورد پایان بندی نمی گویم. وقتی فیلم به نمایش درآمد، بعدا درموردش صحبت می کنم.

 

وی در عین حال گفت: نمی خواهم کارم را توجیه کنم، اما چون فیلم سرمایه ی بخش خصوصی است، باید اکران شود تا بازگشت سرمایه داشته باشد.

 

کارگردان فیلم هایی چون «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» اذعان داشت: اگر سینما را دوست نداشتم، این فیلم را نمی ساختم. من قبلا وضعیت فعلی سینما را پیش بینی کرده بودم و اینکه قاعدتا نباید کاری انجام بدهم ، اما به دلیل علاقه ای که به کار و فیلم داشتم، وسوسه شدم این فیلم را بسازم.

 

کاهانی در پاسخ به اینکه «بی خود و بی جهت» را قصد دارد در چه مقطع زمانی اکران کند، گفت: کار ما از این حرف ها گذشته است. ما همیشه به دنبال پروانه ی ساخت و نمایش هستیم. بنابراین هر زمان پروانه بگیریم، بلافاصله برای اکران اقدام می کنیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه پخش کنندگان و سینمادارانی هستند که علاقه مند به اکران فیلم هایم باشند. بنابراین در زمینه ی چگونگی اکران نگرانی ندارم، بلکه نگرانی اصلی ام مجوز است. همیشه این موضوع بزرگترین مشکل من بوده است و بیشترین وقت را از من گرفته است.

 

کاهانی در پایان دوباره تاکید کرد: امیدوارم پیش از تعطیلی کامل سینما که سال گذشته آن را پیش بینی کرده بودم، فیلم به نمایش عمومی درآید.

 

طی هفته ی گذشته ایسنا گزارشی از فیلم های که در اکران دچار مشکل هستند، منتشر کرد که یکی از آنها فیلم «بی خود و بی جهت» بود.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

اصغر فرهادی، میشل هازاناویسیوس، برادران داردن و 172 هنرمند دیگر عرصه سینما برای عضویت در آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار دعوت شدند. 

 

مسئولان آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار در حالی از فهرست اسامی 176 هنرمند دعوت شده برای عضویت در این آکادمی را اعلام کردند که نام اصغر فرهادی؛ نویسنده و کارگردان صاحب نام ایرانی نیز در بین این اشخاص به چشم می خورد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار فهرست اسامی دعوت شده برای عضویت در این آکادمی  را در بخش های مختلف اعلام کرده است که نام اصغر فرهادی هم در بخش کارگردانان و هم در بخش نویسندگان وجود دارد.

اصغر فرهادی که در اردیبهشت ماه سال جاری توانست به دلیل ساخت جدیدترین فیلم سینمایی خود در کشور فرانسه، جایزه «ای یو مدیا» (EU MEDIA) شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد، در اسفند ماه سال گذشته برای ساخت فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده بود.

اصغر فرهادی برای نگارش فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» نیز در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی این دوره از مراسم آکادمی اسکار نامزد دریافت جایزه شده بود که در نهایت موفق به دریافت این جایزه نشد.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» که توانست در نخستین حضور خود در عرصه بین المللی در زمستان سال 1389، جایزه خرس طلایی بهترین فیلم و خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد و زن شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را دریافت کند، در اسفند ماه سال گذشته جوایز بهترین فیلم سی و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز فرانسوی «سزار» (Cesar awards)و مراسم اهدای جوایز «اسپیریت» (Spirit Awards) را از آن خود کرد.

همچنین «جدایی نادر از سیمین» که بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی و مریلا زارعی در این فیلم درام ایفای نقش کرده اند، پیش از این نیز توانست 4 سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کند.

«جدایی نادر از سیمین» که نامزد دریافت بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان این دوره از مراسم اهدای جوایز «بفتا» نیز شده بود، نتوانست این جایزه را از آن خود کند، اما جدیدترین ساخته اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شصت و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز «گلدن گلوب» را به خود اختصاص داد.

جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در یک سال گذشته نیز توانسته جوایز بهترین فیلم جشنواره ها، مراسم ها و انجمن های مهم و معتبر دنیا مانند «اسکرین آسیا پاسیفیک» (Asia Pacific Screen Awards)، مراسم اهدای جوایز «فیلم مستقل بریتانیایی» (British Independent Film Awards)، «انجمن منتقدان مطبوعاتی» (Broadcast Film Critics Association Awards)، «انجمن منتقدان فیلم شیکاگو» (Chicago Film Critics Association Awards)، «انجمن منتقدان فیلم لندن» (London Critics Circle Film Awards)، «جشنواره بین المللی فیلم سیدنی» (Sydney Film Festival) را دریافت کند.

فیلم های سینمایی «درباره الی»، «چهارشنبه سوری» و «رقص در غبار» دیگر فیلم های سینمایی هستند که اصغر فرهادی پیش از این کارگردانی آن ها را برعهده داشته است.

همچنین فرهادی از پاییز سال جاری با حضور بازیگران مطرح فرانسوی مانند ماریون کوتیلار و طاهر رحیم جدیدترین فیلم سینمایی خود را با تهیه کنندگی شرکت فیلمسازی «ممنتو فیلمز» در فرانسه کلید می زند.

در بخش کارگردانان دعوت شده برای عضویت در آکادمی اسکار، علاوه بر اصغر فرهادی، نام کارگردانان مطرح و برجسته دیگری مانند، ژان پیر داردن، لوک داردن، فیلیپ فالاردو، رودریگو گارسیا، میشل هازانیویسیوس و ترنس مالیک نیز به چشم می خورد.

همچنین در بخش نویسندگان نیز، علاوه بر فرهادی، نام چهره های صاحب نام دیگری مانند جی. سی کاندار، گرنت هسلوف، استفان کینگ، پیتر استراگان و کریستن ویگ نیز دیده می شود.

فهرست اسامی 176 هنرمند دعوت شده برای عضویت در آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار، شامل بخش بازیگران نیز می شود، به طوری که از بین آن ها می توان به بازیگران مطرحی مانند برنیس بژو، دیمن بشیر، جسیکا چستین، ژان دوژاردین، جونا هیل، ملیسا مک‌کارتی، سم راک‌ول، اندی سورکیس، اکتاویا اسپنسر و میشل یو اشاره کرد.

در بخش طراحان صحنه دعوت شده برای عضویت در آکادمی اسکار نیز می توان به لاورنس بنت؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «هنرمند» (The Artist)/ دیوید بریسبسن؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «گرگ و میش؛ ماه جدید» (The Twilight Saga: New Moon)/ وندی چاک؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «نسل‌ها» (The Descendants) و مایس روبئو؛ طراح صحنه فیلم سینمایی «آواتار» (Avatar) اشاره کرد.

لری فونگ؛ فیلمبردار «سوپر هشت» (Super 8)/ گوییلامه شیفمن؛ فیلمبردار «هنرمند» و آلوین کاشلر؛ فیلمبردار «هانا» (Hanna) نیز از جمله هنرمندانی هستند که در بخش فیلمبرداران برای عضویت در آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار دعوت شده اند.

بخش مستند این فهرست نیز شاهد حضور هنرمندان مطرحی مانند سایمون چسن؛ سازنده مستند «پروژه‌ای به نام نیم» (Project Nim) و لوسی والکر؛ سازنده مستند «سونامی و شکوفه گیلاس» (The Tsunami and the Cherry Blossom) است.

کیرک باکستر؛ تدوینگر فیلم سینمایی «شبکه اجتماعی» (The Social Network)/ دن لبنتال؛ تدوینگر قسمت دوم «مرد آهنی» (Iron Man 2) و گلن اسکنتلبری؛ تدویرنگر فیلم سینمایی «تغییرشکل‌دهندگان» (Transformers) نیز از جمله چهره های مطرح حوزه تدوین فیلم هستند که برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده اند.

در بخش چهره‌پردازی نیز می توان به نام چهره پردازان برجسته ای مانند مارک کولیر؛ چهره‌پرداز فیلم سینمایی «بانوی آهنی» (The Iron Lady)، لیندا فلاورز؛ چهره‌‎پرداز فیلم سینمایی «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and the Deathly Hallows) و تامی لین؛ چهره‌پرداز فییلم سینمایی «بازگشت سوپرمن» (Superman Returns) اشاره کرد.

لودویک بورس؛ آهنگساز فیلم سینمایی «هنرمند»/ آلرتو ایگلسیاس؛ آهنگساز فیلم سینمایی «تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس» (Tinker Tailor Soldier Spy) و کانراد پاپ؛ آهنگساز فیلم سینمایی «هفته من با مرلین» (My Week with Marilyn) نیز از جمله هنرمندان مطرح دعوت شده در بخش آهنگسازان هستند.

بخش تهیه کنندگان این فهرست نیز شامل تهیه کنندگان برجسته بین المللی می شود که از مهمترین آن ها می توان به لتی آرانسون؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «نیمه شب در پاریس» (Midnight in Paris)/ مایکل برانتان؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «کمک» (The Help) و دیدی گاردنر؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «درخت زندگی» اشاره کرد.

این فهرست شامل دعوت شدگان دیگری در بخش های روابط عمومی، فیلم های کوتاه، انیمیشن، صدا و جلوه های ویژه نیز می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

شروعي نه‌چندان اميدواركننده 

 

برنامه تلويزيوني «هفت» بدون حضور فريدون جيراني با اجراي محمود گبرلو به روي آنتن رفت و اين برنامه با گروه جديد كارش را آغاز كرد

اين برنامه كه كليت آن به‌دليل گاف‌ها و مسلط نبودن عوامل جديد چندان اميدواركننده نبود، در سري جديد خود از شامگاه جمعه 9 تيرماه تا ساعتي از بامداد شنبه 10 تير با همان تيتراژ و دكور به روي آنتن رفت.

گبرلو در ابتداي برنامه از جيراني بابت دو سال اجراي برنامه تشكر كرد و خطاب به مخاطبان گفت: در «هفت» قرار نيست چيزي بين ما و شما پنهان بماند و هدف برنامه رسيدن به الگويي مناسب است و اين برنامه مثل شما سينمايي را دوست دارد كه به باور احترام بگذارد.

 

ابراهيم اصغري - تهيه‌كننده فيلم سينمايي «شورشيرين» - اولين مهمان تلفني اين برنامه بود كه درباره اكران فيلم و مشكلات به وجود آمده براي آن توضيحاتي ارائه كرد و گفت: در حال حاضر عملا سينما «آزادي» سرگروه نمايش فيلم است و از طرفين خواستيم به احترام اين فيلم كه به زندگي شهيد كاوه مي‌پردازد مشكلات را كنار بگذارد.

در ادامه برنامه حبيب كاوش - سخنگوي شوراي صنفي نمايش - به روي خط آمد و در خصوص مشكلات به وجود آمده، بين شوراي صنفي و حوزه هنري براي نمايش فيلم‌ها توضيحاتي داد و خواست اين سوال از مسئولين حوزه پرسيده شود.

 

محمدرضا عباسيان، دبير جشنواره فيلم‌هاي ويدئويي كه حكم دبيري جشنواره سي و يكم فجر را گرفته است،‌ اولين مهمان حضوري سري جديد برنامه هفت بود،‌ كه در خصوص دو جشنواره توضيحاتي ارائه كرد.

او گفت: براساس چارتي كه ابلاغ شده، موسسه امور جشنواره‌ها و روابط بين‌الملل مسئوليت كل جشنواره را برعهده دارد كه فعلا اين مسئوليت به موسسه رسانه‌هاي تصويري سپرده شده است.

وي درباره تاثير تغيير جديد جشنواره فجر اظهار كرد: قطعا تغييرات در حوزه فرهنگ تاثير گذاري لازم را از بين مي‌برد. اما نگاهي كه استقلال جشنواره‌ها را در بر مي‌گيرد مهم است و قطعا كار كردن بعد از محمد خزاعي مشكل خواهد بود، ضمن اينكه ما پشتيباني جشنواره فيلم فجر گذشته را برعهده داشتيم.

در ادامه برنامه گزارشي درباره ساخت فيلم «چ» ابراهيم حاتمي‌كيا و صحنه‌هايي از تمرينات دورخواني و حضور عوامل در مزار شهيد چمران پخش شد. البته در ابتداي برنامه هم گزارشي درباره ساخت فيلم «رسوايي» مسعود ده‌نمكي پخش شده بود.

نقد فيلم اين هفته برنامه هفت به «چك» اختصاص داشت كه در ابتدا سعيد داخ با فرهاد آييش درباره بازي‌اش گفت‌وگو كرد و در ادامه نقد فيلم با حضور كاظم راست‌گفتار كارگردان و مهرزاد دانش و مسعود فراستي به‌عنوان منتقد انجام شد.

در يكي از بخش‌هاي جديد اين برنامه به‌عنوان چهر‌هاي هفته، خبرهايي از رامبد جوان‌، هادي مقدم‌دوست،‌ هديه تهراني‌، امين حيايي و محمدحسين جعفريان ارائه شد.

اين برنامه در بخشي هم به درگذشت علي كسمايي پرداخت و مستندي را از او پخش كرد.

پايان‌بخش اولين برنامه هفت در سري جديد بحث درباره ارتباط با مخاطب بود،‌ كه با حضور نادر طالب‌زاده و مسعود اطيابي و تماس تلفني با حميد بهمني انجام شد.

سوال پيامك اين برنامه به گزينه تعيين كننده براي حضور مردم در سينماها اختصاص داشت كه در اين ميان جلوگيري از توليد فيلم‌هاي بي محتوا و بي‌كيفيت 50/8 درصد،‌ نزديك شدن قصه به بطن جامعه 35/8 درصد ،‌گسترش سالن سازي 9/1 درصد و توجه به تبليغات فيلم 4/3 درصد راي آورد.

 

 

 

برنامه هفت- عكاس ساتيار امامي

 

از نكته‌هاي جالب برنامه «هفت» با گروه سازندگان جديد، گاف‌هاي متعدد آن بود. لغزش‌هايي در تدوين، برقراري تماس تلفني، اجرا و صداهاي ناهنجاري كه در بخش‌هايي از برنامه به گوش مي‌رسيد، از نوعي شتابزدگي و هيجان ناشي از تسلط نداشتن حكايت داشت.

حبيب كاوش هم در زمان مصاحبه تلفني از گبرلو خواست كه به‌دليل آن‌كه صداي او را نمي‌شوند، تماس تلفني دوباره برقرار شود كه گبرلو ابتدا مخالف بود اما درنهايت اين‌چنين شد.

فرهاد آئيش - مهمان حاضر در استوديو - هم در زمان مصاحبه‌اش از او خواست كه به عوامل پشت دوربين تذكر بدهد كه كمتر حرف بزنند.

 

از ديگر حواشي جالب نخستين هفت دور جديد، زماني بود كه مجري خطاب به كاظم راست‌گفتار گفت "آقاي چك!"، نمايش تصاويري از فيلم‌هاي قديمي در بخش مربوط به كسمائي هم علاوه بر ديگر شرايط برنامه گوياي آن بود كه «هفت» در دوره جديد خود از نظر فرمي با دو سال اول آن تفاوت چنداني نداشته است.

البته در صدر بودن اخبار مربوط به ده‌نمكي و حاتمي‌كيا و نيز حضور نادر طالب‌زاده و حميد بهمني در اين برنامه به‌نوعي حاوي پيامي براي تغييرات محتوايي برنامه مي‌توانست قلمداد شود.

اعلام نشدن تعداد شركت‌كنندگان در نظرسنجي پيامكي برنامه از ديگر نكته‌هاي قابل توجه آن بود و درنهايت اين‌كه از ميان چهار ميهمان تلفني، پنج ميهمان حضوري و دو منتقد برنامه، تنها مسعود اطيابي بود كه علاوه بر مجري برنامه، از فريدون جيراني كه اجرا، كارگرداني و تهيه برنامه را در دو سال آغاز فعاليت آن برعهده داشت، ياد كرد. در اين ميان، بي‌توجهي مطلق مسعود فراستي به اين موضوع بسيار توجه‌برانگيز بود.

به هر حال «هفت» در دور نخست فعاليتش با اشكالات اجرايي مواجه بود كه البته اصلاح اين مشكلات به‌مرور زمان و در برنامه‌هاي آتي فرضي محتمل به‌نظر مي‌رسد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

محسن تنابنده از نگارش سری دوم مجموعه تلویزیونی "پایتخت2" خبر داد که روایتگر سفر خانواده باباپنجعلی و نقی به جنوب است.

 

 

 

محسن تنابنده که نویسندگی سریال نوروزی "پایتخت" را که سال گذشته از شبکه یک پخش شده را برعهده داشت، درباره سری دوم این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: نگارش "پایتخت 2" را در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای در دست دارم که مشغول نوشتن قسمت سوم آن هستم.

بازیگر نقش نقی درباره داستان مجموعه تلویزیونی "پایتخت2" در ادامه افزود: قصه مربوط به سفری است که این خانواده در ایام نوروز به جنوب خواهند داشت و علت سفرشان هم رساندن گنبد و گلدسته‌ای پیش ساخته از تهران به جنوب کشور است. در حین سفر اتفاقاتی برایشان رخ می‌‌دهد.

 

 

تنابنده در نمایی از مجموعه "پایتخت"

تنابنده درباره بازیگران هم اشاره کرد: قصد داریم با همان گروه و بازیگران قبلی "پایتخت" را کار کنیم و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و مواجه نشدن با کمبود وقت هم  از الان مشغول برنامه‌ریزی برای تولید این سریال هستیم.

سریال "پایتخت" نوروز 90 به تهیه‌کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم از شبکه یک پخش و با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شد. به همین دلیل مسوولان این شبکه تصمیم گرفتند سریال "پایتخت 2" را برای نوروز 91 نیز روی آنتن بفرستند، اما به علت حضور تنابنده در فیلم سینمایی "محمد(ص)" این کار میسر نشد و کار به نوروز 92 موکول شد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ازقطعی شدن استان میزبان این رویداد مهم سینمایی خبر داد.

وی در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: استان کرمان به عنوان مکان اصلی برگزاری دوره دوازدهم جشنواره فیلم مقاومت انتخاب شد.

به گفته وی؛ با ارزیابی و بررسی که هیات کارشناسی اعزامی جشنواره به عمل آورد استان کرمان را به جهت شرایط عمومی، امکانات زیرساختی، سالن های سینمایی، هتل و اساساً، زمینه های مردمی و اجتماعی به عنوان استان میزبان جشنواره انتخاب کرد.

وی ادامه داد: درسفری که به استان کرمان داشتیم با توجه به ابعاد گسترده برگزاری جشنواره دوازدهم مقاومت ودفاع مقدس کلیه امکانات و شرایط و مسائل زیرساختی سینمایی و سالن‌ها و فضای مورد نیاز ارزیابی شد و با نظر به استقبال و دعوت مسئولان استان برای میزبانی از جشنواره مسائل بررسی و کارشناسی گردید و در مجموع پس از جمع بندی همه جوانب استان کرمان از سوی شورای سیاستگذاری به عنوان میزبان انتخاب شد.

وی خبرداد: این در حالی است که علاوه بر استان کرمان که به عنوان مکان اصلی برگزاری درنظر گرفته شده چندین استان دیگر نیز، به صورت همزمان در برپایی این رویداد بزرگ سینمایی مشارکت خواهند داشت.

خزاعی یادآور شد: در این راستا، استان همدان از دیگر استان های بود که مورد نظر ستاد برگزاری جشنواره بود و همین جا، شایسته می دانم از حسن نظر و همدلی و همراهی مسئولان این استان صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

 به گفته وی؛ استان همدان از معدود استان‌های کشور است که تجربه برگزاری چندین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان را دارد و از بدنه اجرایی و تیمی خوبی برای این موضوع برخورداراست و جزو کاندیدهای میزبانی بود ولی در مجموع کرمان برای این دوره جشنواره انتخاب گردید.

دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همچنین، خاطرنشان ساخت: با توجه به تمایل و شرایط استان کرمان، در نشستی مشترک با آقای نجار استاندار محترم کرمان به ارزیابی شرایط این استان برای میزبانی پرداخته ایم و پیش بینی می شود جشنواره دوازدهم مقاومت در ابعادی وسیع و باشکوه متناسب با شان والا و مفاهیم بلند مقاومت و دفاع مقدس به اجرا در آید.

خزاعی عنوان کرد: انتقال جشنواره فیلم مقاومت به استان کرمان شرایطی را فراهم می آورد تا ضمن تمرکززدایی از تهران، از ظرفیت های خوب و بالایی این استان و قابلیت های بومی و مردمی بهره ببریم مضافاَ، اینکه جشنواره برکاتی را با خود دارد که قطعا، زمینه های توسعه و پویایی و نشاط اجتماعی و معنوی را در استان ارتقا می بخشد.

 وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره در کرمان قطعا، به توسعه و گسترش امکانات زیرساختی سینما  کمک خواهد کرد و این دغدغه هم وجود داشت که برای برگزاری جشنواره به سراغ استان هایی برویم که در سال های اخیر چنین رویدادهایی را تجربه نکرده اند و این حرکت فی نفسه باعث توسعه و احیای ظرفیت های سینمایی در استان می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

ین کارگردان درباره‌ی آخرین وضعیت اکران عمومی فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» گفت: هنوز معلوم نیست و ما در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. در واقع آنطور که من اطلاع دارم، شورای صدور پروانه نمایش با صدور پروانه آن موافقت کرده است، اما از آنجاییکه به نظر می‌رسد جاهای دیگری به غیر از وزارت ارشاد درباره پروانه نمایش فیلم‌ها اظهارنظر می‌کنند، هنوز جواب شفافی به ما ندادند و هرهفته صدور پروانه‌ي نمایش را به هفته‌ي بعد موکول می‌کنند.

کاهانی ادامه داد: به من گفته‌اند علی‌رغم نظر مثبت شورای پروانه نمایش، فیلم پیش آقای شمقدری است و از یک ماه قبل قرار است ایشان جواب بدهد و تکلیف فیلم را معلوم کند.

این کارگردان در پاسخ به اینکه، آیا فیلم برای اکران عمومی تغییر کرده است، گفت: بعد از جشنواره تلاش کردم فیلم را همانطور که ساختم نمایش بدهم، اما بعد از دو، سه ماه متوجه شدم این مسیر به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: تغییری را که آنها خواستند، انجام دادم و نسخه‌ی اصلاح شده به وزارت ارشاد ارایه شد و در نهایت دوستان شورای پروانه نمایش نظرشان مثبت بود.

کاهانی گفت: برای من با توجه به تغییری که انجام داده بودیم، طبیعی بود پروانه‌ي نمایش بگیریم، اما همچنان بلاتکلیف هستیم. آنها می‌گویند آقای شمقدری باید اظهارنظر کند و قاعدتا آقای شمقدری یا هرکس دیگری پس از یک ماه باید فیلم را دیده باشند.

وی در عین حال مطرح کرد: چون به نظر می‌رسد در شرایط فعلی چندین جا باید در مورد اکران فیلم‌ها نظر بدهند، ما هم منتظریم تکلیف‌مان روشن شود.

کارگردان «بی‌خود و بی‌جهت» این شرایط را برای خودش طبیعی دانست و گفت: با تجربه ‌تر از گذشته شده‌ام و با توجه به فیلم‌های قبلی‌ام، طبیعی است که چاره‌ای ندارم و باید صبر کنم تا قدرت‌نمایی‌ها به پایان برسد. برای همین در چند ماه گذشته، سکوت کردم و به اشکال مختلف زمان را گذراندم. مثلا اگر جام ملت‌های اروپا نبود، حتما دق می‌کردم و حالا که فوتبال تمام شده می‌بینم همچنان مجوز ندارم و چیزی هم برای سرگرم شدن. پس باید از حقوق عوامل فیلم دفاع کنم و حتی در این شرایط مرده، به فکر اکران فیلم باشم.

وی در عین حال مطرح کرد: می‌دانم بالاخره به این فیلم پروانه‌ي نمایش می‌دهند، اما امیدوارم قبل از تعطیلی کامل سینما این اتفاق بیافتد.

کاهانی ابراز عقیده کرد: می‌دانم اگر فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» وابستگی دولتی داشت، تا الان اکران شده بود، اما چون فیلم برای بخش خصوصی است، اکران آن به صبر و حوصله نیاز دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: درست که آقای میرعلایی چندی قبل گفته بودند بخش خصوصی وجود ندارد و دولت در همه‌ي فیلم‌ها مشارکت می‌کند، اما در مورد فیلم من لااقل باید بگویم اینگونه نیست و همه‌ی مدارک آن هم قابل ارایه است.

کاهانی درباره‌ی اینکه آیا پایان‌بندی فیلم تغییر کرده است به ایسنا گفت: بله، پایان‌بندی را عوض کردم. اما احساسم را در مورد پایان‌بندی نمی‌گویم. وقتی فیلم به نمایش درآمد، بعدا درموردش صحبت می‌کنم.

وی در عین حال گفت: نمی‌خواهم کارم را توجیه کنم، اما چون فیلم سرمایه‌ي بخش خصوصی است، باید اکران شود تا بازگشت سرمایه داشته باشد.

کارگردان فیلم‌هایي چون «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» اذعان داشت: اگر سینما را دوست نداشتم، این فیلم را نمی‌ساختم. من قبلا وضعیت فعلی سینما را پیش‌بینی کرده بودم و اینکه قاعدتا نباید کاری انجام بدهم ، اما به دلیل علاقه‌ای که به کار و فیلم داشتم، وسوسه شدم این فیلم را بسازم.

کاهانی در پاسخ به اینکه «بی‌خود و بی‌جهت» را قصد دارد در چه مقطع زمانی اکران کند، گفت: کار ما از این حرف‌ها گذشته است. ما همیشه به دنبال پروانه‌ي ساخت و نمایش هستیم. بنابراین هر زمان پروانه بگیریم، بلافاصله برای اکران اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پخش‌کنندگان و سینمادارانی هستند که علاقه‌مند به اکران فیلم‌هایم باشند. بنابراین در زمینه‌ي چگونگی اکران نگرانی ندارم، بلکه نگرانی اصلی‌ام مجوز است. همیشه این موضوع بزرگترین مشکل من بوده است و بیشترین وقت را از من گرفته است.

کاهانی در پایان دوباره تاکید کرد: امیدوارم پیش از تعطیلی کامل سینما که سال گذشته آن را پیش‌بینی کرده بودم، فیلم به نمایش عمومی درآید.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 9 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

                         http://www.cinemarooz.com//images/stories/poster/khabammiyad.jpg

 

عوامل فیلم سینمایی «خوابم میاد» به كارگرداني رضا عطاران برای قدردانی از حضور مردم به سینماهای نمایش دهنده فیلم می‌روند.

 

 عوامل این فیلم با عنوان «تور سپاس از آشتی مردم با سینما» که از عصر 5 شنبه آغاز می‌شود به پردیس سینمایی «تماشا»، «کیان» و «راگا» در شهر ری می‌روند. عوامل «خوابم میاد» یک‌شنبه ـ 11 تير ماه ـ در سینما «جوان» و «فرهنگ» حاضر می‌شوند و سه شنبه ـ 13 تير ماه ـ به سینماهای مرکزی، پارس و کارون می‌روند

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

                        http://www.cinemarooz.com//images/stories/news/hanie_tavasoli.jpg

 

هانيه توسلي و سروش صحت به جمع بازيگران فيلم سينمايي «عمليات مهدكودك» به كارگرداني فرزاد اژدري پيوستند. 

 

 اين فيلم در مراحل پاياني پيش توليد قرار دارد و قرار است بزودي چند بازيگر ديگر به فهرست عوامل «عمليات مهدكودك» اضافه شوند. عليرضا خمسه، شمسي فضل‌اللهي و سروش صحت ديگر بازيگران قطعي اين فيلم هستند.
«عملیات مهد کودک» فیلمی در ژانر کودک بوده و داستان آن روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدینشان دست به کار بزرگی می‌زنند. این فیلم دارای فضای فانتزی بوده و بخش‌هایی از آن نیز به صورت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید خواهد شد.
با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فیلمبرداری «عملیات مهد کودک» از اواخر تیر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
سایر عوامل فیلم که حضورشان قطعی شده است عبارتند از: کارگردان و فیلمنامه‌نویس: فرزاد اژدری، مدیر فیلمبرداری: سید محسن جاهد، طراح گریم: مهین نویدی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علی مردانی، طراح صحنه و لباس: سحر گوران، مدیر تدارکات: یدا... زبردست، دستیار دوم کارگردان: فرخ اژدری، بازیگردان کودک: ژاکلین آواره، دستیار طراح صحنه و لباس: مریم غفرانی، منشی صحنه: آزاده زارعی، تهیه کننده: رویا شریف.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

یک رمان خواندنی و تحسین شده از آلبر کامو، در سکانس آغازین فیلم پرطرفدار این روزهای سینمای ایران در دستان رضا عطاران است

 

 

 رمانی با شخصیتی خاص که با برخی ویژگی​های شخصیت اول فیلم همخوانی دارد
انتشارات ماهی به تازگی چاپ چهارم «بیگانه» آلبر کامو را با ترجمه خشایار دیهیمی روانه بازار نشر کرده است. از این نویسنده شناخته شده و با قلم همین مترجم نیز کتاب دیگری با عنوان «سوء تفاهم» برای دومین بار وارد بازار نشر شده است.
 

«بیگانه» آلبر کامو رمانی است خواندنی و تحسین شده که سالها قبل جلال آل احمد نیز آن را ترجمه کرده بود. ژان پل سارتر، از نویسندگان سرشناس فرانسوی نیز در یادداشتی برای این رمان نوشته است: «این رمان (پیش از خواندن اسطوره سیزیف) تا حدی مبهم می‌ماند. چگونه باید شخصیتی را درک کرد که فردای مرگ مادرش، «حمام می‌گیرد، روابط نامشروعی را آغاز می‌کند و برای خندیدن به دیدن فیلم‌های کمیک می‌رود» و عربی را به خاطر آفتاب می‌کُشد؟» آقای کامو در اسطوره سیزیف که چند ماه پس از بیگانه منتشر شد، تفسیر دقیقی از اثر قبلی خودش ارائه داده است. قهرمان کتاب او نه خوب است نه شرور. نه اخلاقی است، و نه ضد اخلاق.‌این مقولات شایسته او نیست. مساله نوعی انسان خیلی ساده است که نویسنده نام «پوچ» یا «بیهوده» را بر آن می‌نهد.»

 

در بیگانه، مورسو – راوی و شحصیت اصلی داستان- مادرش را از دست داده، که البته برای او زیاد هم ناراحت کننده نیست، او به زندگی خود ادامه می دهد و با ماری آشنا می شود...همین طور به زندگی یکنواخت خود در این وضع ادامه می دهد تا این که اتفاقی زندگی او را دچار دگرگونی می کند ...
 

در بخشی از این رمان از زبان راوی می خوانیم:

«... شب ماری آمد سراغم و از من پرسید آیا می خواهم با او ازدواج کنم. به او گفتم برایم فرقی نمی کند و اگر او این طوری می خواهد می توانیم این کار را بکنیم. می خواست بداند آیا دوستش دارم. همان طور که پیش از این گفته بودم ، این حرف بی معنی است اما بدون شک عاشقش نیستم. گفت: "پس چرا می خواهی با من ازدواج کنی؟ "، برایش توضیح دادم که این کار هیچ اهمیتی ندارد ، اما اگر او این طور می خواهذ ، می توانیم با هم ازدواج کنیم. به هر حال او بود که این را می خواست ، من هم بله را می گویم. بعد اظهار کرد که ازدواج یک چیز مهم است و جواب دادم: "نه. "

 لحظه ای ساکت ماند و مرا در سکوت نگاه کرد. بعد حرف زد. فقط می خواست بداند آیا چنین پیشنهادی را از سوی زنی دیگر قبول می کردم ، زنی که به همین شکل به او وابسته باشم. گفتم "طبعا ". بعد گفت نمی داند که دوستم دارد و من هم نظری در این مورد نداشتم. بعد از سکوتی دیگر زیر لبی گفت که آدم عجیبی هستم و بدون شک به همین دلیل دوستم دارد. اما شاید یک روزی هم به همین دلیل از من متنفر شود. ساکت شدم چون چیزی برای اضافه کردن به حرفم نداشتم. بازویم را گرفت ، با لبخند اعلام کرد که می خواهد با من ازدواج کند. به او جواب دادم این کار را هر وقت او بخواهد خواهیم کرد...»

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب